1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: det gör ju det och Hägg hade vart perfekt!

Chamez: Det som gör det knepigt är att han har 7.5 mille den här säsongen. Svårt för MoDo att betala, men nästa säsong kommer han förmodligen.

biff1: IKO torskade mot Kalmar. Mora och SSK ligger under mot Almtuna respektive Vimmerby.
HA förvånar...

{9315}: Tycker han varit ok men inte mer än så.
I hans kedja med Vigneault och Södergran är det nästan alltid den sistnämnde som kommer till avslut.
Alla i den kedjan får jobba lite mer för att Jeppe ska vara sist på pucken oftare

Nucky: Tycker Måns är duktig på att skapa ytor åt sina kedjekamrater. Kanske sätta honom på Södergrans plats?

Bad_Brett: Vore intressant att se.
Även om man visste vad Måns skulle tillföra laget tycker jag han överraskat positivt och har lyft 4:e linan som faktiskt varit den enhet som dragit igång laget de 2 senaste matcherna.
Dom åker aldrig runt och tvekar, där finns bara ett läge.

Nucky:
Måns tycker jag är bra som center, skulle inte förvåna om han avslutar säsongen som 3 center

Verka bli jobbigt för Oskarshamn i HA när man inte ens klarar av Kalmar

jonsson: Man har varit riktigt bra tidigare och hade nog bara ett bottennapp igår.

{5647}: Värre för AIX. Skotten i första var 8-0 till Löven och 16-1 i skottförsök. På Hovet.

Nu i andra är det dock mycket jämnare.

{5647}: Äsch, matchen är fördjävla dålig. Det var en galen match i fredags mellan SSK och Löven som var roligare än SHL någonsin är, men det här var som två division ett-lag.

Hur kan Brattström någonsin varit en SHL-målvakt? Han har varit makalöst dålig i inledningen.

{5647}:

3 min kvar av 2:a 5-21 i skott till Löven
5 skott på nästan 2 perioder måste va nån form av rekord

{5647}: Trist, hade hoppats på en bra match, men stor klasskillnad mellan lagen.

Kollade på IKO - Kalmar innan. IKO var klart bättre men Kalmar hade maxflyt. Hawel var bäst på isen, ruggigt fynd av Alsenfelt.

{5647}: Är Löven så jäkla bra att det är sån klass skillnad ?
Ser bara skott statistiken och hur det står

Peja: Hawel ser väldigt intressant ut. IKO har ofta hittat guldkorn.

{5647}: 4-1 nu, har hört från en kompis att de går att hämta igen ett 4-0 läge.

{7426}: Det kan vi starkt dementera!

Sanny måste verkligen sluta spela förvånad när rödhöken ska leverera sina sillybomber, alternativt bli en bättre skådespelare.

"Han kommer göra en känslig flytt 13 mil söderut"
"Vadå, Skellefteå?!?! :O"

För att sedan påbörja ett förberett anförande om "känslig flytt", hur snacket har gått på insidan osv.

Det roliga är att han brukar vilja förtydliga när madhawk faktiskt levererar något som han inte hade någon aning om, så varför hålla på med dessa skådespelarinsatser?

Trilske: För att inte säga att det inte alls är en oväntad flytt samt att Skellefteå är den lämpligaste destinationen.

Trilske: Äh! Hockey ska vara underhållande. Blir ju lite roligare om de håller ett samtal än att Johan ska sitta och läsa upp en artikel i princip medans Sanny håller tyst. Blir också roligare podd om en av dem spelar djävulens advokat emellanåt istället för att de bara sitter och håller med varandra. Men smaken är som baken!

skavsår:

Men smaken är som baken?

Vet inte hur mitt ogillande av sannys halvtaskiga skådespeleri går att koppla till något av det du just beskrev, dvs att jag inte skulle gilla "samtal" (som väl en podd går ut på?) eller att någon leker djävulens advokat emellanåt.

Men för all del...

Trilske:

Är förövrigt lite förvånad över allt gnäll från några här inne när det gäller på Poddarna och dom som håller i dem.

Man behöver ju inte lyssna om man nu tycker att dom är så dålig?
Jag tycker det är kul att lyssna på snacket i alla dom är poddarna när det gäller hockey.
Intresanta analyser frågor och lite information om vad som sägs och har pratats om spelare, Klubbar och tränare!

