1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532203 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: han lirade väl närmare 16 minuter och fick speltid i 6 mot 5 P och PP? Det är inte dåligt alls

Jag längtar tills imorgon! Modo vinner med 5-1💚❤️
Jeppe, Jasek, Carlsson 2 mål och True gör målen

Sigge:
Tror inte det påverkar öht taget.

Man inte spela en massa juniorer som inte är redo, skadligt för både dem och klubben. Men nu kommer LP mfl ändå få lite speltid. Nästa år lär han dessutom vara ordinarie.

mrpm: Bytte han nummer under matchen eller? Jag såg alla 60 min och såg honom extremt sällan. Speciellt inte i något PP.

Tarasov: låter på alla som att LP har dominerat när han varit inne och spelat, det har han inte. Folk ser lätt med andra ögon när det är en junior inne på isen. Ser absolut ingen nackdel med att han är utlånad denna vecka, förstår inte stressen med att han absolut ska in på 9 forwards i MoDo redan nu. Och för dem som vill att våra spelare som är kalla ska kliva åt sidan för honom håller jag inte heller med. Om något ska man ju försöka få igång maskineriet för de ordinarie spelarna.

{10015}: du får väl putsa glasögonen då för han står noterad för 15:47 minuter.

mrpm: Sen får vi ändå ta för givet att MoDo vill Lucas bästa och har koll på hur man bäst tillgodoser det. Det finns ett etablerat samarbete med Östersund, det är nära och LP har en bekant i Kilpinen på plats. Det finns aspekter runtomkring att ha i åtanke också. Särskilt för en 18-åring.

Victor Olofsson med två mål i premiären för Vegas. 1 match är inte mycket till sample size, men känslan är att han kommer producera bra i Vegas.

Nesse: Båda puckarna satt stenhårt i NHL-Kryllan. Han har läst mitt vykort. Kul när en toppsniper får nytt förtroende i ny klubb.

Nesse: Uppenbara nackdelen med att MoDo fortfarande producerar för bra spelare.
Ullmarks förlängning igår och Victor fortsätter föga förvånande producera.

Blir nästan lite avundsjuk på andra klubbar som lyckas ge sina spelare lite mer blötdjurs-psyke som får dom att komma hem vid minsta motgång.

{10015}: Han hade nummer 91 igår. Kanske var därför du inte noterade när han var på isen. Han spelade ändå drygt 15 minuter så det får anses som godkänt.

Dock blir det inte mycket offensivt spel för honom då ÖIK parkerar i egen zon varje match och har ingen offensiv alls.

Nucky: ja det är lite tungt, särskilt då V.O alldeles nyss diskuteras här på forumet som en potentiell värvning inom en snar framtid.

Lider dock lite med Ullmark och Forsbergs otacksamma uppgift. Nu blir säkerligen Ottawa lite bättre än ifjol, men tror inte man direkt stärker sina aktier som målvakt i den klubben. Hoppades lite på att Ullmark skulle hamna i Toronto, ingen vidare defensiv där heller, men han hade kunnat varit den som bar Toronto förbi första rundan i slutspelet.

mrpm:
Tror också att det glöms bort hur bra det är att som 18-åring gå in ta minuter i SHL.

Nesse: Hoppas brorsan kan bli inspirerad nu!

Tur man har elever som påminner mig !!

Sist glömde jag å hänga ut MoDo tröjan = Förlust

När jag hängde ut den första hemma = Vinst

Så nu är den på plats

Nesse: skönt att Goalofsson äntligen lämnat rövgänget Buffalo. Så fort han får förtroende levererar han.

Eichel var glad att få in Victor i laget, kul!

{10522}: Är väldigt glad att han har hittat rätt! Hoppas han stänker in mål hela säsongen! Synd för Modo bara. Vi hade behövt honom

Tarasov: Jag får ta på mig att jag var lite yr i går. Men ironiskt att nu när vi lånat ut LP så är Jesper fortsatt osäker för spel och så är Milton aktuell för SHL-debut istället, kul om det sker dock såklart

Costanza: Första eller egentligen båda målen var ju en produkt av bra spel av VO också. Inte bara att han råkade träffa rätt.

Nesse: Ottawa hade ju dock seriens klart sämsta målvakt ifjol. Korpisalos statistik var bedrövlig.

Han verkar inte glänst i sin första match med Boston heller direkt...

Monno: Var väl Lundqvist som sa att de svåraste skotten är från de som inte kan sikta pga omöjliga att förutse. Skotten från Vegas Vic i natt var resultat av otaliga timmar på skottrampen. Nålsöga!

Monno: Jeppe spelar ej ikväll Gästrin är med i truppen.

Monno:

Första såg ut som ett riktigt klassavslut och det andra föranleddes väl av en riktigt misslyckad rensning från makar, även om det slutade med ett välriktad avslut från goalofsson.

Dock slås man av hur nära man kommer målet i NHL.

Måste vara en rejäl omställning att komma till VM när man tvingas ställa om och ta avslut från en annan position betydligt längre ut.

I synnerhet i goalofssons fall då då han gör majoriteten av sina mål från tekningscirkeln ova there.

SPOODI: Hoppas man slänger in vår norske jätte. Han får gärna gå in och smälla på rejält som många av våra backar har glömt bort.

Costanza: Har några korvören över, så matnotan tar jag. Undrar när vi tog 3 poäng mot Växjö senast? Inget talar för oss, så lär väl bli vinst ikväll då

SPOODI: orkanen Milton far runt som en virvelvind.

