1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547700 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Äh, låt mig nu får vara stolt över att jag varit ambitiös idag. Jag behöver inte vinna över dig i det, det räcker att jag hade rätt om hur många länder som är direktkvalificerade till ESC-finalen. =)

Paddan: Inte vet väl jag vad [email protected] har för mailadress.

Frisco: Nähäpp, då måste det ha varit någon annan Frisco då...

Paddan:

Så här såg mailet ut som jag skickade:

Henrik Zetterberg och Martin Stenmarck

www.atg.se/dynamic_files/zetterberg_050119_lj.jpg

www.aftonbladet.se/noje/0505/16/martin375.jpg

/ /Frisco

Poffa:

Men tog du några bilder på arenan när du promenerade?

knaskamilla: När jag såg att du var bortåt järved så trodde jag man skulle få se Getinghov... Istället fick man se en ofärdig, odöpt arena. :-(

Fina bilder dock.

Salle:

Ber om ursäkt för det. Men du fick ju i alla fall se två flygfän...

... så ser denna ut som NuMos:
www.sportauktion.se/show_auktion.asp?id=653

65selander: Rädda eran fru, rädda era barn..........

Frisco eller någon annan:

Hur blir en o-game-worn-tröja helt plötsligt game worn? Har någon på kansliet spelat i en gathockeymatch med den? Eller har det hela något med Erik Lewerström att göra?

Många frågor, men Lars Molin post-game-skrivna autograf från säsongen 1988-89 har man i alla fall redan, han nästades post-game-svettades i samma matchprogram också.

knaskamilla:

Nej, jag tog inga bilder på arenan. Jag gick inte ens åt det hållet. Jag hade kunnat ta bilder på Skyttis och på Kallehov, om jag haft kameran med mig.

Frisco: Vicken snygg tröja.

NuMo: Så förstår jag inte hur TV4 lyckas göra en sån tafatt och nästan usel produkt som "Elitserien 04/05 Tidernas säsong". Att exempelvis ha en del som heter stjärnor där man bara räknar ner från 5 till 1 utan att presentera vilka spelarna är, även om man givetvis kan se det, och vilken statistik spelarna hade mm. Känns som att man slängt 179 kronor i sjön, det är ju nästan en femtedel av 1000-lappen till förköpsavgiften.

Att sedan exempelvis Mackes "helikopter"-mål inte ingick bland säsongens snyggaste mål är också en stor gåta.

Paddan: På den här puben kan man ta sig något gott att dricka eller äta samtidigt som man ser intressanta omgivningar eller helt enkelt bara njuter av gamla lok och vagnar.

En bit ner på sidan, "Pub of the Season for summer 2003"

Icing-Ove: Det är alltså så här vi skall marknadsföra oss mot storstadsbor...
"If you ever wanted a refuge from daily city life then Modo is exactly what you’d want." ;)

Paddan:

Jag gillar det här omdömet om Modo:

"Modo is full of sexy fellas! Apart from old baldy men and freaks crawling the floor trying to get off with you but a nice place to be with good music."

:-)

Salle: Då har vi en kandidat till lika som bär. Detta måste ju vara Henrik "Hinken" Gradins okända tvillingbror. Visst är dom lika?

Martin S: Om du menar killen som skymtas bakom fisken så håller jag med.
Annars var du bara taskig. :-)

Paddan:

Själv undrar jag vad du tänkte när du köpte "Elitserien 04/05 Tidernas säsong"... Du borde läsa omdömena på åffisjella innan du ger dig in i sådana affärer.

knaskamilla: Tja, några såna omdömen har jag inte läst. Tänkte att det faktiskt skulle finnas något intressant innehåll i den där DVD:n men ack vad jag bedrog mig. Känns som att det hade räckt med en länk till hemsidan för tv4s Hockeykväll och ett ritblock för att åstadkomma ett bättre resultat.

Paddan:

Du skulle ha frågat mig innan du bestämde dig för något. Jag hade kunnat säga tvärsäkert att jag inte tror den är värd pengarna.

knaskamilla: Tja, nu fick jag bara akut hockeyabstinens och tänkte försöka bota den, fast nu känner jag mig bara bestulen på 179 kronor istället. Undrar om man kan skriva till Hans Pekkari och begära pengarna tillbaka?

Paddan:

Mitt tips är att beställa matcher på DVD från den där scumma fabriken i Umeå nästa gång du får abstinens.

knaskamilla: Hmm, scum fabrik... kan väl i sådana fall förklara överbefolkningen i "fabrikslokalen", antar jag.

Paddan: Iofs skulle jag vilja ha en liten DVD-box med de SM-slutspel som MoDo varit med i, fast det lär väl aldrig dyka upp såvida man inte skulle råka snubbla på en 100 miljoner kronor eller så.

...så har det varit debatt kring ett program från "Dokument Inifrån"-redaktionen, i vars svallvågor det har kommit fram påståenden om att vi män _inte_ skulle vara djur.

Jag vill härmed presentera ett empiririskt bevis för motsatsen.

Scenen är damhandbollens första stapplande steg i Sollefteå, året är 1965 - och jag vill specifikt rekommendera läsaren att lägga märke till raden om "späda hindar".

Nalle Sjuh: Jag lade märke till Danneroracing under Motor neri i vänstra hörnet. Vad var det för racing? Speedway?

