Silly: Fattar vad han vill få sagt, men ingen har ställt krav på perfekta matcher. Det man kanske vill se som supporter är att spelarna har kompetens nog att ta något steg framåt.
Okej om man hamnar i knät på målvakten i BP under tre - fyra matcher. Men kommer det vara lika OK när vi sen är 10+ omgångar in och närmar oss en fjärdedel av säsongen?
Det man också skulle vilja se är att det ska gå snabbare att få upp ångan. Vilket har mycket med träningar att göra. Är man van med tempot därifrån matchas motståndarnas driv under match snabbare.
Men vet inte hur stor skillnad det är där om man jämför omgång 4 med senaste matchen t.ex. Det kan ta ett litet tag för oss att få upp flåset och börja tävla, så där vill man också se att det tas något steg framåt varje vecka.
Frågar du mig är det inte superorimliga krav att ha på en välbetald trupp oaktat att kemin kan ta ett tag att bygga upp. Så då borde man få uttrycka en viss oro ändå. Vi är alla nöjda med poängutdelningen.
Framnäs: Det är super att vi plockat bra med poäng trots att spelet har mer att önska. Man vill se att framsteg görs och att de bjuder upp till dans mot förväntade topplag. Det blir några spännande veckor nu.
Ang publiksiffrorna , idag för 55 år sen så hade MoDo premiär mot SAIK och vann med 8-3 inför 2883 personer ! Det var INTE bättre förr å inte mer publik 🤪
Framnäs: Jag tänker initialt hålla truten tills Fitz anländer. Där emellan kommer vi bland annat möta Mora, Löven, Bik och AIK. Kommande 2 veckor kommer visa vart vi står på allvar.
Framnäs: Jag tycker att laget har tagit steg från omgång 3 till omgång 8. B.P stabilare, Spelet över hela banan bättre... Spelet i P.P har blivit bättre, Fast vi spelar runt för mycket. Där är det även problemet med ingångarna i offensiva zon som ställer till det för oss, Samt att vi förlorar för mycket tekningar i Offensiva zonen. Så att vi får börja om... Men visst tar vi steg ... Även om inte alla vill se det?
Silly: Arenan ser ut att vara knappt halvfull om man ser till arenakartan. Tror vi hade 3200 sålda i förrgår eller vad det var. Riktigt trist men jag är iaf på plats. Samtidigt säljer HV slut gång på gång trots skitresultat säsong efter säsong. Så var det även när de var i HA.
OJ! Oliver Kylington (Offensiv) back på väg in till Djurgården backsida. Vilken förstärkning! Men någon stjärnback kommer få betydligt mindre speltid. För man vill ju gå runt på 5, Max 6 backar
Dessa har spelat alla 10 matcher hittils:
Philip Holm (Offensiv) August Berg (Defensiv) Joey La Leggia (Offensiv) Gustav Lindström (All Round) Jesper Pettersson (Defensiv) Colby Sissons (Offensiv) _________________________________ Valtteri Pulli ( 8 matcher) (Offensiv) _________________________________ Hugo Blixt ( 2 matcher) (Offensiv) Jakob Ragnarsson ( 0 matcher ) (Defensiv)
Det känns som Pulli ryker och därmed frigör pengar?
Saleva: Jag undrar varför Karlin är så tjurig i sin coachning, varför det alltid tar 5 omgångar längre för honom att göra helt nödvändiga förändringar som det flesta sett sedan länge?
Senaste veckan/veckorna har fler experter spunnit in på det jag sagt från början att Kelleher inte ska spela med Topping eftersom dom tar ut varandra, ändå fortsätter man att köra Kelleher i första kedjan med Topping….
Förra säsongen var det exakt samma, hela världen såg att Norlinder inte skulle spela med Berglund eftersom det inte funkade defensivt, det tog många omgångar innan även Karlin såg och ändrade tillbaka.
Jag hade helt klart ställt upp lite annorlunda här. Larsson Topping Carlsson Falkenhäll Gästrin Andersson Mattsson Swet Kelleher
Gavelo: att han är djävulskt envis kan nog alla enas om. Tror det helt enkelt är så han är som coach. Har väl både för och nackdelar. Som fans är det nog rätt lätt att se alla gånger det får negativt utfall.
Paninaro: bara jag som inte kan se matchen? Det är AIK Troja - matchen som visas när jag trycker på Modo-länken! Och trycker jag på AIK-länken visas samma match. Riktigt irriterande.
Vi ger dem ju pucken när vi passar och är på väg upp. Kontringarna är oundvikliga då. Såklart vore det bra att backarna kunde städa upp efter de anfallsförsöken, men de har ju ingen hjälp i det. Så enligt mig är det ett naivt anfallsspel, eller oerhört slarvigt som gör det.
NuMo: Bedrövligt dålig utvisning att ta där av Hermansson. Tyckte att vi innan utvisningen börjat ta för oss lite mer. forecheck fungerar uselt fortfarande dock
Okej om man hamnar i knät på målvakten i BP under tre - fyra matcher. Men kommer det vara lika OK när vi sen är 10+ omgångar in och närmar oss en fjärdedel av säsongen?
Det man också skulle vilja se är att det ska gå snabbare att få upp ångan. Vilket har mycket med träningar att göra. Är man van med tempot därifrån matchas motståndarnas driv under match snabbare.
Men vet inte hur stor skillnad det är där om man jämför omgång 4 med senaste matchen t.ex. Det kan ta ett litet tag för oss att få upp flåset och börja tävla, så där vill man också se att det tas något steg framåt varje vecka.
Frågar du mig är det inte superorimliga krav att ha på en välbetald trupp oaktat att kemin kan ta ett tag att bygga upp. Så då borde man få uttrycka en viss oro ändå. Vi är alla nöjda med poängutdelningen.