1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528783 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Aldrig kul med AIKare inomhus...

modomille: Karlin 😍 modos frälsare! Hinken och Karlin från botten upp till toppligan oss tagit!💪🥳

Greenwolper: Kung Karlin
Uppladdat:

500x0-img20250201030117.jpg

{8225}: Du har rätt. Jag tycker bara att det var en fascinerande slutsats när man jämförde lagen, och ännu mer fascinerande att samma personer står på sig om samma slutsats nu.

Peja: Jag tycker det är en fascinerande slutsats att avgöra vem som var bäst baserat på lagbygget och inte på spelet och prestationerna.

Peja: De här slutsatserna har redan dragits från båda håll i oändlighet. Det känns onödigt att än en gång dra upp den här diskussionen kring hockeyallsvenska Brynäs. I MoDo-boken.

{8225}:
En katt gör att man står ut med det mesta.

Hej! Jag beställer en Färjestads förlust ikväll. Tack på förhand! 🫶

Ikväll vinner vi med 8-7 efter straffar!

{10015}: Absolut, men det är nog ett unikt perspektiv att lyfta fram dominans under en säsongsinledning som mer relevant än dominans under ett helt slutspel. Selektivt minne.

{puffe off-topic: scrolla den som inte vill läsa}:
Löste sig gnagarfrågan?
Upplevde en liknande situation hemma i somras.
Katten Alice tog med sig levande smågnagare när dörrar stod öppna i värmen så vi fick ha dom stängda.
Men då använde hon sig av kattluckan in till garaget och via den "svåra", högt sittande luckan från garage till källare och sedan via kattluckan i källardörren upp och in i vardagsrummet. Där försvann gnagaren bakom bokhyllan vidare under pianot och slutligen under den låga soffan som katterna inte kommer åt.
Där blev den inneboende 2-3 dygn. Vi försökte med råttfälla och att stänga in någon av katterna där över natten men utan resultat. Inte ens katten Bosse fick fatt i gnagaren.
(OBS! Känsliga läsare hoppar med fördel över följande stycke. Katten Bosse är till skillnad från Katten Alice en smula burdus och barbarisk vilket gör att han inte tar in gnagare utan de lämnas som söndertuggade blodpölar på gräsmatta och uppfart.)

På tredje dagen monterade vi ner soffan och gnagaren fångades med fiskhov och kartong och lever numer sina lyckliga dagar i skogsgläntorna runt kvarteret.

Apropå Bosses behandling av gnagare brukar jag tänka.. "Ja, just så Bosse, så borde Timrå hantera AIK nästa gång på Hovet"... och näe, inte bokstavligt förstås då jag och Bosse hatar sannerligen inte AIKare, vi Timråiter hatar ju ingen som bekant ;-)

Erat: Det är ett så kallat Happy Meal. Icing eller offside? Straff eller slashing? Det ingår dessutom ett plusmål i beställningen.

Supertrött: vi är överallt

Janne G: Förutom i SHL! 😂

Att Gnaget går upp till SHL är ungefär lika sannolikt som att F! Kommer in i riksdagen!

Zource:

Vi behöver nog hjälp från högre höjder om vi ska plocka poäng ikväll.

Peja: snälla snälla snälla, den där stendöda katten har kölhalats så det räcker. Den har dessutom legat på havets botten snart en hel säsong. RIP.

grimiss: vi hade en stor, tjock o lat Maine coon
Det enda djur han mäktade med att ta in var ormar
Ni kan föreställa er resten

sargad: Löste husfriden genom att dra en vit lögn om att jag hade jagat ut den. Funkade bra tills för en liten stund sen när vi kom hem. Katten ligger o spanar vid spisen igen, så tillbaka på ruta ett igen.

{8225}: Jag såg inte om det avhandlats i boken, men Victor Hedman avslutade en nordamerikansk digital presskonferens med klass häromdan:

- Thanks very much Victor for your time today.
- Tack så mycket. Heja MoDo! *Går iväg*

Hahahah.

{8225}: Husfriden i SHL löst också. Passande så här när det blir uppehåll. Trots TV-avtalets stora summor så sänks kapitalteckningskravet från 10 till 5 % av omsättningen i eget kapital. Undrar vilka klubbar som lobbat för det? Timrå! Örebro! och Linköping!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Ppw6p6/forbundet-sanker-ekonomiska-kraven-pa-klubbarna-for-klara-elitlicensen

Jan-Erik : Våldsamt trött match mellan Östersund och Almtuna. LP har haft något fint läge och aktion men i övrigt inte hans bästa insats idag heller.

0-0 och stundande straffar.

KB: Kommentatorn lyfte minsann LP en del under matchen. Lucas är generellt en svag straffskytt och satte inte denna heller.

Hittade en bild på killen som är från vackra Bockträsk / Malå och som nu är en stjärna i Vancouver !