Salle:

Ingen mer info ges, faktikst. Du vet om att det nog kan klassas som "härskarteknik" om vi fortsätter prata motorsport efter detta chockerande dokument, va? :-)

Salle:

På tal om detta så saknar jag fortfarande gamle modohockey.se-skribenten APA!, han hade nog kunnat tyckt till lite grann i detta ämne. Har för mig att han var nära besläktad med en viss G. Danzig.

Något som Sollefteå-klanen här på HS kan klargöra kring eller?

Salle: Det kanske är 1000-meters som kördes där?

Lägger ut en del av en text kopierad från isracing.net skriven av speaker Lundgren.

-----------
Har haft förmånen att se mycket sådant på kontinenten. Att det inte görs något för att få igång mer 1000 meter och gräs i Sverige är en av svensk motorsports största tragedier. Travbanorna bara väntar på att tas i besittning. Det kräver hårt arbete och pengar. Stora gräsåkrar har vi gott om i Sverige.
Det är skandal att det inte finns förare så att det räcker till anrika Kyrketorp.
* Vi körde på Hagmyren i Hudiksvall senast 1982.
* Kurre Westlund såg till att det blev fina race på Gävletravet de första åren under 80-talet. Jag tror det var 1981 eller -82 senaste gången. Jag var speaker och tävlingen blev avblåst på grund av hällregn.
* Örebro-travet och Sundbyholm körde några år senare.
* Om vi backar bandet så åktes det på Solvalla flera gånger under 1970-talet. Glömmer aldrig VM-kvalet -76 när Peter Collins vann med sin snabba Weslake. Jag jobbade på Allt om MC och bevakade tävlingen, fick flera sidors utrymme i tidningen.
* VM-finalen i Aalborg 78 (eller var det 77) när Michanek blev världsmästare var också en milstolpe. Då var det roligt att vara svensk reporter där.
* Det årliga besöken på Solänget i Övik i 70-talets början var också starka upplevelser.
* Som vanligt blir det det gamla vanliga "tjatet" om att det fattas ledare. Om några starka människor sluter sig samman och bestämmer sig för att dra igång med 1000 meter så blir fart igen. Tänk om storebror speedway kunde dela med sig av lite resurser och vilja.
-------

Salle: På tal om 1000-meters (som inte alltid behöver vara just 1000 meter).

Denna banan är den i MC-kretsar världsberömda banan i Teterow. träffade en snubbe för ett par år sedan på isracing i Nolby som varit där en massa gånger och tittat på race.

Det är en totalt livsfarlig bana med svängar åt båda hållen och rejäla motocrossgupp.

www.teterow.de/images/3459_bergring.jpg

Frisco: Inte så mycket speedway, mera DIrt Track som dom kör borta i USA.

Ser dock livsfarligt coolt ut. Blött gräs är inte precis ohalt om man säger så.

Frisco:

Men det finns ju inga håruppsättningar att tala om, där...

I vilket fall som helst tycker jag att det är dags att börja tänka på Europas Superbowl (eller är det USAs Champ. League-final, det där andra?) som står för dörren.

Jag tippar här, eftersom den s.k. Fotbolls-boken mest verkar vara en Patronerna-light-gästbok som lever upp vid sådana matcher. Vi har ju liks en apropå ingenting-tråd, som går att använda för sådant här.

Associacione de Calcio 4, Football Club 1

Kveldkveld boken, vi syns faktiskt inte imorgon.

Salle: De kör med alla möjliga olika cyklar där nere. Även med longtrackbikes vilket är mera speedway än motocross.

Kolla in google:
images.google.se/images?q=bergringrennen&hl=sv&lr=&start=0&sa=N&filter=0

Imorgon kommer min nya arbetsledare på besök till Övik. Jag sitter och funderar lite på vad jag ska fylla dagen med. Arenabygget, hamnen, Varvsberget kanske...men vad mer? (Hon sa att hon ville se hur jag jobbar, men jag kan inte tänka mig att det är särskilt intressant.)

knaskamilla: Tja, ni kan ju börja med att fika på Blåbär, sedan ta en liten promenad till Lilla Paris och efter den utmattande promenaden behövs det ju lite fika, sedan så måste man ju också äta en bit mat på något trevligt näringsställe och därefter måste man ju ta en fika på UH...

Hur kan det komma sig att JAG fått brev från webmaster med rubriken "Visa att en Tikare är att lita på" innehållande en förfrågan om att jobba på IKEA-parkeringen i Sundsvall i helgen, mot ersättning i form av en resa med supporterklubben?! Får de inte ihop åtta pers bland sina egna förstås...

Vallin: "riktiga fans" efterlyser man desperat...;o)

Nu har Svarten svarat polischefen - med en egen insändare i ÖA.
Men vad menar han egentligen med följande?

"Jag tänker inte kasta ut några påståenden, påhopp eller andra saker i detta öppna brev. Och med det varken bekräftar eller dementerar jag inte att Göran gjort det."

knaskamilla: Han menar självklart exakt vad han skriver, även om det inte är med verkligheten överensstämmande.

Tänkte bara rapportera att min skånska, Stockholmsboende arbetsledare bara hade positiva saker att säga om Övik efter sitt besök här. Kul när andra också gillar det man själv tycker så mycket om.

Mot gaten och resan hem. Sovstund, med andra ord. Snart hemma i härliga Övik igen. Sköööönt.

...så är nog många avundsjuka på en häst.
www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,651405,00.html

Frisco: Tycker själv att det mest imponerande är bredden på silvertejpen...

Paddan: Cooolast är enligt mig att det finns stänkskydd på den undre av de två hästarna.

« · 547721 · »