1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 336414 inlägg · 4165 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: Om jag bara hade hittat mitt material till D-uppsatsen så hade jag nog kunnat ge ännu en förklaring till ordet "derby", men jag lånar en förklaring från Wikipedia:

"The phrase may have originated from an all-in football game contested annually between the two halves of the town of Derby in England. This match has been discontinued, but would have been similar to the Royal Shrovetide Football Match still played every year in nearby Ashbourne."

På länken finns en summering av the Royal Shrovetide Football Match

Paddan: Då är Timander klar för er då :

Philadelphias General Manager bekräftar att Mattias Timander inte kommer att finnas med i laget nästa säsong, vilket innebär att den 31-årige backen blir kvar i Örnsköldsvik och Modo. Timander som lämnade Modo för spel i Nordamerika 1996, har gjort 419 matcher i NHL.

...så kan ni väl hålla en tumme för att det inte bara är gamlingar på Gräsmyr ikväll? (Jag kan tänka mig att räkna folk i Salles ålder som icke-gamlingar just nu, till och med.)

AD: Ge oss en länk som visar detta är du hygglo.

knaskamilla: Jag bugar ödmjuk inför denna vänlighet. :-)

Salle:

Det borde du göra. Mina vänliga stunder är få och korta.

AD: Jag hittar ingenting på [url=www.courierpostonline.com/news/sports/index.html]www.courierpostonline.com[/url] så jag tar det med en nypa salt så länge. Men det låter ju bra.

Salle: Äh, det där är ju gammalt ju, den där länken från courier post postade ju Nikki redan 21:48 igår kväll!

Paddan:

Det var just den matchen originaltråden slutade med, matchen spelas mellan två lag med någon form av geografisk avgränsning mellan dem (i det där fallet ett vattendrag), vilket ju gör nutida "derbyn" mellan lag från samma stad, och i vissa fall till och med samma stadsdel, till fåniga efterhandskonstruktioner. Riktiga derbyn spelas först när man har en tydlig geografisk åtskillnad mellan lagen, således.

Problemet är bara att jag inte ser någon egentlig meningsmotståndare i den här tråden. :-)

Nalle Sjuh: Det var ju märkligt, läser man tråden från början så finns det ju motstånd i nästan varje mening och så tycker jag det fortsätter. Ofta finns det också ett motstånd mot att hålla sig till ett ämne också, mycket märkligt...
Fast riktiga meningsmotsättningar finns det väl särskilda derbytrådar för, om jag inte minns fel. 

Paddan: Vad f-n har du gjort med bilen du lånade igår?

65selander: Hmm, det där har jag inget minne av. Måste ha varit något fel på Trocaderon.

...så har jag och Westerlind nyss varit och sett Jossan och de andra leka ute på Själevads IP. 1-1 slutade matchen.

Frisco:

Hej.

NuMo: Detsamma broder NuMo. Jag har varit på din brygga idag.

Frisco: Jag funderar på att plocka bort hela anförandet mitt, förutom "Hej". Men då försvinner ju meningen med ditt meningslösa inlägg. Å andra sidan så gillar jag alla inlägg som har med bryggning att göra. (wann nigro to anoder)

Jag skulle vilja vara som Jack William Nicklaus, men 50 år yngre.

NuMo: Jag skulle vilja vara som Frisco är just nu.

Dags att sova på Nygatan så man orkar upp imorgon och se regnet slå mot rutan.

Frisco: Du skall ju alltid sova, speciellt vid den här tiden. Jag tror jag skall skapa en tråktråd. Jag såg ju skimm här nyss, men han försvann.

NuMo: Jaja. Klart jag ska sova nu. Det är ju inte slutet av augusti ännu.

Nu byter jag tråd i tanken.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

...så var åldern på Gräsmyrbesökarna ganska lagom. Nästan så att Salle skulle ha känt sig gammal.

Det roligaste som hände var när jag blev uppbjuden av en kille som visste varifrån jag kommer och vem min mor är, för att han brukat spana på min mor på hockeyn.

Eller, förresten, det roligaste var när jag kunde räkna ut och kontra med vad hans syster och mor heter.

knaskamilla: Vilken tur du sade att Salle skulle känt sig gammal, då vet jag att jag fortfarande har lite kvar innan jag blir gammal...

Paddan:

Fast, du vet, allt beror ju på sammanhanget. Sist jag och Salle var på samma dansställe kände han sig jätteung. (Jag kände mig jättejätteung.)

knaskamilla: Så siktade jag en sammanbiten och stel Bengt Hedin, sommarledigt klädd i shorts på Ulvön...

Har tillbringat helgen där med god mat och dryck och svängt mina lurviga två.