Fin tröja !!

Bilden blev inte som jag hade tänkt 😅😅
Uppladdat:

500x0-20250203154318.jpg

Smurfen: Sålda biljetter framöver just nu :
15/2 MoDo - Leksand : 6035
22/2 MoDo - Brynäs : 5012

Ser bra ut kan jag tycka !!

Smurfen: Kvartsfinal mot TIK i vår. Grisfest!

Smurfen: Finns knappt några sittplatser kvar till Leksands matchen.

Smurfen: Ö-vik har vaknat och inser lagets kapacitet. Då kör vi in i kaklet, boys!

Framnäs: Låter som att du kan hockey..

Draken lyfter i motvind.

Smurfen: MoDo har ju bara 5 hemmamatcher kvar iår.förutom dina två har vi Örebro tisdag 25/2.
HV 71 tisdag 4/3. Sista hemma timrå 8/3 . Kruxet är väl å locka publiken till dessa båda tisdagsmatcher..

36p kvar. Kan vi tugga tabell?

Bössa 68: HV gjorde en godkänd p1 senaste matchen mot Leksand. Det som hände de sista två perioderna kan inte annat än att tolkas som ett otroligt dåligt självförtoende; 5 skott på 40 minuter i ett fullsatt husqvarna.

Vi ska nog uppskatta att vi har HV i slutomgångarna, kommer bli mer än viktigt!

Nu är jag här,,,

Smurfen: Mycket glädjande siffror. Blir fullsatt mot Leksand

Vikingmodo : Blir dessutom 6-2 vinst.

Costanza: Nej, hoppas på 3-4 ;)

Signature: Vi måste bli 10:a så att vi kan få möta Dalle.

Smurfen: Pangade just hem två biljetter till 15/2! Jag och dottern på 4 år ska gå och heja fram laget. :-)

Vikingmodo : kan vi mosa Leksand och ta oss till playin kommer jag deklarera samtliga Modos spöken döda.

Majbrasan: 15-2 var väl ett av resultaten i JSM-finalen mellan MoDo-Leksand. MoDo hade ett gäng galningar där.

Costanza:

Är det den 15 feb som är sista dagen?
Har MoDo någon ny stjärngosse på g?

KRB: "Deadline om elva dagar, jobbar du skarpt eller sitter du lugnt i båten?

– Vi kollar lite olika lösningar, men det är lite som jag sa för några veckor sedan och de bästa nyförvärven vi kan få är att alla blir tio procent bättre.

Som det ut nu kommer det inte att ske något?

– Vi har utvärderat med vad vi behöver bredda med och vi har avvaktat lite utefter skadeläget

Är det forwards ni tittar efter eller är det skadeläget som bestämmer?

– Skasdeläget bestämmer, men samtidigt kan vi inte sitta och vänta till den 15:e. Men vi har sagt tidigare att en forward ska in."

Elysium: Ser gärna att man registrerar en tredje målvakt varför inte Williamsson till exempel

grimiss: Hehe köper det. I övrigt har ni gjort det förbannat bra och hoppas ni klarar det på bekostnad av HV, LHC eller ÖHK.

MoDo är trea i TV4as powerranking (Brynäs 1:a, Växjö 2:a). MoDo släpper till mest chanser bakåt av alla lag. (!) Tredje bäst framåt (efter Brynäs och FBK) Vi har överpresterat efter jul men sett över hela säsongen så har det jämnat ut sig eftersom vi underpresterade innan novemberlovet.
Hoppas verkligen att MoDo gnuggar defensiven resten av säsongen. Det håller ju inte att släppa till så mycket bakåt. poddtoppen.se/podcast/1605771144/tv4-hockey-podden/power-ranking-shl-februari

M Horava: finns det någon data om det skett någon förbättring (eller inte) i chanserna vi släpper till eller är det bara förstört pga den usla starten?

Signature: haha jag är kluven till Lif. Egentligen uppväxt som Leksand fan pga familj från Dalarna plus klassisk förening , givet att man vill ha dom i shl.

Samtidigt vill jag också bara vältra mig i potentiell leksandsmisär pga trauma.

Bästa av världar skulle lif åka ut under förnedrande former men sen gå upp direkt.

grimiss: Egentligen faller allt på Björn, kan jag tycka. Det är nog inte Leksands fel att han körde på en 3-årings metod att tjura till sig det man vill ha. En klubb kan erbjuda en roll, sen är det upp till personen i fråga hur den hanterar en sån sak. Nu är han ju i Löven och då kan man kanske gå vidare.

Framnäs: Jaja herregud jag tänker inte på björn - gate, det hade jag faktiskt helt glömt bort. Jag pratar om att bli utskickad ur shl.

Elysium: Vi har sämst defensiva siffror av alla lag efter jul. Så där räknar man inte in den usla starten

« · 2815784 · »