1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547762 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jaja, nu ska du inte vara sådär. Tycker det är rätt bra av mig att hålla reda på när du fyller år.

Portello:

Tss...ICQ gör det ju åt dig... =)

...nä, men om man skulle gå på studentbal, kanske... (NEJ, jag ska inte dit och ragga på lammkött.)

...så existerar jag.

Frisco: Med tanke på alla ickevärvningar, än så länge, så kanske följande uppdaterade klassiker skulle passa bra.

Gaah! Här sitter man, sjuk och uttråkad, och inte en enda vän på HS inloggad. Ibland är livet ganska segt.

knaskamilla: Ja, det lät illa. I alla fall det där om att man blivit "ovän".

NuMo:

Gammal ovänskap rostar aldrig... ;) Vad kul, nu har jag helt plötsligt två vänner online.

knaskamilla: Från noll till två på 0-tid, trots att åtminstone 1 varit inloggad hela tid-1. Jag förstår mig inte på dig.

NuMo:

Nog för att jag inte förstod andra halvan av din första mening, men nu har jag i alla fall helt plötsligt fyra vänner.

knaskamilla: Antagligen är det du som inte är helt inloggad.

NuMo:

Jaså? Jag visste inte att det fanns mellanting.

knaskamilla: Jag fick helt plötsligt en udda soveniridé, eller vad man ska kalla det för. Eftersom vi vill ge sken av att vara en framstående plantskola för unga spelare, varför inte göra något kul och få folk att spendera lite pengar på juniorerna. Hade en idé om någonting typ "Adoptera en planta". För en viss summa får man namn och bild på en ung spelare som man "adopterat". Efter säsongens slut får man en rapport hemskickad där man får reda på hur det gått för just den spelaren under säsongen. Själv tyckte jag i varje fall att det var en kul idé 

Paddan:

Finns säkert en massa fjortistjejer som också skulle tycka det var en kul idé... ;)

knaskamilla: Just det ja, det tänkte jag inte på. Jäklar vad pengar det skulle strömma in på mitt konto... eeh, jag menar MoDos konto...
Låter redan som en given succé ;)

Paddan:

Kanske man skulle kunna ha någon sorts VIP-adoption också, där det ingår en dejt med spelaren ifråga. Om man vill tjäna pengar på fjortisar, tänkte jag...

knaskamilla: Vipp-adoption... tja, visst skulle man väl också kunna låta folk få adoptera medlemmar av Red Flames.

Hmm, låter som att fjortisarnas studiebidrag i sådana fall kommer att vara slut innan de fått det.

Paddan:

Äh, de har så mycket i studiebidrag nuförtiden! Själv skulle jag kunna tänka mig att adoptera Snygg-Janne, förutsatt att det i priset ingick en bil. Fast han är förstås varken junior eller MoDoit längre...

knaskamilla: Äh, du får väl adoptera hans gamla matchtröja som finns på den där sportauktionssidan.

...så borde spelarna adoptera publiken.

Frisco:  Intressant koncept, då skulle ju spelarna eventuellt kunna få lite uppskattning tillbaka som någon form av återbäring. Undrar hur mycket Jansson betalar för att adoptera Poffa?

.......så behöver jag snart regnkläder inomhus.
Regn, regn, regn, regn och regn....., undrar när solen kommer...

Sannes:

Du är välkommen på besök, här skiner solen just nu. Tror jag.

knaskamilla:

Sol, vilken lyx alltså. Hm, jag får fundera på om jag skall ta mig uppåt i landet.

knaskamilla:  & Sannes: Jorå det gör den. Rätt i mina ögon via lägenhetsfönstren på andra sidan gården dessutom.

Salle:

Jag är bara lite avundsjuk....

...så undrar jag vad hunden i familjen heter?

Frisco: Den här familjen alltså:
www.falukuriren.se/nyfodda/default.asp?id=1302367

Frisco: Jag gissar på... Laban???

Salle: Rykten säger att de har en Renault 4.

Dramatik på försäkringskassan....

Varför ska man köpa sportbladet armband (älska fotboll) tycker inte att det vaerkar vara någån mening med det och sen priset 30kr
Och man bär hellre ett LIVESTRONG armband för dom är mycket mer sak av man visar att man är med i någonting (kan ju säga att jag köpt 20 såna) för att stödja tror inte någon gör så med sportbladet armbanden

Kan nämna att livestrong finns att köpa i dom flesta sportkedjor tex intersport och stadium
PRIS 10 KR

...så tangerade Powell världsrekord på 100 meter nyss.

9.78

...så ändrades tiden till 9.77.

Vad bra att man har Eurosport:-)

Frisco:

Med tanke på hans framfart hittills i år så var det väl bara en tidsfråga. Han har varit otroligt stabil på tider under 10 sekunder i år.

och MoDo-backsnack så är Damgaards brorsa i repris på Femman.

Poffa: Smart av Powell att göra en Bubka.

Frisco:

Varför göra mer än man måste?

Salle:

Vad gör Damgaards bror på TV?

knaskamilla: Han och hans tjej var "offer" i en repris av Roomservice. Dom gjorde om deras gamla frälsislokal i Märsta-trakten.

knaskamilla: När jag kollade på femman var det Nannyakuten så jag trodde att det var ett program om Lulingar.

Paddan:
tyvärr brukar det vara fd sollefteåbor där med..

Paddan: Det är ju klart att vi Lulingar klarar av det mesta. :-)

Paddan:

Jag tyckte det såg ut som Souray, Chara, Kåberg och han...Berglund. I programmet som var på femman mellan åtta och nio, alltså.

Jahapp. Det här var ju en trevlig afton. Här trodde man att man skulle få en ny dator - och så visar det sig att lådan vi beställt hade en koppling som inte passade till moderkortet. I sitt försök att få plats med de nya prylarna i min gamla låda (vilket inte gick) lyckades min bror på något vis sabba även min gamla dator. Gud, så förvånad jag blev när jag kom ut på internet utan problem med min jobbdator kopplad till mitt modem...

Jajust. Min bil har börjat dumma sig igen också. Fast så länge min bror är i Gbg kan jag iaf köra hans bil - en Audi 80. Det verkar som att svarta Audi 80:sar inte har servostyrning, märkte jag när jag skjutsade honom till bussen.

Ser inte killen längst till vänster ut som Jan Öberg??

Visst är Nätpoker kul, men det är långt ifrån lika roligt som "riktig" Poker.
Ikväll gick det rätt bra åtminstone en av omgångarna då all-in var på min sida.Mer sånt tack!

Hörni gubbs. Står det något i pappersvarianten i ÖA om silly season och MODO? Om inte är det tragiskt, vilken hockeyhatare han rä nye sportchefen, Ulf, eller vad han nu heter.

Jag kan fan läsa mycket mer om Brunflo i Länstidningen om vad de värvar eller vad som det ryktas om. SICK.

audiblegiraffe:

Jag undrar också om det inte stått något intressant i papperstidningen på sistone. Fast jag tror inte det ryktas så mycket kring MoDo just nu. Det är som jag skrev förut - vi kommer att bli förvånade den dag nästa nyförvärv presenteras.

Oops. Fel tråd. Fortsätter i rätt...

...nu ska jag och Hilding ut och åka igen. Jag var nog inte ens såhär nervös för att köra honom när besiktningskillen hade sagt att jag knappt hade några bromsar. Jävla bilelände...

« · 551265 · »