1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547730 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag saknar Folke.

"1. Färdbroms bromskraftfördelning, fram, bromsverkan ojämn.
2. Motor, oljeläckage.
3. Bromsrör, bak vänster, läckage.
4. Lastkännande ventil, läckage.
5. Hjullager, bak höger, glappt."

Hur går det med våran arena har det kommit några nya bilder dena vecka? (har vart bortrest så jag har inte hängt med riktigt)

...så är jag nu hemma i Övik igen. Dags att åka till jobbet och skriva lite reseräkningar...

wap.hockeysnack.com
Jobbar du åt Br Hedenhös? Reseräkningarna skriver man elektroniskt uppkopplad hemmifrån via "VPN uppkoppling"

65selander:

Lämnar du in papperskvitton elektroniskt via VPN-uppkopplingen också? Just den biten är inte riktigt så enkel för min del.

wap.hockeysnack.com
Kvittona lämnar man på Måndagen eftersom Försvaret inte har någon Ekadm personal i drift på helgen. Knas- bara för dig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

65selander:

Med tanke på att jag åker tillbaka till Nyköping på måndag morgon med fakiren (avgång 05.55) så är det liksom inget alternativ. Hade jag kunnat åka till jobbet på måndag hade jag ju skrivit reseräkningarna då också.

wap.hockeysnack.com
Poffa- Med VPN hade du kunnat lämnat in med anm att kvittona lämnas senare...

65selander:

Du kommer förlora den här diskussionen. Varför? Jo, för att jag kör VPN mot jobbet, men jag kommer vara på utejobb fram till midsommar. Något som gör att jag MÅSTE lämna in kvittona nu. Catfish?

wap.hockeysnack.com
Poffa min min Inrikesflygande vän. Det jag vill_a sagt om man är borta så pass mycket som du är så sköter man reseräkningen elektroniskt via VPN om man har ett säkerhetstänkande företag. Pappers bitarna skickar man va posten ell lämnar in efteråt. Game Set Match din Singel Malt drickare

wap.hockeysnack.com
Host... felstavningar och allt annat löy skyller jag på Sony Ericssons skit produkt P910i

65selander:

Varför krångla till det med posten och en massa sånt då jag kan åka in en timme (betald övertid) och få det gjort i en paketlösning? Du skall krångla till det så, bara för att få använda en massa coola datorlösningar.

Du vet, jag kan också VPN:a, jag kan skicka allt med post om jag vill. Men varför då det blir mer arbete än att åka dit och göra det på plats?

wap.hockeysnack.com
Poffa- Du har nu gett mig svaret varför du skjuter på allt. Övertiden styr hur pass lojal du är.... Måste erkänna att kvaltid är drn bästa tiden. I morhon så betalar man resan till Groß Döhren genom att installera en ny malserver

...så kan jag meddela att stan är görfull med människor. Dessutom är det mycket folk med stånd ute. Hela stan är ju igenproppad av dem.

Poffa:

Hmm. Jag som precis funderade på om jag skulle gå ner. Då kanske det är bäst att man stannar hemma?

knaskamilla:

Det beror väl på hur upphetsande du tycker stånd och massor med människor är.

Poffa: [Dessutom är det mycket folk med stånd ute]

Är dte nån sorts porrkarneval?

Poffa:

Äh, jag ville mest bara ha något att fördriva dagen med.

Frisco:

Nä, det tror jag inte. Lång-lördag tror jag det kallas.

Poffa:

Jag såg nästan inga stånd alls. Är det något fel på mig?

knaskamilla:

Hela torget var ju fullt av dem. Dessutom var det stånd utefter Storgatan...

Poffa:

Jag såg en massa pilar på marken på min väg mot stan, samt en massa löpare nere på torget. Eller, rättare sagt, jag hörde att det förmodligen var en massa löpare som sprang över torget. På Storgatan var det ont om stånd (såvitt jag kunde se).

knaskamilla:

Då hade de väl fått bort stånden då.

Poffa: Eller var det helt enkelt någon form av synproblem?

Trådbyte för lite sammhällsinformation. Jag beger mig nu ut på vägarna, vill alla luspudlar, pensionärer och sopiga bilförare hålla sig hemma? Tack!

Shuffle up, and deal...

Poffa: Shuffle up, and give us your money passar bättre in så här i efterhand. Eller hur?

Salle:

Äsch, det håller jag på att ta igen nu. Har redan spelat in 7$ på Ladbrokes. Det man förlorar på gungorna tar man igen mångfalt på karusellerna.

Poffa: Äh, nu dags för lite finkultur på SVT1

Paddan:

Själv slutade jag på Ladbrokes medans det gick bra, slog upp en Jäger+Red Bull och tänkte sätta mig och se på en film på datorn. Jag vet bara inte om jag skall se xXx 2 eller Million dollar baby. Beslut, beslut, beslut...

Skönt att gå plus för en gångs skull. Gonatt.

knaskamilla: Du vet väl att du måste anmäla inkomsten till Skattekontoret.

Poffa:

Menar du på allvar att ett val mellan xXx 2 och vilken annan film som helst på någotvis är svårt? Jag är besviken!

scim:

Nej, egentligen inte. Men eftersom xXx 1 gick att se så tänkte jag väl enfaldigt nog att xXx 2 också skulle gå att göra det. Men jag bedrog mig, å det grövsta.

Poffa:

Jag tänkte tipsa dig om att inte se xXx...men jag iddes inte. Det var iofs bara min magkänsla som sa mig att du borde ha låtit bli.

knaskamilla:

Det är med andra ord ditt fel att jag slösat bort 45 minuter av min dyrbara tid. Damn you, Seinfeld.

Poffa:

Man kan ju också se det som att det är ditt eget fel.

knaskamilla:

Nej, det var ett sämre förslag. Jag står fast vid att det är ditt fel.

Poffa: I fallet "Elitserien 04/05 Tidernas Säsong" var felet mitt eget, borde haft bättre vett än att betala pengar för sån smörja. Nåväl, jag kan ju inte vara felfri för jämnan...

...nu ska jag och Hilding iväg. Håll era tummar.

knaskamilla: För både Er och medtrafikanterna, jag lovar.

Frisco:

Jag kan lugna er alla med att hon kommit fram välbehållen. :-)

Poffa: Alla som hon mötte och körde om i högerkurvor då?

Frisco:

Rapporterna förtäljer rinte hur dessa stackare klarade sig.

Frisco:

Inga skador alls, såvitt jag kunde märka. Ska möjligtvis vara på de som chockades över att jag var så nära att hålla hastighetsbegränsningarna, då.

Nu står Hilding utanför Hallin & söner och väntar på att få lite kärlek och omtanke.

...så undrar man om dopingpolisen var på Skyttis idag?

Friska Viljor - Piteå 6-1

Frisco:

Portello kanske var där?

knaskamilla: Det är inte dopingklassat.

Frisco:

Men det kan bli, nu när koffein i stora mängder skall anses som dopning. Tolv koppar kaffe skulle visst vara normalmåttet för att man skulle kunna hamna i riskzonen. Undra hur mycket Portello som behövs för att komma upp i det? 20-30 liter?

Läge för Portello att skaffa en sådan?

Frisco: Ja, att reportrar är livsfarliga.

« · 548533 · »