1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537320 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}:

Farligt att titta i isen 😉

Silly: RIP Ulf Thors

Va tror ni om Hellkvist i löven, med Rahimi, kan de bli nått bra av det?

jonsson: Om Hellkvist är frisk är det en uppgift som passar honom bra. Löven måste göra lite av en omstart. Sjuknar hellkvist in igen då blir det nog svårt för Rahimi att hålla uppe bra träningar

jonsson:
Tror det kan bli kvar,
Men som Horava skrev så kan de bli strul om Björn blir sjuk. Men där tror att fagerwall går in o stöttar, om han kommer, känns lite konstigt om Fagerwall vill bli assisterande.

jonsson: Nästa år är det rätt öppet om vilket lag som går upp då Oskarshamn inte toksatsar som Brynäs, Djurgården, HV gjorde när dom åkte ner. Så är det något år som Löven ska lyckas göra något och slåss om dem platsen så är det väl då. Hellqvist kan nog kanske få till det.

M Horava: Hellkvist är bra, han lyckades med oss och han stabilserade Leksand. Nu står det dessutom i dagens VK om en ny storsponosor som skrivit det tyngsta kontraktet i klubbens historia - Visonite - en av Umeås största arbetsgivare med en VD med sportbakgrund och kommer från staden som ger ett offensivt intryck (Mattias Matson). Så ny bra tränare och mer pengar än förre säsongen.

Koff: Hellkvist blir aldrig sjuk första året i en ny klubb.

Bad_Brett: George är alltid helt jävla sjuk i huvudet när det kommer till MoDo.

JoJo2613: Sveriges bästa sportchef kommer nog hitta ett sätt att fucka upp även denna säsong.
Så extremt överskattad den gubben är, herregud.

Man får dock ge honom att han är skicklig på att värva dyra namnkunniga spelare.

Haha det där målet får Rögle tacka domarna för

Jan-Erik :

En av Umeås största arbetsgivare är väl att ta i. Umeå delen omsatt ca 85 mkr och hade 70 anställda, så så stora är de inte.

Totalt kanske de är ca 400-500 anställda i detta konsultbolag, så inget jätteföretag likt holmen, sca, bae osv som klivit in som sponsor.

{10015}: posta den i Brynäsboken och du blir bannad

Zaik matchboll nu!

{10522}: De förtjänar ett guld. Så är det.

SPOODI: Ikväll blir det att kolla lite på Charlotte Checkers och True.

{10015}: Grattis saik!

{10015}: Det allra viktigaste: Mögle förtjänar inte ett guld

Greenwolper: yesss Saik💪

JoJo2613: Kör lite resumé här inne då hur han är som , vore grymt !!

Smurfen: Missade förra matchen men han hade assist på deras 3-1 mål i öppen kasse så han var inne o kriga i slutet av matchen. Och jag har för mig att jag läste att han var inne och höll rent i 3 mot 5 också. Tror han kommer bli en viktigt pjäs i vårat lag nästa säsong.

JoJo2613: Fråga: Vart ser man AHL?

Raymond till VM.
Känslan är att åker Tampa så spelar nog Hedman också. Polaren EK65 är med och generellt jäkligt starkt lag.

TickledDonkey: Skickade det till dig i pm, då jag inte vet reglerna kring "fulstream" så att säga. Men tror de flesta vet vilken sida jag pratar om.

{10015}:
Fin bild och speglar i mycket min känsla för våra respektive lag, sen är ju Anton en Brynäsare i själ och hjärta, men kärlek kan man gärna ge till lillebror ❤️🤘😅

Lira: i själen är han väl innerst inne bajare

Byss:
Vad bygger du den tesen på? 😅

Från Hörnefors: Sitter och tittar u18 vm. Dusan är otroligt dålig kommentator. Rent jobbig att lystna på.

Från Hörnefors: Märkte inte ens att det var han som kommenterade. Men ja riktigt dålig är han. Tycker det är rätt oproffsigt att han blir så frustrerad på de svenska spelarna

{10015}: ”Sahlin Wallenius åker till utvisningbåset. Tripping. Sveriges bästa back. Ni kan ju fortstå vad det innebär. Dåligt av SW att åka på den istället för att vara på isen och hjälpa laget”
Var vill Dusan komma med att säga så?

{10015}: Haha Dusan, man kan inte tro att det är seriöst.

{10595}: Har lite svårt för Dusan. Känns dumdryg!

{10595}: Vill ni se reklam istället för Dusans klagande så visas Tappara mot Pelicans på TV4 Hockey. Har nog aldrig sett så mycket reklam förut.

{10595}: Ett misslyckat passningsförsök i overtime leder till att Dusan måste kläcka ur sig: ”Det där var ju inte så intelligent gjort. Inte av den högre skolan helt enkelt”

{10015}:
Dusan är en pajas! Lägg märke att han klagar aldrig på spelare med djurgårds påbrå

Koff: Lucas Pettersson verkar inte ha högt förtroende i landslaget. Såg ut som han var en bit ner i hierarkin vilket är konstigt då han förväntas gå först eller tvåa av alla där.

{10595}: Har ju inte spelat mindre än någon annan. Varit center i toppkedjan med Zetterberg och Fernström hela turneringen. Var tillsammans med resten av Sverige mot Kanada rätt osynlig men de två senaste matcherna kommit fram mer.

{10015}: Jag kanske hittar på, men såg inte honom på flera byten i slutet. Eriksson och Eklund verkar ha högre förtroende än honom.

{10595}: Låter som att du missat honom helt enkelt. För att ingen kedja har fått mindre förtroende en någon annan i den turneringen. Sen stack den kedjan med Eklund ut den här matchen då de producerade.
Men det har LP, Zetterberg och Fernström också gjort.

Koff: Dusan, dum och dryg..

Costanza: i första perioden såg ju inte Dusan att det var solklar spark trots 15 repriser, rent pinsamt. känns som han satt o scrollade på facebook istället för fokusera på matchen

Koff: SVT-muppen hänger med Kotlett-frillorna på helgen. Trött figur det där.

dempa: för mig är Dusan en riktigt dålig sportjournalist/programledare/kommentator.
Jag spyr när jag ser och hör honom.
Han är så dålig så att jag saknar ord.

Koff: Dumdryg..

Koff: Mannen som förutspådde att Djurgården skulle vinna över MoDo i finalen för att Bernhardt är stockholmare.

KB:
Att Modo gick upp var tack vare Bernhard för han är stockholmare tyckte jag han nämnde

KB:
Visst känns sm-finaler nu för tiden tråkiga? Känns som det var mer ”hett” förr i tiden.
Eller har jag blivit gammal?

KB: Dusan är en Mega-Mupp! Dum DIF-are!

KB: Vad ska man säga… lagt ruskigt retardade kommentarer under denna matchen också.

« · 2698985 · »