1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537012 inlägg · 4132 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Silfverberg hade väl 0 poäng på 18 matcher med landslaget ifjol, inkluderandes träningsmatcherna i turneringar o.dyl. Nästan imponerande på något sätt.

{5647}: i och för sig. Du får poäng där.

Bra fart i Norge-Tjeckien matchen, frågan om Norge orkar.

jonsson: hur ser zuccarelo ut?

Koff:
Debatten om halsskydd.
Dahlin i landslaget.
” Det gäller att vi får fram något halsskydd som kan andas, säger Rasmus Dahlin.”

Jodu, det kan vara färdig andats utan oxå.

Lyxproblem även om jag förstår vad dom menar.
Tänker på Åkerblom 1995 tex…

Ser Tjeckien-Norge. Jösses vad bra Zucca är.
Jösses vad hans lagkamrater är ett par nivåer sämre... 😅

Monno:
Och ändå var det många här inne som tyckte att MoDo inte skulle ta honom.
Han är för gammal för SHL?

Silly: Haha ja sinnes. En spelare som producerat mer senaste 3åren än någonsin innan men skulle inte göra bra ifrån sig i SHL...

Nu har jag inte sett hela, men i Norges PP på slutet av 2a då känns det som man inte bygger hela PP spelet på Zucca, vilket känns oväntat? Kanske bara var tillfälligheter iofs.

Koff: Typ såhär
Uppladdat:

500x0-zucca.jpg

{8225}: EK65 har en tendens att ta ganska lätt på defensiven och släpper till flera fria lägen.

{5647}: spelar ju med Hedman som kan städa. Definitionen av allround, Hedman bäst på allt

SPOODI:

Inne på bägge målen, så klart

{5647}: Precis av den anledningen som jag tycker diskussionen med han skulle vara NHL’s bästa back blir ruskigt löjlig.
Hade man diskuterat NHL’s bästa offensiva back så hade det varit mer korrekt.

jonsson: ska spela 26-27min sen de matcherna som betyder något. Sinnessjukt bra är han

{5647}: Visste knappt att man spelade hockey i Polen. Vilka större namn har de där? Tycker iaf att de gör de förvånansvärt bra även fast Sverige blir numret för stora såklart.

{10015}: De inhemska spelarna håller väl inte direkt någon jättehög nivå, men är ett sånt där land där hyfsat dugliga importer kommer för att lira hockey för okej pengar i ett ganska trevligt land. Typ samma kategori som Frankrike och England, även fast det sistnämnda har höjt sin status på senare år.

SPOODI: Mycket som imponerar med Hedman. Men frågan om inte uppspelen imponerar mest på mig. Känns som vartannat uppspel han gör är stenhårt pass på bladet från egen zon till anfallande spelare som får den perfekt vid offensiv blå i full fart.

{10015}: Dom hade ju Mariusz Czerkawski back in the days, väldigt bra spelare!

Monno: Jag har också tänkt på uppspelen. Direkt han får pucken så är det full fart framåt och så fort ett läge finns så smäller det till på bladet på forwarden. Han är oerhört rejäl i allt han gör.

Monno: Synd att Hedman är så jäkla bra. Chansen att han skulle avsluta karriären i MoDo känns väldigt liten. Om han inte skulle komma hit som 40-åring.

Sigge: skulle fortfarande vara bästa pp och bp backen i SHL vid 40års ålder

{5647}: Fanns nån 'stortalang' som åkte land och rike runt för att berika ny klubb. Minns inte namnet, men tror t.o.m MoDo tog in han. Inte mycket kött på benen, men vore kul om nån kan ge mej namnet. Detta gäller nog runt millenie-skiftet, eller lite tidigare

{8225}: Mischa Joukov?

eltifoso: Näe, nåt svenskt namn. Superhypad, kan ha hetat Gustav nånting, men minns ej. Troligen en som hade dålig rådgivare åtminstone

{8225}:
Är det Johan Ryno du tänker på?

{8225}: Det fanns ju någon norsk talang som kom, men som for vidare till typ Brynäs osv.

Silly: Låter väldigt bekant, men då valde MoDo inte honom då, känns lite bättre

{8225}: Han var stor, långsam och kom inte in i spelet. Jag gillade hans spelsinne, men tydligen tyckte inte de som bestämde att det skulle räcka.

Det var väl ungefär samtidigt som vi provtränade en högerskytt som sköt som en häst sparkade.

{5647}: Vem var skytten med hästspark?

{8225}: du tänker inte på Johannes Salomonsson?

Koff: Näe, det var nog Ryno jag tänkte på

{8225}:
Patrik Hearsly ?

Koff: Tror han tänker på Marcus Jonasén.

Silly: Ingen aning, därför jag frågade JFK.

Men jobbade ihop med en kvinna som heter Ingela Ahrling, när hon presenterade sej i telefon på support lät det som....*Ingen aning'. Men, då kommer en liten fråga. Hon är släkt med någon som gjort match i MoDos A-lag. Namn där (utan att googla helst) är värd guldstjärna.

För övrigt vill jag tillönska alla MoDoiter och övriga för en fin kväll utan, Bonden,PrästenAgneta och Jultomten. MoDos MoDoratorer är ren och skär klass

{5647}:
Sondre Olden va

{5647}: Sondre Olden?

Bad_Brett:
Ja han kunde de varit,
Annars minns jag ryno som ALLA lag drog i.
Minns en bild i hockeybilagan Aftonbladet hade innan premiären där han stod i bar överkropp på en strand med kedjor som varje lag skulle representera att man drog i honom.
Lite halv löjlig bild egentligen. Då valde han Frölunda vill jag minnas.
Det var en enorm hajp kring honom.

Koff: Var samma säsong vi tog in Eddie Larsson, Hersley, Rosén, Blomqvist Ryno, Ahlsenfeldt.. säkert glömt nån.. Ingen av dom lyckades ju i modo men var ändå i SHL i många år.

Blake: Minns att jag var skitsur när vi släppte Rosén. Man såg så tydligt att han skulle blomma ut under annat ledarskap.

Koff: Framförallt var det pajasen Ros som hypade Ryno. Myntade till och med smeknamnet Rhino i övertygelsen att Ryno skulle bli en internationell storstjärna.

{10322}: Släppte vi verkligen Rosén? Var väl Challe som förbrukade hans förtroende något kopiöst. Var väl en av våra poångbästa spelare men spelade typ bara PP, fick knappt va på isen annars. Så inte så oväntat att han stack...

Röda siffror och ökade kostnader – Björklöven tvingas agera, inte så konstigt då att man behövde släppa Pooley, Schilkey m fl.

jonsson: en helt annan sak
Hoppas domarskrået tittar på regeländringar till nästa säsong, vill se mindre interference och spelförstörande moment
Vill ni se några ändringar?

Ben Perrault: Regeln för målvaktsinterference måste förtydligas. Har varit alldeles för många bortdömda mål under säsongen som varit ytterst tveksamma. Ibland har det räckt att snudda på målvaktens benskydd så döms det bort

Ben Perrault:
Instämmer, just spelförstörande moment gynnar inte lag som vill spela med fart!
Regeln idag är för de slöa backarna,

Koff: VO med Lundeström och Zetterlund tränade ihop idag så han har kryat på sig! Hedman med Heed .

Heyerdal: Heed är ett utropstecken för mig.

Aagaard målar mot Storbritannien 🇩🇰🧨

Gurkan: på tiden,kanske axlarna sjunker några dm.

« · 2703966 · »