{10015}: Hur kan det vara bra av Elias Salomonsson när man bara täcker isen? Med riktiga hockeyspelare så skulle det kommit ett flipp-pass, men så utvecklar man inte svensk hockey. Man vill ha snabba spelare som följer mönster
istället för skickliga spelare med spelsinne.
Sedan är det så mycket interference att man skäms för mänskligheten
{5647}: Snabba spelare som följer mönster är dock något som är lättare att träna fram, snarare än skickliga spelare med spelsinne som oftast bara är födda med det.
Koff: Nja, var väldigt bra de första 20-25 omgångarna och då bästa back i HV(säger iofs inte så mycket i ett underpresterande lag), hade sedan ett dipp under kanske 15 omgångar men var bra igen på slutet, han och Nardella tävlade väl om bästa back under säsongen.
Chamez: Det sätter jag pengar på! Goalofsson spelar i Modo till hösten 👍🏼 Skulle han göra ett sjukt bra Vm kan han kanske överväga ett nytt NHL kontrakt men annars blir det spel i Modo med storebror 😊
Jäkla tråkigt det här Mögle. Snor vår bästa spelare storkukade dick mitt under pågående säsong och har köpt sig till all framgång i SHL. Nää, ett sådant lag önskar man ingen framgång.
Zource: DIF är verkligen urusla. Helt utan farten ifrån ifjol. Mycket sämre forwards, försvarare och målvakter. Jag tycker att det är väldigt starkt att ens gå till final med det laget. Med detta laget skulle de åkt i semi i fjolårets HA.
{5647}: DIF ät dessutom horribelt dåliga på att sortera gällande markering. Det händer precis hela tiden att man stirrar puck eller att två eller tre spelare går på samma kille så någon annan blir tokfri. Brynäs behöver ju bara hålla i pucken och vänta på väldigt stora misstag i DIFs försvar, för de kommer hela tiden.
DIF var verkligen inte nära att missa slutspel. Ett tag var man ju tvåa och sjönk tillbaka lite på slutet, men inte var man nära att missa slutspelet.