...så är man nu hemma på hotell igen. Börjar bli tröstlöst detta. I morgon börjar sista arbetsveckan inför semestern. Gudarna vet hur mycket jag längtar till nästa helg.
Fördelen med Scandic är dock att man som Silver-VIP får en massa trevliga saker på rummet. Gratis Internet, gratis pay-TV, massor med rabattcheckar i restaurangen osv.
På tal om restaurang: I dag har man ätit gott och dyrt på fin havskrog. Trevligt.
Albert Hall:
Ja, det är fortfarande gratisnätter efter 10 betalda nätter. Scandic är precis som du säger tråkigt men säkert. Det här Scandic är dock i toppklass. Underbara rum, LCD-tv och härlig miljö. Dessutom med ett träningsrum fullproppat med utrustning, ett rum beläget längst upp med utsikt över vattnet.
Frisco:
Seså, styrsla dig nu. Inga sådana filmer visas. Filmerna som visas är Closer, National Treasure, Kogänget, Constantine, Shall we dance och Superhjältarna.
65selander:
Ja, det är byggt 2000 enligt brorschyren här på rummet. Vad det gäller ätandet så lär det väl bli sallader från ICA och kanske någon kväll i hotellrestaurangen. Man har ju rabatt där, liksom.
Albert Hall:
Bästa Scandic jag bott på är utan tvekan Scandic Slussen. Det som numer är klassat som ett Hilton-hotell. Underbart läge, stora rum och perfekt placering i staden.
Frisco:
Det är väl helt enkelt någon variant på Ko-bingo. Vem vet, det kanske är Portello de släpper ut i hagen?
...så blir man ofta förvånad. Utanför dörren till rummet sitter det en tjej och kör Yoga-övningar. Man blir inte så lite överraskad då man öppnar dörren och ser en person sitta i skräddarställning utanför. Hon satt för övrigt kvar då jag kom tillbaka från frukosten.
Jo, förresten. Vädret i Stockholm är för första gången på länge inte perfekt. Mulet, men varmt och i princip vindstilla. Nu blir det jobb. Ha en trevlig dag. Det kommer inte jag ha.
65selander:
Sovdag. Här satt man i bilen på väg ut till stationen, när telefonen ringer. Han som ska vara med från Telia är sjuk, magsjuka. Ingen annan som har tillstånd att öppna åt mig. Byråkratin gör alltså att det blir en dag på hotellet med jobb framför datorn. Tråkigt, det här omkullkastar mina planer på att bli klar innan fredagen.
65selander:
Äh, han visste ju knappt vad hockey var. Fotboll, sa han. Djurgården, sa han. Jag skojade och sa att Sundsvall skulle vinna mot DIF, han tittade på mig som jag var dum i huvudet.
Hmm, kan det kanske vara därför som han är sjuk?
Salle:
Är det alltså Kamillas fel att jag inte kan jobba idag? Fyy, så elakt.
knaskamilla:
Det här skall du få sota för...
knaskamilla:
Kanske det. Men du kan få sota för det ändå. Själv skall jag gå och äta lunch. En sallad, tror jag. Men bara om den är kyld och bakteriefri.
Paddan:
Nä, det blev en "Sallad to go" istället. Det blev en kyld kycklingsallad här i mitt luftkonditionerade rum. Nästan lite kyligt inne här...:-)
Salle:
Jag byte gärna vilken dag som helst. Dessutom är det ju knappast så att du inte har möjligheten att göra både dig själv och vissa andra glada genom att åka och bada.
Salle:
Själv skall jag ta mig en sväng in till Hufvudstadens inre kärna, träffa släktingar och så kanske det blir en glass i Gamla Stan.