1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547924 inlägg · 4167 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Roy då?

Salle: Nej det är han inte.

Paddan: Nej det är han inte

Frisco: Är han/hon släkt med den där Roger?

Frisco: Är denna Knaska släkt med Roger månne?

...så gjorde Knaska Milla mål idag för Nygatan vs Poffas Smedsbölingar.

Paddan: Som vanlig är du lite efter... Spelar Hold 'Em turnering sen 15.00.

knaskamilla: Hmm, då höjer jag ditt bud på måndag 14.10 och går all-in...

knaskamilla: Precis. Se nu till att inte gå ville i världsmetropolen Piteå.

Portello:

Tja. Måndag 14.10 är det gällande budet. Om du undrar när jag kommer till Pite, alltså.

Poffa: Haha.Humor.

Portello:

Hon är redan i Övik.

knaskamilla: När var det du skulle komma upp till norrlands riviera? Det var väl snart va?

knaskamilla:

För SJ är inte ens det omöjliga omöjligt. De kommer så klart att lyckas med förseningarna.

Poffa:

Fast de tre timmarna är iofs enligt tidtabell. Sedan återstår ju att se om de lyckas bygga förseningar under själva resan.

knaskamilla:

Bara 3 timmar? Det är ju inget att gorma om då det handlar om SJ. Var nöjd istället för att det inte blir ännu senare.

Tänkte bara rapportera (för alla som varit oroliga) att vi fick tiderna för vårt kongresståg av SJ i måndags. När tåget bokades var det sagt att vi skulle vara framme elva på måndagen, det var liksom grundförutsättningen. När vi fick tiderna fick vi veta att vi är framme 14.10. SJ leve - hipp, hipp hurra.

Frisco: Äh, det där har ju redan gjorts...

65selander: Det är väl banverket som har hand om sådant skulle jag tro. Skulle tro det kostar en rejäl slant men det är nog förhandlingsbart vid många resor. Det går ju att köra till alla bortamatcher + även till hemmamatcherna från ex. STHLM. Elitserien har ju 50 matcher och kvalserien 10.
60 resor under säsongen.

Frisco: Undrar vad det kostar att hyra in sig på Stambanan och Botnia...

Brooklyn Tigers egna Supportertåg.

knaskamilla: Tja, det kanske är så det är. Ja då lär jag ju aldrig bli aktuell för en replica, jag klarar bara av att gnälla inte att tjata, om nu inte gnällandet också uppfattas som tjatande.

Paddan:

De kanske bara delar ut dem till de som tjatar?

Såg förresten att de ändrat typsnittet från Comic sans på souvenirsidan. Det var på tiden! Otroligt att man ska måsta säga till om sådant för att de ska inse att det inte passar in...

knaskamilla: Just ja, en sån där replica skulle man ju tydligen vara berättigad till som Omgångens Coach. Fast de kanske har speciella regler som gör att eventuell vinst uteblir om man råkar bo i Bjästa...

Paddan: Äh, jag visar väl den bortavarianten också, som dock verkar plåtad i en hast.

Paddan:

Hoppas att det där är storlek XXL, eller något, för särskilt vacker var den inte.

Hmm...nya replicor i souvenirshopen... Undrar om man ska åka ut till kansliet och tjata lite på Fredrik?

knaskamilla: Hmm, "Kubbspel orsakar ofrivillig värk i extremiteterna"

För att tillfälligt tala om något annat så har den nya replican inkommit i souvenirshopen.

Paddan:

Tur att man kubbar och inte stövelkastar... Men Kubb ÄR faktiskt farligt. Jag hade träningsvärk när jag vaknade i söndags.

Salle:

När jag tänker på saken kan man undra varför de alltid gör saker som att klippa gräs, skotta snö och gräva hål i asfalt på morgonen. Har de inget samvete?

knaskamilla: Tänk vad man kan komma på när solstinget börjar krypa på en "Populär lek kan orsaka totalförlamning". Hmm, vad blir nästa chockrapport... "Kubbspel kan leda till skottskador"

knaskamilla: Om du skall vara så bokstavlig så är det änu värre då jag bor på 3:e våningen.
Utanför balkongen finns en 40*40m gräsklädd innergård som funkar som utmärkt rent akustisk. Bara så du vet.

Salle:

Tog det en och en halv timme att klippa gräset precis utanför din balkong? I sådana fall borde du verkligen antingen lära dig att sova ändå, eller börja använda hörselproppar.

knaskamilla: Inge synd om dig. Jag däremot blev väckt, på ledigdag, strax före 8 av att Övikshems gräsklippares surr-dånande utanför min balkong. Jag låg kvar och plågades till 9.30 då jag klev upp. Då far gräsklipparjä-ln iväg.

...så blev jag just brutalt väckt av min far, som talade om att det var av yttersta vikt att jag åkte och lämnade min bil hos honom på en gång om jag vill ha den lagad. Vilket elände, måsta kliva upp halv tio p.g.a. bilen... =/

Poffa:

Hlinka kan f.ö. få köpa tillbaka sin tröja också, känns som en tröja signed and worn by SWP smäller aningen högre. Billigare dessutom.

...så är det idag bara 73 dagar kvar till Maran. (92 till ES-premiären, om någon är mer intresserad av sådant. Ja, iaf om man ska lita på lulingarnas hemsida.)

Foppa har blivit grym på att säga mycket om ingenting. :)

Salle: "He´s not nearly worth the hype"
"You can´t go anywhere without people recognizing him or I...me having to take pictures of him with some fan. So I got pretty good at that"

Verkar som att killarna har kul tillsammans.

Icing-Ove: Skön kommentar om Chara. "The tall one". Osså "The restaurant have really good pancakes" om Veckefjärden.

En färsk intervju med Foppa och Hinote, om tiden i Övik och framtiden:
cbs4denver.com/video/[email protected]

Paddan:

Det vet jag faktiskt inte. Hon var väl där nere för att göra sin praktik, om jag inte missminner mig. Oftast brukar ju den ligga i slutet på utbildningen, så kanske är hon klar. Här finns det kanske andra som är bättre lämpade att svara på frågan.

Poffa: Hur är det med Påhlssons tjej då, är hon färdig med sin utbildning till veterinär nu?

Paddan:

Ja, han skrev tvåårskontrakt med FBK inför den förra säsongen. Dessutom blir hans sambo klar med skolan till våren, något som varit en stark faktor till att de blivit Karlstad trogna.

De trivs dock väldigt bra där, något jag absolut inte kan begripa.

Poffa: Hur långt kontrakt har Hållberg med FBK? Bara över kommande säsong?

Paddan:

Ingen aning. Helt klart är dock att han vore en tillgång i MODO. Kan man kanske hoppas på att han och Pierre förenas i MODO lagom till premiären i nya Arenan?

knaskamilla:

Ääh, det är väl typiskt för hockeykillar att se ut så. Pelle Hållberg är väl tätare än Sala Silvergruva.

Poffa: Äsch, då gick inte det heller. Hmm, vad ska man då locka med? Gratis parkering på Framnäskajen?

Poffa:

Det tycker jag verkligen att du ska hälsa hans far! Det ser ju ut som att karl'n inte har råd att klippa sig...

Paddan:

Den har jag redan försökt. Men tyvärr utan framgång.

Poffa: Då tycker jag du kan hälsa honom att Per skall riva kontraktet med FBK och flytta upp till Övik igen. Fast så långt kanske han inte är villig att gå.

« · 554231 · »