Eller sitter man där och lyssna bara för att hitta något att gnälla på?
Eller att det sägs något negativt om Modo så sågas det?

Och många av dem jobbar ju faktiskt rent ideellt

Silly:
Någon som har plus? Vilket betyg får MoDos smått obegipliga tifo? Tack.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/B0yQe9/rankar-shl-s-snyggaste-tifon-i-hemmapremiarerna-2024

Saleva: Vi hamnade på 13e plats. Jag uppfattar det som att just hänvisningen till Hawaii är fullständigt obegriplig för exakt alla andra än de som skapade tifot.
Oerhört synd när man lagt ned så mycket jobb och jag vet att de är väldigt duktiga.

{5647}: synd att de inte gjorde något för widebro istället. Men kanske kommer något efter han sluta. Iof kan Hawaii betyda att många reser dit och kollar utifrån övik? Alla vill kolla på Modo 😉

{5647}: Jag har då inga svårigheter att förstå det. Men Kran Canaria hade nog kanske varit mer passande.

Greenwolper: Problemet är att du som vi andra killgissar. Ingen förstår kopplingen, utan man försöker i någon ambition av att vara snäll - lite som man alltid berömer barnens teckningar - hitta på en koppling till Hawaii.

"Robert Aschberg och Gert Fylking ska en gång långt bak i tiden ha kallat det långgrunda havsbadet Salusand utanför Örnsköldsvik för 'Sveriges Hawaii' och när detta slutligen vecklades ut finns det väl bara en sak att säga:
Äntligen!"

Så Rödlökens koppling var alltså felaktig, som så många andras. Det där var nog bara rolig för de inblandade, men för allmänheten trist när det kunnat vara så mycket bättre.

{10015}: kan nån förklara tifot o berätta vad det var för en som bara varit i Ö-vik 1-2 ggr? 🙈

{5647}:

Undrar om de känner sig nöjd så här efteråt.. Ett väldigt överarbetat internskämt kan jag tycka. Vore intressant om någon kunde förklara vad de menar, seriöst alltså, inga gissningar.

dempa: Jag kompletterade mitt förra inlägg, så läs det.

{5647}: tack för förklaringen. Men hjälp vilket långskott, hade man verkligen slut på övriga idéer? 🙈

"det svåra år 2 i SHL, när tifo idéerna är slut efter första årets -'vi är tillbaka'" 😅

{5647}: Jag är uppväxt i Örnsköldsvik och har alltid hört Sveriges Hawaii endast utifrån att stan är extremt fin på sommaren. Så att säga att min koppling är ”felaktig” borstar jag bort då jag och många andra i min närhet kopplar det så, det är inte bara svart eller vitt.

Saleva: Det finns ingen direkt mening eller syfte vilket folk verkar tro. Fattar inte varför det ska överanalyseras så hemskt.

{10015}: Jag är också uppväxt i Övik och har aldrig någonsin hört talas om det.
Nu var det aftonbladet som kollat upp det och referensen var Aschberg och Fylking, inte någon jämförelse med fin på sommaren i sig.
Så även om din upplevelse är rätt så hade det ingenting med tifot att göra, som tydligen är citatet från TV3s barndom.

Jag tycker inte att ett tifo endast ska vara ett forum för inbördes beundran helt enkelt.

{5647}: Helt rätt! Det finns ju en massa folk som skänker pengar, som MTS är beroende av.

Och även om jag personligen inte bryr mig det minsta, så finns det säkert personer som inte är så sugna på att sponsra interna skämt. Det är då vad jag hört i mina kretsar.

Med det sagt, så gör dom ett fantastiskt jobb!

Och det är ingen stor grej, skippa internskämten framöver bara.

Nu kör vi över både HV och Anton Blomqvists SHL-karriär ikväll!!

Confusius: Olle står ikväll. Ett beslut jag hoppas att vi slipper ångra.

{10015}: Så Olle i målet och ingen Ranta….

