1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547731 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
berghult: Samma ö:-)

berghult & Frisco:

Whisky är naturligtvis än bättre, men trenden är nu satt och jag bryter den inte. I morgon kan det dock bli whisky.

berghult: Gäller att njuta den hemma då, för du vet väl om att det är rökförbjud på krogen...

Paddan: Äh, tydligen heter det ju rökförbud och inte "rökförbjud"

Paddan:
Den värmer tillräckligt för att tvingas utomhus med den, då kan man ev. ta en cigarr oxå.
Du glömde nämna att det regnade något förfärligt i Portugal.

berghult: Jo, en dag var det riktigt ordentligt ösregn i varje fall.

Paddan:
...för övrigt har jag via telefon lotsat knölen från Nolby närmare civiliserade trakter. Om han vände på väg mot Norrtälje bör han nu sitta i en husvagn på parkeringen till Åkersbergas golfbana - sannolikt inmundigandes ismaskinsbränsle.

Frisco:

Hoppas att du tog chansen och gick, men visst är det dags för dem att bestämma sig hur de ska ha det där, egentligen.

...så är det rätt kul att köra 9-5:a. Undrar vad den ska få åka på för utflykt på måndag? Hmm.

knaskamilla: SAAB 95 var den första bil jag någonsin körde.

Nalle Sjuh: Vad har de inte bestämt sig för säger du?

Frisco: Dragningen, men de har nog bestämt sig för 30 år nu.

Tvinga mig nu inte att bli pedagogisk - det är sommar och så är det din och Paddans uppgift. Verkligen.

Nalle Sjuh: Du har glömt att rita ut tunnelbanan från 50-talet.

...så var jag på fotboll idag.

...så verkar kvinnor bara ska ha och ska ha. Madonnas Material Girl var kanske närmare sanningen än vad många trott.

så blir Texas i Lysekil nu.... Undrar om man har råd att tanka i morgon?

Frisco:

SAAB 900 var den första bil jag någonsin körde... ;)

knaskamilla:

Den första bil jag körde var en SAAB V4, sittandes i pappas knä. Jag var väl en sisådär 15 månader, eller nåt. Fast jag körde en buss, en Hägglundare tror jag det var, när jag var nio månader.

Poffa: Det borde varit en V4 i den SAAB som jag körde också.

Frisco:

Ja, var det en SAAB 95 så var det väl en V4:a. Puttputt-SAAB:en, hade väl modellbeteckningen 92, va?

Poffa: Den som du körde hette väl 96.

Frisco:

Ja, det stämmer nog. Gul var den, i alla fall. Strax efter att jag kört den så bytte pappa bil. Det hade dock INGET med att jag kört den att göra.

Poffa: :-)

Jag ägde en SAAB96 en gång i tiden. Tror det var en 73:a. Härligt med frihjul men ack vad det slet på bromsarna. Rattväxel var dock underbart.

Frisco:

Tragiskt att det finns så få kvar av dem nuförtiden.

Poffa: Hade dock lite oflyt med bilen så den fick bytas ut mot en Volvo 144-73 i Ramlösa. Saaben fick helt plötsligt för sig att bli skåning.

Frisco:

Huvva, gå från underbar bil till häst med vagn

Poffa, kk: Aha, detta kan vara förklaringen till er vurm för versaler.

ståpäls:

Päls, TIK, hundkoja till arena... Nä, jag tänker inte ens gå där.

Frisco: Min första bil var en SAAB 96 71a håller med om att rattväxeln var en höjdare..lite bensin drog dom åxå

Det bästa på 96:orna var ju ändå frihjulet. Att bara kunna släppa gasen i utförsbackarna och fundera över nåt annat en stund. Detta lär dessutom ha sparat en hel del soppa. I min familj förbrukade vi om jag minns rätt inte mindre än fyra 96:or under en period av 20 år. Det enda valet under dessa år, faktiskt. Ja, innan underliga krav som åkkomfort, acceleration och ventilation kom in i bilden. Jisses vad man har skrapat rost genom åren...

Jag övningskörde med en -76:a, tror jag det var. En helt underbar vinterbil, sämre på sommaren då redan nämnda ventilation inte hade så hemskt mycket att erbjuda.

V4:an hade ju sin charm, inte minst vad gäller köregenskaper men för all del även utseende. Men vad SAAB-tillverkarna tänkte på när dom skapade dessa båda fordon tål nog att fundera på.

SAAB Sonett

SAAB Sonett III

Dream Team: Volvo Sonett är italiensk vet ju alla. Men hur många förgasare har den???

Salle: Syv forgasere?

Härligt snygga SAABAR på denna sidan.

jpowell.tripod.com/saab-96/index.html

...kul när man kommer hem och datorn vägrar starta. Kul när man ca tjugo startförsök senare får igång datorn, och internetuppkopplingen vägrar fungera. Jag börjar ångra mitt beslut att inte köpa ny dator den här månaden, faktiskt.

knaskamilla: Du ska ha maskinen igång hela tiden.

Frisco:

Det är möjligt att det blir så när jag får större lägenhet (ifall jag skulle råka slippa ha datorn i sovrummet).

knaskamilla:

Och vad är det för fel på din internetuppkoppling då?

Bengt:

Ja, alltså...nu fungerar den ju igen. =)

knaskamilla:

Så, det var ett sådant fel... :)

Dream Team:

Köpte en -72:as V4 förra sommaren. Behövde en billig pendlarbil till sommarjobbet ett par mil bort och löfte av min nostalgiska mor att köpa den efter sommaren då behovet av bil upphörde avgjorde saken, så det blev affär.

Saaben hade två tidigare ägare, ingen rost och var utrustad med bland annat standard B-kam, större förgasare och 2" avgassystem.

Efter sommaren köpte min mor den enligt avtal och numera återfinns bilen i Åre där den vrålar runt och skrämmer turister. Fan vad jag saknar den bilen! Har inte velat erkänna det för mig själv men nu är jag nog tvungen...

Skeppmalen i internationell press. Första och sista gången måntro???

Swedish herring museum creates a stink

Salle: Oj mitt + -är borta utan förvarning. Här kommer länken.

Salle: Enligt någon reporter på MittNytt hette tydligen den lilla orten "Skeppsmalm".

Paddan: En förstockholmning som heter duga. Fast "Skeppsmaln" ser lite fel ut det med fast låter rätt på mål.

Paddan: En Stockholmning som heter duga. Fast "Skeppsmaln" ser lite fel ut det med fast låter rätt på mål.

westerlind: Jag har nyss fått en bild från den där knölen från Nolbys irrfärder i storstaden. Tydligen hade han inte räknat med att de redan spelat in serien Sveriges värsta bilförare.

...så är Nyköping sig likt. Gud, vad jag inte tänker åka hit på semester. Inte ens om jag skulle bli bjuden.

Nu middag i restaurangen. Starköl, även.

Usch vad hemskt, har totalt vänt på dygnet, och imorrn börjar man 07,00.
Skulle helst gå och sova några timmar nu, men då är ju risken att jag blir uppe hela natten för att sedan bli trött lagom till jobbet.

« · 550101 · »