{8225}: Vore ju kul om vi vinner. Behöver bara göra ett mål mer än dem. Vill se lite mer hetta nu i matcherna.

Paninaro: lär inte få istid men hoppas!

SPOODI: Minns då MoDo satte ihop en hel Elitserie-kedja med 17-åriga illbattingar. 10-årige Zäta stod väl på ståplats i Kempis och lärde sig ett och annat om hockey.

Costanza: Hade varit gött med en stabil 2-0 seger mot Läjkers.

KB: En klassisk grisseger är vad som behövs nu!

Costanza: Nöff nöff!

KB: "Release the young Norwegian Pig!"

Trilske: Lite intressant diskussion kring A och B chanser som går nu i vissa poddar.

A - chanser värderas som högst i målchans sammanhang men målvakterna själva anser att B chanserna är farligare och svårare eftersom B-chanser är skott lite längre ut och det möjliggör därför fler alternativ för skytten.

Gavelo:

A-chanser utan skymning, dvs där målvakten mer eller mindre är 1v1 mot skytten tror jag målvakten föredrar framför B-chanser med mer trafik.

Kommer skotten utifrån (B-chanser) bör väl chansen för bättre skymning och överspel öka, spontant känns det som att spelare gärna flyttar på sig om medspelaren får skottläge mitt i slottet (A-chans) än att riskera att få skottet på sig.

Avslut från slottet när det saknas skymning känns ju som plockpotatis för dagens målvakter, åtminstone 8 av 10 ggr när skottet inte sitter rakt i kryllan.

Sanny anmärkte förövrigt på vårt anfallsspel och sa väl något i stil med att han saknade frejdigheten från ifjol när han "powerrankade" lagen denna vecka.

Går nog inte att understryka vikten av näsen där, så ge oss en ponta näsen i toppform så ska vi nog hitta tillbaka till lite av fjolårets snurr.

Trilske: MoDo kan bättre, varit struligt men vi har spännande spelare på många positioner. Jag försöker att vara cool då jag nu fyllt 50. 1999 gick jag från storbilds-TV på Campus och brottades med björkar på vägen hem ;-)

Trilske: 3p nu för i helvete!! Tryck in pucken! Röda lampan, den ska lysa!

Costanza: Spela flöjten på utandning grabbar!!!!

Trilske: Precis så, man definierade dessutom A-lägen som styrningar och returer så det verkar vara lite olika bedömning beroende på vem man frågar vart gränsen mellan A och B chanser går!?

Men det är precis som du säger, A-chanser är för nära och målvakterna känner att dom kan göra sig stora och täcka hela målet medans B-chanser öppnar upp kryss, gubbörn och annat.

Costanza: har fått scroll-arm av att leta efter 3 poäng mot Plast Lakers. 2012-12-04, suck de flesta härinne var inte ens födda då. Men då är det väl för fanken på tiden. Just idag händer det, flåt

www.youtube.com/watch?v=9Txeg5TFVfk

{8225}: Ja, nu jävlar måste de få rejält med spö!

{8225}: Kul att vara MoDoit ändå! Många roliga och smarta fans som kan skriva kreativt här på forumet. Sällan nåt bråk. Vi håller ihop på ett bra sätt.

Näsén och Olofsson saknas fortfarande, men Rundblad är tillbaka i backpar med Byström idag.

mrpm: Man kan ju inte ogilla Fimpen även fast han är gårdare. Skönt surr med Ullmark från trade deadline förra säsongen

Chamez: På tal om spelare vi hade behövt, vad gör både Sellgren och Hedqvist i Luleå hockey… :(

Robalob: Sellgren har fått mycket skit av Luleås supportrar på senaste. Håller vi oss kvar får han gärna återvända. Efter vad man hört får Hedqvist gärna vara kvar i Luleå.

{10015}: Och vad har du hört om Hedqvist då?

Framnäs: Antal matcher som varje spelare bidragit med poäng i

3/7: Södergran
2/5: Ranta
2/7: Woods, Bernhardt, True, Carlsson, Ladue
1/3: Näsén
1/4: Rundblad
1/6: Jacobsson (varav två min istid i en match)
1/7: Jasek, Aagaard, Norlinder, Vigneault, Niederbach, Winberg

Fortfarande noll: Sex spelare där dock Olofsson är den med krav på sig att producera

Vår säsongsinledning svart på vitt. Av spelarna från HA-laget är Södergran den som visar utveckling. De tänkta att leverera i PP, Woods och Bernhardt, ligger än så länge på samma poäng som nyförvärven True och Ladue, som ju värvades hit av andra orsaker än spets. Om vi vänder blicken mot tillskotten så har Jasek och Norlinder klarat av att hamna i protokollet i en match av sju. Ännu sämre än de från HA-laget alltså (förvisso ligger även Aagaard där på 1/7).

Nu står vi i ett vägskäl där man kan fundera på om den som tagit kliv sett till matchprestationer ska stöpas om till ny spets, slängas in i första PP-uppställning osv. Eller om man ska gå efter hur det "borde vara", att Södergran trots allt är längre ner i hierarkin - de som inte visat det ännu kommer snart göra fler poäng än honom.

Framnäs: de två spelare som producerat bäst hittills är också de två spelare som är minst beroende av sin omgivning. Ranta och Södergran gör poäng beroende på dagsform och motståndarnas missar.

Övriga spelare är i mycket högre utsträckning beroende av sina kedjekamrater.

« · 2745151 · »