{10015}: din favvo spela iallafall 😉

Nu jäklar kör vi💪 hoppas på bra match tros bortfall

Brander: Antal matcher som varje spelare bidragit med poäng i

2/3: Ranta
2/4: Woods, Bernhardt, True
1/3: Näsén, Jacobsson (varav två min istid i en match)
1/4: Jasek, Aagaard, Norlinder, Vigneault, Södergran, Niederbach, Winberg, Ladue, Carlsson
0/4: Sju spelare där dock Olofsson är den med krav på sig att producera

Tycker personligen att Jasek, Olofsson och Aagaard åtminstone måste sätta större avtryck nu framöver. Sen får självklart övriga gärna hänga på, men det känns viktigast!

Framnäs: fullständigt enig med dig att trion Jasek, Olofsson och Aagard måste göra ett avtryck. Här pratas det mycket, förvisso med all rätt, om att sätta de två förstnänmnda i rätt omgivning. Tills dess måste det till en bättre intensitet ett hårdare jobb att man tsr det extra skäret, period efter period match efter match. Jag ser inte det, det om något är inte ok.

Har orubblig förtroende för Karlin, som det ser ut på planen ser jag dock gärna en Theo med mycket mer speltid. Han har både farten och huvudet med sig och är en injektion då han får chansen.

19MoDo21: Men visst fick Theo J chansen med Sam och Södergran när Jeppe tog Sampos/LPs plats eller såg jag fel?

Sen är det lite talande att Karlin är missnöjd med hur man inte tog sig in framför målvakten och slängde in OP i 6mot5. Inget ont om OP, han gjorde sin uppgift och var där framför, men det finns skickligare spelare som ska våga ta den rollen. Vi har ju 2st på nästan 2m som ska kunna stå där tycker man...

Monno: Enligt hickeysiffror hade vi 2,16 mot 1,35 i expected goals. Givetvis värt noll, men statistiskt sett borde vi helt klart vunnit. Vi var mindre överlägsna mot Malmö.

19MoDo21: håller med om Jacobsson. Hade kunnat tänka mig detta vid full trupp:

Ranta - True - Niederbach
Woods - Jasek - Olofsson
Jacobsson - Vigneault - Aagaard
Ohlsson - Carlsson - Södergran/OP.

Måste få det att lossna för våra målskyttar nu.

Monno: han fick 2:24 så du såg rätt👍

Jag kan inte riktigt se vad som skulle vara så himla illa med kedjorna förutom då att Olofsson inte har kommit till sin rätt ännu

Ranta - True - Niederbach
En offensiv kedja där True får göra det han är bäst på städa undan och ge support. Inget konstigt med den här kedjan. Var bra offensivt mot Leksand.

Aagaard - Jasek - Woods
En offensiv kedja där det finns kemi sedan tidigare. Logiskt att sätta in Jasek här då han påminner en hel del om Dickinson dock inte lika bra runt kassen men det är få som är det. Har emellanåt fått bra snurr och det syns att Jasek vill spela på samma sätt som Woods och Aagaard.

Södergran - Vigneault - Olofsson
En typisk tredje kedja som ska kunna göra lite allt möjligt. Södergran och Vigneault har gjort ett bra jobb men frågetecken för hur det har sett ut för Olofsson på ett individuellt plan. Behöver spela mer ihop innan man kan döma ut dom fullständigt.

OP - Carlsson - Sebbe
En energi kedja som ska bidra med energi, skapa kaos och flytta fram spelet till anfallszon. Gillar det jag har sett.

Vi får komma ihåg att vi har en del nya spelare på viktiga positioner det kan ta sin lilla tid innan alla har kommit in i systemet och byggt kemi.

Lita på den här mannen.
Uppladdat:

500x0-img20241002003417.jpg

modomille: varför inte stoppa in Carlsson i 3e på vinge. Södergran och OP slåss om platsen i 4e och Jacobsson centrar den

{5647}: kollade sportlogic i morse och dom har 1.88 för modo och 1.84 för hv.brukar vara mer rättvisande än hockeysiffror som inte har tillgång till allting

{9315}: Man undrar ändå lite vad Hinken har lagt pengarna på. Sampo sägs ju vara billig. Lehtinen äter såklart en stor del av budgeten, men sedan då? Hur stor del av budgeten tror ni Jasek, Olofsson, True, Vigneault och Runblad äter upp?

Bad_Brett: Alla du nämner där utom möjligen Vigge har nog rätt bra löner.

Lägg till LaDue, Winberg, och Norlinder, som kostar svettigt.

« · 2738260 · »