{10473}: Det har mycket att göra med hur ni timråfans utläser det som skrivs med.
Ni väljer att läsa det som negativt och tycker att ni måste försvara. Jag tolkar inte J F K som att han förminskar er insats, utan snarare påtalar att det är konstigt att Luleå orkar hålla samma fart, med tanke på att dom spelade igår med.
Har han skrivit att Timrå har övertag pga att Luleå spelade igår? Han säger i klartext att han trodde timrå skulle ha mer övertag.
Det är tråkigt att det ska huggas hela tiden och sökas diskussioner som bara är trams.
Allt behöver inte vara negativt. Alla mynt har 2 sidor.
Vigneault var borta under en lång period förra säsongen….skadad…. En skada inledningsvis nu som kanske inte får läka innan han börjar spela igen och så samma visa igen… Jag vet inte men jag tycker inte det luktar bra
{5647}: Timrå överbelastar något enormt, det funkar bra så länge orken finns där men varenda gång Luleå kommer ut med pucken så åker tikarna på rätt klara turn overs.
Ser många fördelar med Ollis spelidé men även också många nackdelar, allt kokar ner till materialet och fysträningen.
Svår period att analysera så stora delar bestod av special teams.
Apropå just ingenting. Jag måste erkänna att jag är glad att poddarna "Ickedickedoa" och "Radio 1970" kickat igång med sitt veckoåterkommande avslappnade och trevliga hockeytugg. Hur är det med de poddar som snackar MoDo på återkommande basis? Kommer de tillbaka? Lite kritik: Jag tycker att det är märkligt att ingen MoDorelaterad podd har gjort något i samband med Norlinders intåg. Eller att MoDo kör ett swishtiggeri som man definitivt kan snacka och ha åsikter om (åt båda hållen) Det är helt tyst i MoDoleden (!) WTF! Är vi redan SHL-mätta?
Det är ju bedrövligt att jag ska behöva lyssna på en Lövenpodd.
Gavelo: Om jag läser rätt var Modo den sjätte bästa nykomlingen sedan 3-poängsystemet infördes för ca 25 år sedan. En av de bästa genom tiderna är väl magstarkt men definitivt en av de bästa på många år. Dock spelades mindre antal matcher en del av säsongerna.
Sigge: Ja men vafan, Modo var ifjol en av tidernas bästa nykomlingar någonsin, man var ett straffslag från att ta sig till slutspel och har förstärkt laget rätt rejält sedan dess, man är dessutom obesegrade på hela försäsongen hittills och slog Sm vinnarna på bortaplan, så att vi blir tippade sist känns riktigt onyktert faktiskt!
dempa: Lustigt. För ett par veckor sedan var det lite snack om målet som gjorde att England vann 1966. Nu dök ett reportage upp om Azerbadjan där linjedomaren fått en stadion uppkallad efter sig...
dempa: Ja, om bara alla företag hade kommit överens om att köra så hade det inte varit ett problem. Det är inte MoDo som avgör, det är företagen. Pengarna måste in.
till och med Timrå har fattat grejen med att reklamen på tröjan måste vara "monokron", istället för att vi har en massa gula och blå blaffor på tröjan/byxorna..
{5647}: ja ros börjar ju bra o tar upp att de i timråland säger fart of hockey i stället för heart of... Då känner jag verkligen att jag vill fortsätta att se.
Landslagsspelare förvisso men förvånas alltid lite när man hör att han är bäst betald i fbk, kanske borde dragit av nån hundring och lastat det på ejdsell istället.
I paritet med de summorna som klubbar var villiga att lasta på Lindholm som knappt gör 10p.
Att han är attraktiv för en liga som NL gör mig ännu mer konfunderad.