JoakimE: Jo, nu bjöd Olofsson på det vi sett precis hela matchen. Långsamma beslut och en sinnessjuk vilja att alltid hålla pucken inom laget även om man är under press.
NuMo: Jo, men när två spelare forecheckar är bägge backarna på egen blå och centern i havet emellan. Vi släpper därmed alltid egen blå linjen och bjuder in motståndarna.
Överlag extremt passivt försvarsspel. Vi saknar modet att vara aggressiva ända från anfallszon till egen zon.
Jag tycker väl inte att man ska tokjaga, men när man har läge måste man gå för det i en samlad attack.
Hade det inte varit försäsong skulle jag varit orolig. Inte för att vi inte blir ett topplag, men fyra räcker inte.
Gavelo: Det var väl ingen slump att Olofsson inte fick nån bokstav. 33 år, egen produkt, bra spelare så han har ju förutsättningar till att vara kapten. Men hans spel är ju bedrövligt, så enkelt är det ju
Greenwolper: jaaaa!! Kelleher!!!🥳🥳🥳 vi vann mot löven igen!! Konstig match! Negativ idag för mig bp å domarna. Positivt vinsten och 5-5. Var bara i slutet som det kändes som orken försvann .
Greenwolper: Emil Larsson är precis det vi behöver. Lite mer grinigt och jävlar anamma. Hoppas han kan föra över sin attityd på resten av laget under säsongens gång
Greenwolper: I min bok är Pettersson / Mattson våra mest pålitliga BP spelare, Mattson har inte hunnit indoktrineras i Karlins destruktiva uppställning och ligger när motståndarna och ger dom snålt med tid.
Min största förhoppning nu är att någon talar om för Karlin att, ”hörru karamellansikte, 74, 66, 78, är din BP statistik senaste 3 åren, vad kan vi göra för att nå 80% ??!!
Icetheman: Rundblad tränar för fullt tror jag men i Grön tröja (ej tacklings bar) senaste dagarna. Svetlikoff sjuk med feber förhoppningsvis frisk efter helgen så han kan träna upp tempot under nästa vecka inför Fredagen
Gavelo: Dröjer nog inte länge innan Mattsson tvingas till den passivitet Karlin vill uppnå. Målet är att det ska stå fyra fastskruvade fågelholkar i en fyrkant så nära målvakten som möjligt.