1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547731 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så var det inget härligt väder nu på morgonen. Kallt och blött. Men det blåser ju inte i alla fall. Taxin kommer om en halvtimme. Gomorron.

Dags att ta sina väskor och knata ner till taxin. Tidig är den jäkeln, men vänta skall han få göra. Heja.

Poffa:

Jättehärligt väder när jag gick till jobbet. Soligt och varmt. Tuur! (Fast så försov jag mig också...)

Oj, så tråkigt. Jag har precis upptäckt att jag har 13 flextimmar och 7,5 kompdagar att ta ut innan semestern. Den tiden ska jag hinna ta ut på de sex dagar jag inte har något inplanerat i almanackan. Antar att det får bli några halvdagar här och var också...

...så har man precis ätit en stor ostburgare, och gott var det. Skulle ha smakat bra med en till.

Portello: Själv nöjer jag mig med kladdkaka.

Paddan: Äsch, jag glömde ju länken till den aktiviteten jag trodde du deltagit i...

Paddan: Och nu har du lite att göra.Sitta och surra med dig själv så här.
Har du inget liv?

Paddan: Cheesus

Portello: Det trodde jag vi hade konstaterat att jag inte har, ja något liv alltså, redan när jag var relativt ny på HS...

Paddan: Skönt att man inte är själv som inte har ett liv.
Men kanske livet kommer när man i blir central stadsbo i augusti?

Salle: Nja, jag gillar ostburgare jag. Om ni mot förmodan skulle besöka Piteå så rekommenderar jag er att testa Sunes Ostburgare.Mums.

Portello: Men blir inte Sune sur om man äter upp hans ostburgare?

Portello: Var det stället i busstationen. Om så så håller jag med.

Salle: Japp, det stämmer bra.Nu blir man ju imponerad.Du kan Piteå ;)

Paddan.Nej, Sune blir inte arg.Ivarjefall inte om du betalar för dig.
Men skulle du ta springnota så blir han nog arg.Jättearg.

Portello: Jobbade på ASSIDomän KraftLiner (Kappa numer) under några sommarmånader och hade inget bra kök i mitt inneboende. Så jag testade nog varenda ställe som var hyffsat centralt. Bästa pizzan var bakom MAX. SUB-stället vid torget (nära bion) var inte fel. Och Kebaben mellan torget och Statshotellet, mmmmmmmmmmmmmm.
Bästa palten var på Personalmatsalen för då var det nära till fikarumssoffan för lite koma.

Salle: Där hör man.Blå Ängeln har rätt bra pizzor, det håller jag med om.
Kebaben du talar om måste ju vara adana Kebab.Ovanpå Adana har dom mumera ett Thaiställe. Riktigt gott.

Portello:

Du måste säga till då du är på besök i Övik. Det är så tråkigt att behöva läsa om det i tidningen.

Poffa: Oj, ursäkta så mycket.Glömde att säga till.
Tydligen har jag blivit yngre också.Ca halva mitt liv har försvunnit.

Så har man inhandlat 600 pokermarker idag.Är någon sugen på ett parti Texas så är det bara att titta förbi...

Portello: Hade vart underbart om du bara hade bott litr närmre, inhandlade mej ett nytt set marker för ett tag sedan :)

Portello:

Jag har ett bättre förslag - du kan titta förbi Övik. Jag lovar att jag, Poffa, Frisco och Salle är på. Men förvarna gärna lite innan, Poffa har så skum arbetsort nuförtiden.

...den här bilen såg jag igår. Den var cool.

knaskamilla: Nä, dags för lite lunch och sedan ett besök till ett ställe där man tydligen hör hemma.
Öppet Hus hos brorsdottern på mellanstadiet.

knaskamilla:

Jag mötte den på E4 i måndags! Har dom inte hunnit längre? Sen är det uselt av ÖA att inte kunna stava till Haparanda.

Albert Hall:

Mycket uselt av ÖA att inte kunna stava till Haparanda. Fast han som skrivit är sportjournalist. Tror jag? Eller också fuskar han bara som det.

...kul när man för tredje gången i år ringer och bokar en hyrbil och killen på uthyrningsstället minns vilka man jobbar åt när man säger sitt efternamn. Hyr de ut få bilar, eller är jag svår att glömma? ;) 

knaskamilla: Ja Andersson är ju hemskt ovanligt...

