1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537556 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gewe: Känns ju nästan ännu mer WT med -ie ändelse

Koff: Ooo, intressant förslag! Jag måste bara fråga min fru hur hon ställer sig till polygami.

Gurkan: Note to self:
Silly season är så satans överskattat😆
Händer ju inget!

Samma sak varje år, men går och väntar på nyheter som inte kommer förrän man zoomat ut från hockeyn och det passerar näst intill obemärkt.

Jaja, Mora - DIF ikväll iaf

Nucky: Det är bara att ta sommarlov tills september, då jäklar!

{8225}: Riktigt bra film det där faktiskt

{6870}: Ja och det roliga i det hela är att du inte behöver förklara mer än det du skrev för att jag och nog dom flesta andra här vet vad dom namnen nuförtiden är🙄

{8225}: Ja självklart var det Söögard jag syftade på, det förstår nog alla!

{8225}:
Uppladdat:

500x0-modocat.png

Bad_Brett: Karlin borde visa videoklipp av Skellefteås boxplay i genomgångar. Bästa boxplayet jag sett. Blir nästan 5 v 5.

{10015}: Snart tittar alla på hur MoDo lirar. Vi behöver bara värma upp och värva.

Costanza: På tal om värvningar hoppas jag det blir två centrar istället för en center och en ytter som Hinken sa i Nedsläpp MoDo. Annars är det nog en försvagad centersida från förra året så länge inte TJ och LP tar steget som jag hoppas.

{10015}: har ej lyssnat så vet ej exakt vad som sades men. Frågan är ju vad de kan lyckas hitta, kan bli svårt men vill också ha 2 centrar. Om ej kommer Sam centra andralinaline med Woods och Aagaard, sen ny 1a center, sen får Niederbach, EJK, AP och TJ slåss om resten?

Domarna gör allt för att driva matchen mot en DIF vinst. tråkigt.

Elysium: Men vad är det för skitutvismingar Mora och BIK åkte på nu under semifinalerna? Nu hålls morakillens klubba i rätt länge. Han trycker till för att få tillbaka den och åker ut för det. Sjukt löjligt

JoJo2613: Den utvisningen är tyvärr bara helt fel, riktigt fel

{5647}: alltså, vad kommer hända i finalen när BIF och DIF möts? Hur ska den dömas?

Elysium: du vet hur den döms; domarn är JYYYYRGÅRDARE.

Tidig timeout och lite senare gör Mora mål.

Snyggt PP mål nu också för Mora

JoJo2613: Tänkt på Yetman som ersättare till Dickie ihop med Woods Aagaard. Men Hinken gav besked i podden idag att det är från SHL, AHL och NHL men kommer värva resterande.
Tyder på viss kvalitet ändå

Nucky: gillar också Yetman men var inte han klar för någon annan liga? Har för mig att jag läst det någonstans.

JoJo2613: Jo, Hockeynews. Lutar åt utlandet.

JoJo2613: Ja juste, Hinken kommenterade också Måns Karlsson som någon man håller koll på.

Olle Liss, haha! Spelaren som åker minst skridskor i svensk ishockey men ändå klarar sig kvar för att han har en bössa. Tänkte på det förra matchen då han knappt var andfådd vid intervjun.

Oj vilken miss av Mora.. den kan bli riktigt dyr i slutet.

Edit: Mora fixar tillbaka sin 2 måls ledning.

Nucky: Hinken ska ge fan i HA-spelare tills vi är ett etablerat SHL lag.

Tar tillbaka det där om Brandsegg, han verkar ha vaknat nu.

{10595}: Håller med.

1-4 till Mora efter ännu ett PP mål.

JoJo2613: När ska vi värva Yetman???

Edit: läste precis vad du skrev om honom.

{10595}: Med tanke på att vi inte har en oändligt stor plånbok så tar jag hellre typ Alba, Bakke Olsen etc istället för nån avdankad tredjelina-lirare i något SHL-lag som ersättare för t ex Walli.

TickledDonkey: Alba är ju redan presenterad av Färjestad och Bakke Olsen är klar för Linköping, men det kanske bara var en tanke?

Norén är förövrigt väldigt bra i Mora. Grym skridskoåkare. Längtar efter att se honom nästa säsong.

{10015}: Jeppe är klarr

{10522}: Ingen har påstått att vi tappar någon i Anze Kopitars klass!

I mina ögon fanns det två spelare vi absolut inte fick tappa i bygget mot ett stabilt SHL-lag, och det var Dickinson och Lassi! Nu behöver vi 2 nya centrar, där den ene bör vara i Dickinson-klass, och den andre ännu bättre. Kommer att bli grymt svårt.

Och hur mycket du och JFK än försöker förminska Josh´s betydelse, så biter det inte på mig

1-5 i öppet mål och sedan fixar Mora även 1-6 efter ett snabbt och snyggt anfall.

Confusius: Jag försöker inte förminska, utan bara försöka se nyktert på det.

JoJo2613: Mora krossar diffen! Hoppas det blir match sju här.

{5647}: Nej du försöker förminska, för att dämpa din egen besvikelse över att vi tappade honom.

Jag är nykter, näst intill nykterist nuförtiden faktiskt.

{10015}: Jag har svårt att se hur han ska ta en plats om Hinken får in sina 2 backar till?, om inget nyförvärv blir en tokflopp.

Tycker överlag att Norén är lite för sprättig med pucken, han känns stressad och gör rätt många små misstag samt att han inte har fysiken på sin sida riktigt än. Jag vidhåller (beroende på vilka namn som kommer in) att Noren borde köra ett år till med mycket förtroende i As.
Om hinken får in backarna som han pratade om i podden så blir det alltså

Berna näsen, Winberg ny, rundblad ny, Berg Folin?

Gavelo: Han är definitivt bättre än Folin. Antagligen Rundblad också.

Tom Topp: Är Glenn-Gary den Götlaborgska versionen av Sam-Lage?

{10015}: Han är bättre skridskoåkare och kanske mer teknisk, men han är inte bättre överlag än de du nämner. Inte än iaf.

Confusius: Hade tyckt att det vore värre om vi tappade Riley, Mikkel eller Sampo. De två första börjar bli lite kultbärare och i Sampo finns det en väldigt stor utvecklingspotential.

Gavelo: Kommer du ihåg hur dålig Rundblad var den här säsongen? Folin också stundtals?

Rundblad och Folin borde vara bättre än Norén, ja.

Gewe: Hahaha.....du glömde ormar eller ödlor som husdjur! ;)

{10015}: Helt ärligt, jag tycker inte Rundblad var så dålig som många vill få till, tror många hade förväntat sig en offensiv stjärna men vi som följt honom visste att han inte skulle vara det.
Håller med om att jag hade hoppats på mer från honom men inte så att jag tycker han är sämre än Norén.
Folin är svårare att diskutera då han fick spela när vi behövde stänga matcher, då fick han stort förtroende men fick lite speltid i det övriga så han är svårbedömd.

Så jag vidhåller min åsikt att Norén i dag skulle få det svårt att slå sig in i Modo, men allt kan ju hända till hösten.

Vi minns ju Hasa som inte riktigt klarade av allsvenskan hos oss men som säsongen efter växte ut till en ledande back i Frölunda.

Confusius: pinsamma Djurgårdare som går hem efter 1-5 de missade ju ett mål
Uppladdat:

500x0-41502f81-1dcb-4805-9f9f-ccadd175d318.jpeg

Confusius: pinsamma Djurgårdare som går hem efter 1-5 de missade ju ett mål

« · 2689501 · »