1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528553 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Dam seger på straffar , en viss Hedqvist avgjorde !

{10015}:

Men hittills i kväll får Östersund skämmas…
De ligger under mot det andra kvallaget,
Östersund lär kanske inte spela i HA nästa säsong om MoDo tar hem sina spelare till deras kval,

Jag hoppas Östersund själva inser verkligen och inte låter den handikappade ledningen löpa den vägen ut…..

Smurfen: Jag minns ju från åren i HA hur mycket beklagelser det kom ifrån Västerås kring deras inkompetenta klubb. 😂

Tycker faktiskt synd om deras supportrar som ställer upp varje gång men aldrig får något tillbaka. Hur kan man på hemmaplan en fredagskväll ha 75% färre skott än gästerna?

Det blir någonstans ovärdigt ett lag som ändå har ett rätt välbetalt gäng, åtminstone typ två femmor som ska vara drivande. Vilket plattfall när man den här säsongen till sist skulle vara med och "slåss om det"...

KRB: 3-2 nu, öka Östersund!

{6870}: 3-3 och 2 ass av LP

{6870}:

Underkänt i kväll tyvärr Östersund…..

KRB: Riktigt snyggt straffmål av LP. 2 poäng till Republiken!

{6870}: Jävulskt fin straff av LP, men Molin fick den avgörande. Fint att Östersund plockar in på Tingsryd.

KB: LP bär verkligen Östersund. Frågan är om Hinken har bollar att kalla hem honom med det i baktanke inför deras potentiellt stundande kval.

{10015}: LP har väl inget kontrakt på det viset utan MoDo kan ju ta hem han när de vill!?

{6870}: Precis som sillyfönstret så fungerar lånen också så att deadline är 15 februari :) Han har seniorkontrakt med MoDo, precis som alla andra i laget.

{10015}: Okej, då hoppas jag att hinken kallar hem honomoch skickar benson i motsatt riktning.

{10015}: Ålder och status som junior går före eventuellt kontrakt med herrlaget när det gäller överenskommelsen med HA. 99% säker. Han kan återvända en gång efter fönstret stänger som alla andra, Såvida inte något har ändrats inför denna säsong.

KB: Jag vill minnas att du har rätt.

{10015}: låter ju som man träffade rätt m utlåningen? Fatta vad han växer

{8225}: En relevant fråga i sammanhanget kunde vara
Meeen hur kunde det bli så?
Alla resurser som tydligen ploppar upp när det behövs finns ju inte att tillgå när den grå massan önskar det. Att nu regeringen önskar ta bort IP-TV är tydligen att visa krafttag mot gängkriminella?
Såna finter går jag inte på. Och ingen behöver vara orolig jag har inte IP-TV.
Såg att Östersund tydligen hade fått områden som betecknades vara i utanförskap.
Tror det har väldigt lite att göra med iptv iallafall. Men skönt ändå att kommundirektören inte var orolig.

Domsjö: IPTV har säkerligen en koppling med organiserad kriminalitet. Men knappast i Sverige. Snarare ute i Europa isåfall. Inte några kriminella ortengrabbar

JawKee: Nej, det har nog typ noll med gängkriminalitet att göra? Alla som varit utomlands en längre period vet troligen vad jag pratar om. På kontinenten har de som säljer kombinationer av TV-paket funnits ett bra tag, innan sociala medier och streaming blev en del av vardagen. Oftast holländare som styrt upp sånt där, och tror ta mig tusan att det fortfarande är dem som ligger bakom men att det numera handlar om IP istället för deras fysiska lösningar.

{10015}: Har vi tur så kanske Östersund säkrar ingenmansland i deras näst sista omgång mot just Tingsryd 5 mars då har vi ff 3 matcher kvar i grundserien.

Framnäs: Kan absolut vara så! Självklart vill mainstream stoppa det för dom förlorar pengar.

Paninaro: inget stort problem men plötsligt har denna sida halverats på bredden andra halvan täcks av trivselregler, någon som vet eller kan tipsa om det går att återställa?

Domsjö: Fel forum, men tror inte önskan är att ta bort det för att komma åt gängen, mer att skydda upphovsrätter mm. Men att iptv göder kriminella är nog sant

{8225}: Någon som vet om det finns någon etablerad MoDobar i huvudstaden?

