"Kan vi hitta en super spelare som gillar byggkonsulta så kan jag köpa den o låna ut för en mindre peng. Han kan hjälpa mig mellan träningarna o matcher o dra in pengar, De pengar han dra in går till hans lön och Modo få låna för halva pengen. Kanske mindre och till o med!
Om han kostar 400 tkr i månaden så kan Modo låna han för 100 tkr, han dra in 250 tkr i månaden åt mig och jag sponsra 50 tkr."
Tarasov: har t.o.m. drömt om letter så här är mitt förslag. Rubins,Jelisejevs,Gudlevskis , Tribuncovs, Marenis. Har fortfarande inte kommit på den sjätte så tar med skidskytten Rastorgujevs då. Vägrar googla men den saknade bode vara några år tillbaka i tiden Ber om överseende med ev. Felstavningar. Dock inga medvetna
{10585}: Ja, eller möjligen är det din otrevliga framtoning och nedvärderande omdömen som får folk att tolka dig som ett troll, även om du kanske bara är grovt missförstådd.
Oskarshamn hade flest för att de var ganska miserabla. Sen finns det ingen tydlig koppling mellan tabellplacering och utvisningsminuter. Det är inget nollsummespel, det är bara Näsen som måste tuffa till sig och inte låta motståndarna skjuta.
{10015}: Minns att priset delades ut redan på 80-talet (säkert ännu tidigare), visste inte att det fanns kvar. Kollade upp det: Priset delades ut från säsongen 1962/1963 men lades ner efter säsongen 1977/1978. Priset började åter delas ut från säsongen 1997/1998 Tidigare modoiter som fått det är Kaberle, Weinhandl
För er som inte lyssnat, utan den här mannen hade inte MoDo varit där dom är idag, vi var i stort sett bankrutt då vi ramlade ur SHL våren 2016. Fantastisk ledare för vårt MoDo, kung Widebro!
hompa90: Tycker widebro får för lite kredd gälande hantering av ekonomin. Han är fantastisk på det. Hoppas han stannar länge i Modo. Även hatten av för honom.
hompa90: Mycket bra intervju, intressant att höra hur man tagit hand om föreningen och hur dom planerar för framtiden med lag-bygget och ekonomin bla. Spelar-intervjuer är oftast rätt tråkiga och när Hinken blir frågad är det oftast "vem nästa spelare blir" eller om spelare X ska få nytt kontrakt.
Idag finns det en långsiktig plan som man följer. Ingen slump att vi idag har spelare som går in på sitt 4e och 5e år i A-laget. Vi tappar nästan bara spelare vi inte vill behålla numera. Så här bra har vårt älskade lag inte mått på länge.
{10015}: De lär ju satsa på Dichow som uttalad etta. Hugo kommer likt OEEK tillbaka med stukat självförtroende, så det blir nog ett mer långsiktigt projekt.
{10522}: Jo, jag är inte heller övertygad om att Källgren är lysande. Att han vann guld ett år med bra räddningsprocent är ju bara samma sak som Andrén hade ett annat vinstår med Växjö. Där släppte Andrén in ett mål på fyra matcher mot SAIK, så frågan är om det verkligen var målvakten som var så lysande eller Växjös försvarsspel under Hallam...
Sanny och Svensson ansåg inte att Källgren var ett säkert kort, men de var inne på att Lehtninen faktiskt var det baserat på förra säsongen. Å andra sidan var det inte många fler än Lehtinen, Larmi och Högberg som föll grabbarna i smaken...
{5647}: Jesper Pettersson går alltså från Lhc till Rögle för över 200 i månaden… Sen har man plockat in Bristed och JD för långt över 200+ i månaden samt att man erbjudit Anton lindholm 350 i månaden samt att man enligt uppgift jagar Laleggia för pengar som är helt sjuka.
Är det rimligt att ha en klubb i Shl är såhär ekonomiskt oansvarig?
Undra vem som tillhör kategorin ”lågvattensskribent” egentligen.