Vi säger så.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Nu blir det en god bok, lite musik och en avslappnande whisky. Sen blir det sängen och i morgon skall jag... inte jobba. Livet är underbart. Gonatt.

ZZzzzzzzZ zZzzzZz

Poffa: En god bok... själv föredrar jag bullpapper i sådana fall...

Poffa: Sponken på en söndag... du är lycklig du en annan har ca 4h innan man kan lägga av, fast hade jag börjat i morse så hade jag varit hemma för länge sedan ,-)

Cash is king

65selander: Verkar finnas konstigt folk i Bjästaområdet.
Bara för ordningens skull så kan jag ju meddela att det var inte jag.

Paddan: Det är nog bara i Bjästa sånt kan hända. Helt obegripligt i resten av Sverige att man kan göra sånt BARFOTA.

Paddan:

Hmmm, försvarsställning redan innan du blev anklagad. Typiskt skyldigt beteende. :-)

Poffa: Det kanske inte räckte att få folk att stanna till i Bjästa genom att kasta stenbumlingar på E4 så då måste vissa ta till mer radikala åtgärder.

Paddan:

Ja, inte behöver Bjästa GeKå:s efterföljare, ni har ju barfotablottare och stenkastare som drar folk till bygden. Förstår inte varför Polisen blir så arga, det är ju bara folk som har fått sig en släng av Gnosjö-andan och som vill orten väl.

Poffa: Eftersom han tydligen fick fasligt bråttom in i skogsområdet så är frågan om det inte i själva verket var en buskskvätta som navigerat fel...

...så kan man köpa träningsoverallsjacka.
www.sportauktion.nu/show_auktion.asp?id=749

...så är killen stabil
90 0 - 1 Stig Tøfting BK Häcken (Spelmål)

...så har första semesterdagen varit soft. Öl, kubb och nån timme på range och övningsgreen. Det tror jag att jag skall fira med en whisky. En Talisker får det bli. Skål.

Poffa: Endera så krökar man, eller så håller man sig nykter. Allt annat smuttande är alkoholmissbruk, även i semestertider. ;-)

Frisco:

T.o.m. den 9 augusti, tack för tipset - 500 spänn kommer inte att bli slutbud i den auktionen.

Nalle Sjuh: CELLVA på ryggen. Vad var det?

Frisco: Senare Vita Lamm och idag Lambi. Du stoppar upp det, helt enkelt.

Nalle Sjuh: Det är ju ett litet lam på ryggen också. Tack för denna samhällsinformation.

Frisco: lam... ja i fingertopparna som det verkar.

Frisco:

Mer kan du få.

"År 1965 existerade ett försäljningssamarbete mellan Långasjönäs, Nyboholm och Pauliström - tre småländska bruk med tillverkning av sådana produkter som cellvadd, toalettpapper och blöjor. Produkterna såldes genom ett gemensamt försäljningsbolag, Cellvabruken, i Stockholm".

I konkurrens med ett sydsvenskt bolag köpte MoDo gradvis upp Cellvabruken fram till 1966 och i början av 1970-talet hade MoDo Konsumentprodukter 30% av marknaden för sådana produkter i Sverige.

Ur MoDo 1945-1985 av Torsten Gårdlund.

...så vann FC Frisco i Italienska ligan mot Corleone Juniors med 1-0. Härlig arbetsseger. Målet ett långskott av Cristoforo Dionigi.

Frisco: ... så verkar T-mobile försöka gripa de halmstrån som finns...

Lumber Jack: Så har då Didi Senft visat upp sig igen.

På tal om svavelosande så hittade jag en trevlig anekdot.

" A few years ago, a relatively well known sporting tours company advertised an additional attraction on one of its spring training camps in Spain. On hand would be Robert Millar with a large selections of new bikes which could be taken out and tested on whole day rides in the hills behind Benidorm. It seemed too good to be true; the advice of a living legend, a good range of top notch bikes and long enough rides to make a real comparison. We booked there and then..

Out in the hotel in Altea, a queue would form each evening of people waiting to choose their next test bike. Ahead of me was a man who obviously had his heart set on a dream machine. He asked Robert Millar whether he too considered it to be just as perfect. The reply: "It would be wasted on you, you fat *******".

Lumber Jack: En pinne i framhjulet på Mr Enkula så.....

Frisco:

Ja, det är väl sådana metoder som T-Mobile måste ta till för att vinna någonting. Eller vänta, de måste sätta pinnar i Bassos och Rasmussens framhjul också. Undra om det blir för uppenbart?

Poffa: Boring Arsenal och boring Le Tour.

« · 556282 · »