65selander:
Haha, chefen kan inte beordra mig någonting. Min semester är ett krav, de har ringt från HK och meddelat att jag tagit ut så mycket övertid redan att jag kommer måsta lugna ner mig. Kul, med tanke på att det lär bli en sex-sju veckor med utejobb direkt efter semestern.
Vad det gäller golfandet så kommer det inte vara några problem. Får väl bli pilsnergolf. Det funkar oavsett hur dåligt det går.
Salle:
Här vaknar man upp till en ny strålande dag i Stockholm. Tidigt är klockan, men det är väl bara att bita ihop. Nu skall allting packas ner, sedan utcheckning och en snabb frukost. Sen är det tempo mot Arlanda som gäller. Vore dumt att missa planet. Nästa går inte förrän 16.00.
Om allt går som det skall är man väl online igen runt lunch. Vamos.
65selander:
Det är klart att om folk blir skadade så är det inte speciellt coolt, men för mig så kommer åskväder alltid vara fascinerande.
Frisco:
Åska uppifrån har jag sett en gång, i höstas då vi flög ner till Linköping. Det var iofs på långt håll, men skådespelet som utspelades var enormt häftigt. Det allra kraftigaste jag upplevt är dock hämtat från tiden i Sundsvall. Tre åskområden hade klämts in mellan bergen och alla tre gick hårt åt Sundsvall. Ståendes på balkongen klockan 02.30 så slog blixten ner i ställverket bara hundratalet meter bort. Smällen, ljusskenet och det faktum att balkongräcket skakade i tiotalet sekunder fick mig att rygga, dock med glädje.
knaskamilla:
Njut av åskvädret. Det är alltid otroligt vackert då blixtarna lyser upp himmlen. Jag är barnsligt förtjust i åskväder. Om ni inte är trötta och åskvädret kommer passera Hörnett så rekommenderar jag att åka ut och i bil beskåda ställvärket vid Modofabriken. Passerar åskan där kan ni få se så mycket som 10-15 nedslag under ett riktigt åskväder. Coolt.
I Hufvudstaden är det klart och varmt, men mörkt.
Paddan:
Skall man klara av den där uppgiften så får personen i fråga skynda sig på. För på fredag går jag på semester och med min vanliga tur så lär det väl bli snö och driv-is i tre veckor. Så fota innan frdag eller vänta till den åttonde augusti.
scim:
Ät du din tallrik med tapetklister, då blir det mer av den goda maten över till oss andra. :-)
knaskamilla:
Fast du åt ju din en vecka innan du gav den till min kollega.
"The phrase may have originated from an all-in football game contested annually between the two halves of the town of Derby in England. This match has been discontinued, but would have been similar to the Royal Shrovetide Football Match still played every year in nearby Ashbourne."
På länken finns en summering av the Royal Shrovetide Football Match