1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532316 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Fick intrycket att Vigneault dubblade sin lön år två och ligger på närmare 200 000 kr i månaden. Han är bra men in värd de pengarna om du frågar mig.

Confusius: Fått uppfattningen av intervjuer med Hinken att Sam inte alls är särskilt billig...
Låter ju generellt som att de lirare som tog oss upp ur HA har fått en rejäl SHL uppgradering i lön så.

Norlinder är ju utanför budget så han går ju inte räkna med.
Men Jasek och Jeppe är nog inte billiga. Rundblad fick vi ju köpa i absolut sämsta tänkbara läge så han kostar nog därefter...

Monno: Leker med tanken. Om vi hade haft möjligheten att byta:

Olofsson, Jasek, True, Byström

Mot:

Karlkvist, Dickinson och D'Astous

Hade ni tagit det?

Bad_Brett: Nej tack.

Bad_Brett: Då blir vi ju en spelare kort? Till och med en center kort...

Sen la vi ju uppenbarligen ett rejält bud på Karlkvist. Så där gjorde vi väl vad vi kunde.
Men tveksamt om han styrt upp defensiven så mycket :D

Monno: Precis, väg 57 mellan Gnesta och Örebro betydde mycket för Karla. Valde ett sämre bud för att kunna få den närheten till familj.

Bad_Brett: Olofsson mot karlkvist. ALLA dagar i veckan. Men tycker ändå Jasek och True gör någonting positivt, förväntade mig mer av Olofsson

Bad_Brett:
Nja….. vill nog ha en center ditt då

Bad_Brett: Oj!! Kan han ha så mycket? Isåfall är jag nog benägen att hålla med dig.

Säga vad man vill om Dick Axelsson, men det är en fantastisk profil HA fått in.
Han har ju alltid varit frispråkig men nu på ålderns höst skiter han verkligen fullkomligt i allt vad medieträning heter. 😅

Bad_Brett: Att vi skulle betala så mycket för en tredjecenter känns väldigt osannolikt. Framförallt inte efter hans svaga säsong i Hv71.

Confusius: Vigge sitter på 200k

Bad_Brett: Ställ frågan igen efter säsongen.

Blake: Märks att det är smått stressartat i kanalerna över att vi inte sålt så mycket biljetter som vi hoppats i inledningen.

{10015}: Inte så förvånande när man höjer biljettpriserna så vansinnigt. Tror man att folk är gjorda av pengar bara för att MoDo är i SHL? Sen tror nog många på förlust ikväll och går inte av den anledningen tyvärr

Sigge: Verkligen idiotiskt att höja biljettpriserna som att vi är helt ostabila ekonomiskt och inte alls gjorde en stor vinst förra säsongen. Nu har man insett det och sänkt med hela 70 kr, tror dock många inte uppfattat det.

Är betydligt mer gynnsamt att ha så många på plats som möjligt varje hemmamatch

{10015}: Hur mycket höjde man biljetterna med?

Nucky: Det var väl ungefär 20-30% om jag inte räknat fel.

{7426}: Antal matcher som varje spelare bidragit med poäng i

2/3: Ranta
2/5: Woods, Bernhardt, True, Södergran, Carlsson, Ladue
1/3: Näsén
1/4: Jacobsson (varav två min istid i en match)
1/5: Jasek, Aagaard, Norlinder, Vigneault, Niederbach, Winberg
Fortfarande noll: Sju spelare där dock Olofsson är den med krav på sig att producera

Väntar personligen på att Jasek, Olofsson och Aagaard sätter större avtryck nu framöver. Lite grann det som saknas för laget som annars kan göra bra "laginsatser".

Framnäs:
Skottkartan denna match var verkligen ingen höjdare, det såg bättre ut än vad det var.

Tarasov:
Ny bakgrundsbild på forumet. Tack till användarna Marrdin och Törna. Inga större förändringar.

En match ikväll, Mif-Lhc.

{5647}: Från det ena till det andra. I massor av år var det Paddan som hade överlägset flest inlägg på Hockeysnacket. Han har tyvärr slutat skriva här, så nu har han passerats av mig, Huge och Mattias-74 och nyligen även av dig. Grattis, JFK!
Uppladdat:

500x0-32277610a6ba5ab4667a0fa0dcf89b2a_0.jpg

Sven.Savage: Vore kul om du hade en lista med kvalitet i stället för kvantitet också, men svårare att få fram såklart :) Då hade Icing-Ove a.k.a. allt möjligt dominerat

Sven.Savage: Tja Paddan gjorde come back tidigare i år men tyvärr skrev han bara ett inlägg. Jag hade hoppats på mer... Kanske borde starta en swish :-)

Jan-Erik : Frågan är om vi kan locka tillbaka honom på samma sätt som vi provocerade tillbaka Frisco. Om någon kan ta reda på vilket nummer han hade så borde vi kunna tagga honom på samma sätt:

Paddan
Frisco

Sven.Savage: Det sjukaste är dock att du är typ den enda skribenten på Luleå-forumet, men likväl ligger du i toppen.

Visst är du läkare? Vill minnas att du brukade uttala dig mycket om hjärnskakningar och annat när det begav sig.

Bad_Brett: Bad Brett, vad tycker du? Kan man verkligen fokusera när man har en sån heting bakom sig som coach?

biff1: Lite väl mycket Sarah Jessica Parker för min smak.

Hade Wilma Sundin stått i båset hade jag dock svimmat.

Bad_Brett: numret är ju lätt att få fram. På hockeysnack.com presentationssidan har Paddan ju skrivit sitt namn och lär inte finnas andra i distriktet eftersom efternamnet är ganska ovanligt. Hur tänkte du tagga honom?

Jan-Erik : Tänkte snarare på hur användaren 20 lyckades provocera tillbaka Frisco tack vare en HS-bugg.

Fyra nya år för Ullmark

Saleva: + 1 som redan var påskrivet. Så 5 år

Saleva: Tur att det finns en socka från Härnta då

biff1: George är klar för fem nya år med MoDo Hockey. Älskar denna klubb.

Nu får alla Modos poddar skärpa sig och släppa ett nytt avsnitt!

Har ingenting att lyssna på på jobbet. :/

{7426}: känns ganska uppenbart att vi har fått in en bonde eller präst

{9315}: Ja jäklar. Tur man kan välja att sluta läsa.

- Jättekul för Ullmark, han förtjänar det såklart. Hoppas ändock på en återkomst en vacker dag.

Någon som vet hur det går för VO?

{9315}: George är här och städar upp. Jag är skogstokig. Jag kan hockey. Forumet är snart helt rent.

Costanza: Älskar din nya profilbild, min käraste prinskorv. <3

Costanza: Var inte arg Goerge. Har du köpt dig någon baslåda? Du kan ju hockey och musik. Klart du ska ha en en subwoofer.

{7426}: Han känner Conny, Conny löser biffen

Gewe: 😂😂

Bad_Brett: Jag älskar dig, Brett!

Costanza: Och jag älskar dig, Art!

Bad_Brett: Gillar alla här på forumet, Brett. Jag kanske är tokig. Gänget här vill att vi vinner matcher och planerar för en resa till Karlstad och finalen som väntar mellan MoDo och FBK under våren.

Costanza: Jag gillar alla förutom Nikki Nine och Poffa.

Bad_Brett: Kilpinen och LP i samma kedja ikväll, båda yttrar

Bad_Brett: Jag ogillar alla skarpt!

« · 2740182 · »