Frölunda 5 raka segrar mot Modo innan Modos vinst i Scandinavium senast?

Det stämmer väl inte?

HejaKuusela : Tror ej det men man brukar stöta på modoiter på de flesta sportbarerna. Olearys och retro sportbar är rätt bra.

JonathanF: RAnta!!!!!!
Vilken tavla ahaha

JonathanF: HEJA RANTA!!!

JonathanF:

Snyggt av Rundblad framförallt, men man kan inte snacka bort Rantas vågade inbrytning. Det är han fortfarande bra på.

Men! Det här känns som att det är dåligt för MoDo.

Så för att sammanfatta tabelläget:
- Nykomlingen leder serien.
- De regerande mästarna är 5 poäng från kvalplats.
- Silverlaget är 4 poäng från kvalplats.
- Tre Norrlandslag är topp 4, och inget av dem är Skellefteå.
- Det skiljer fler poäng mellan tabellettan och tabelltrean (12 p) än det gör mellan lag 6 och lag 14 (9 p).

*1921*: Mittenlagen är säkert nedtränade, de satsade på att toppa formen till slutspel och hamnade istället i kvalstriden.

Mikkel stannar!

Färdkost: Dock bara 1 år. Men huvudsaken är att han stannar!

JoJo2613: När man har småbarn och partnern inte behöver ta skola eller jobb i beaktning på grund av föräldraledighet, så har man ju bäst möjlighet att sticka iväg till en klubb i ett annat land eller stad. Förmodligen sticker han efter nästa säsong, men det är inte omöjligt att vi ser han i MoDo-tröjan efter det. Han håller nog i en tredjekedja ganska många år framöver.

JoJo2613: Fint att han stannar men man får ju lite sista versen-känsla av att det bara är ett år och gäller endast för SHL.

{10015}: "gäller bara shl" gör ju alla våra kontrakt vi har. så det spelar ju ingen roll.
Alla kontrakt bryts om man nu skulle falla ur.

JoJo2613: Så är det men min poäng är att han inte stannar om vi åker ur.

{10015}: nej det tänker jag är givet med hans ålder och vart han är i karriären.

{10015}: jag kan nog se han stanna 1 år i HA om vi verkligen satsar för att gå upp på en gång och han får ett SHL mässigt kontrakt.

JoJo2613: Han sa ju faktiskt att han troligtvis inte stannar vid degradering så då kan man inte förvänta sig något annat heller. Var ju tveksamt om han ens skulle förlänga nu.

{10015}: Det kan också vara Hinken som tjurskalligt inte ville ge honom mer än 1 år fast Mikkel ville ha 2-3

Sigge: Helt sanslöst om det är så.

JonathanF: om han vill testa på ett utlandsäventyr någon gång i karriären så är det ju tid för det, är väl därför det är ett år. Har för mig jag läst intervjuer med honom där det låtit som han velat testa på det.

Beroende på hur situationen ser ut om ett år bestämmer han väl sig då. Tror inte han går till annat shl-lag så länge modo är i shl.

JoJo2613: Trevligt! Underbart att få se fler mål av Mikkelangelo!🎨👨🏼‍🎨

”Kan du svara på? Hur du gjorde dom, alla målen som blev historia sen?”

Elysium:
Då gör Aagaard hatrick i morgon!

Mest troligt så skriver han bara ett år för att sedan kunna skriva ett längre mer välbetalt kontrakt. Lite som en bridge deal i NHL. Nu får Aagaard en till säsong på sig att höja sitt marknadsvärde och visa hinken.

Elysium: Om han vill testa på ett utlandsäventyr 2026 måste vi påminna karln om att han är dansk och att hela hans sejour i Modo ÄR ett utlandsäventyr!

JoJo2613: fyfan vad underbart med ännu ett år med Aagaard 🥳🥳🥳

Greenwolper: Nog hade man förväntat en längre tid typ 3 år

modomille: Bra med förlängning men inte riktigt vad man hoppades på med ett år. Hinken brukar skriva längre kontrakt än så med spelare

« · 2810147 · »