Salle:

Verkligen. Äh, han är säkert lite småkär i mig.

knaskamilla: Så är det säkert... :-) Är inte alla lite småkära i dig egentligen.

Salle:

Jo, det verkar ju orimligt att det skulle vara på något annat vis. Läs t.ex. kärleksbrevet jag har i min HS-presentation.

knaskamilla: Förstår precis hur du har det.
*nynnar på Mats Rådbergs - Det är inte lätt att vara ödmjuk*

...så spelar MoDo mot Kubbe/Norrflärke ikväll 19.30 på Kempevallens bädd av grus.

Mot parkeringsplatsen!

Frisco: ...så kom jag med felaktiga uppgifter tidigare idag, det var Öppet Hus på lågstadiet och inte på mellanstadiet. Svårt att hålla reda på åldern på brorsdöttrarna ibland.

HEJA MALMÖ
från svensk fans modo forum

Namn: Profeten » Svara på inlägg
Sänt: 2005-06-02 15:28:12
Tjena alla Modoiter!

Såg att Jan Öberg skrivit på för Malmö. Ska vi skratta eller gråta? Tror ni han kan göra bra ifrån sig i allsvenskan?

Lycka till nästa säsong!!

Vem är det som sköter MODOs hemsida och uppdaterar osv? De har inte lagt in Tommy Wargh i a-truppen än.

Alexander Edler har iaf också fått förfrågan om att tillhöra a-truppen, men tvekar: hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14786.htm

...så ska jag snart ut och köra 9-5:a. Gud, så behaglig färden till Ånge kommer att bli. Lyckades dessutom flirta till mig en gratisdag med bilen på måndag. Någon som vill ut och åka lite? ;)

Sammes flickvän (eller annan kvinnlig bekant till honom) verkar för övrigt ha fått en ny Ford.

knaskamilla:

Då hämtar du mig på måndag så får JAG köra.

Poffa:

Muahaha. Jag ska skratta hela vägen till Ånge.

knaskamilla:

Gör så du. Då skall jag ringa SOS och varna för en galen trafikant på väg mellan Övik och Ånge.

knaskamilla: Hmm, vad ska jag då berätta från mina pluggundanflykter? Tja, Oscar Hedman var inne på Myrra och tittade på smått och gott i sällskap med något kvinnligt sällskap.

Förresten, det var tydligen någon form av invigning av gågatan också och potatisgratängen, som serverades till lunch på La Rochelle, var riktigt god.

Paddan:

Förutom då att Ralf Edström löste korsord, sittandes i stolen mitt emot mig så har jag sett ett par kändisar på dessa två timmar. Sissela Kyle sprang förbi. Dessutom så satt Janne Josefsson och tog en öl på O'Learys här på Arlanda.

Just nu sitter jag dock med ett par av töserna som brukar stå i kiosken bakom H Höger. De är så där "äckligt" solbrända, en vecka i medelhavssolen verkar tydligen ha den effekten på kroppen.

Poffa: Märkligt, den enda verkan jag minns av medelhavssolen var en väldig törst. Portugisiskt öl och Vinho Verde vill jag minnas dög ganska bra, någonting måste man ju ta till för att värma sig när de -98 hade den kallaste maj i mannaminne. Bara 27 grader och mulet *brrrr*

Paddan:

Stackare. Så kallt? De verkar dock ha haft detta märkliga "bli brun"-syfte med resan. Jag sitter dock helt oförstående, det enda syfte jag haft med mina utlandssemestrar är hockey, billig alkohol, kalla öl i värmen och avkoppling. Det här med att bli brun brukar liksom vara en sideffekt.

Framför allt för en person som först blir extremt lik Barbapappa, sedan mer liknar en välmomgen tomat och slutligen kan uppnå den där solbrända känslan.

Passagerarna som skall åka med SK096 till Örnsköldsvik skall nu gå till gate 33. Bäst jag gör som de säger... Hej så länge på en stund.

...så har jag insett det positiva i att inte bryta en trend. Därför har en Jäger - Red Bull slunikt ner och den andra skall snart slås upp.

Poffa: Fattar inte att du kan blanda härlig motorolja med en 10 bites sockerchock och tycka det är gott.
Själv dricker jag Ileach. RENT!

Poffa:
tycker nog att min Laphroaig är ett bättre alternativ...

« · 548913 · »