1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 336190 inlägg · 4164 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hur ser det ut när man kliver på tåg i Piteå då?

Paddan:

Det vet jag inte, det har jag aldrig gjort.

...så är man nu hemma på hotell igen. Börjar bli tröstlöst detta. I morgon börjar sista arbetsveckan inför semestern. Gudarna vet hur mycket jag längtar till nästa helg.

Fördelen med Scandic är dock att man som Silver-VIP får en massa trevliga saker på rummet. Gratis Internet, gratis pay-TV, massor med rabattcheckar i restaurangen osv.

På tal om restaurang: I dag har man ätit gott och dyrt på fin havskrog. Trevligt.

knaskamilla:

Ajfan, jag ger mig, det går att åka tåg till Pite! Nu ska jag berätta den glädjande nyheten för min chef så att jag slipper riskfyllda färder utmed E4 och kan blunda och luta mig till baka i ett bekvämt tågsäte istället. Min arbetsmiljö kommer därmed att förbättras mycket. Tack Kamilla för tipset!

Poffa:

Jag är (har varit?) också Silver-VIP även om jag inte untyttjar Scandic så mycket längre på grund av ändrade arbetsuppgifter. Är det fortfarande så att man efter 10 nätter får en natt att utnyttja gratis helt personligt? Ett år lyckades jag få ihop 4 gratisnätter vilka jag senare utnyttjade på lyxhotell i Göteborg. Scandic Crown har jag för mig att hotellet hette, det låg i alla fall ett stenkast ifrån Centralstationen och Ullevi.

Scandic är annars ganska tråkigt men säkert. Man vet vad man får. Fast frukostarna är oftast i världsklass. Synd att jag så sällan är hungrig före 12...

Poffa: [gratis pay-TV]

;-)

Albert Hall:

Ja, det är fortfarande gratisnätter efter 10 betalda nätter. Scandic är precis som du säger tråkigt men säkert. Det här Scandic är dock i toppklass. Underbara rum, LCD-tv och härlig miljö. Dessutom med ett träningsrum fullproppat med utrustning, ett rum beläget längst upp med utsikt över vattnet.

Frisco:

Seså, styrsla dig nu. Inga sådana filmer visas. Filmerna som visas är Closer, National Treasure, Kogänget, Constantine, Shall we dance och Superhjältarna.

Poffa:

Visst Scandic kan ha sina ljuspunkter också. Ofta är det då hotell som blivit uppköpta och redan haft hög standard. Det tre bästa Scandichotellen jag bott på:

1. Scandic Sergel Plaza, Stockholm. Det enda svenska hotell jag bott på med uniformerade vakter vid ingången. Kan ju troligen bero på att det ligger vid Sergels Torg...
2. Scandic Plaza Umeå. Oerhört trevligt läge och atmosfär. Prisvärd restaurang, deras grillade hamburgare med "hemmagjorda" pommes! Ojoj...
3. Scandic Frimurarhotellet i Linköping. Deras Restaurang heter Alberts Hall, bara en sån sak...

Albert Hall: Sergel Plaza var du och tittade på handeln på gatan också ;-)

Poffa: att Alvik har bra Scandic är inte att förvåna eftersom det är nästan nybyggt. du har en kiten fin dyr krog du kan slösa pengarna på där också vid stranden. Du kan även komma hem till mig men då får du laga maten själv eftersom jag nog åker på kvällstjänst veckan ut.

På tal om Scandic så bor anställda för ca 250 kr rummet världen över och det gäller även på Hiltons hotell. Vad har en annan för löneförmån förutom fritt internet samt mobil och ångest... nada.

65selander: Dags för kvällens finkultur, eller om det är fulkultur. Just nu pågår det ett minnesprogram om, som jag trodde, hockeyspelaren Lars Molin. Hur ska man annars tolka titeln "Lars Molin i våra hjärtan"?

Nåväl, ett par av den folkkäre regissörens alster som Kunglig Toilette och Potatishandlaren visas under sommaren, fast jag saknar Midvinterduell bland filmerna som visas.

65selander:

Ja, det är byggt 2000 enligt brorschyren här på rummet. Vad det gäller ätandet så lär det väl bli sallader från ICA och kanske någon kväll i hotellrestaurangen. Man har ju rabatt där, liksom.

Albert Hall:

Bästa Scandic jag bott på är utan tvekan Scandic Slussen. Det som numer är klassat som ett Hilton-hotell. Underbart läge, stora rum och perfekt placering i staden.

Poffa: Scandic Malmen måste väl vara det hotell som är placerat absolut bäst. Mitt mellan Kvarnen och Gröne Jägaren.

z zZ z Z z z zz z zZ zZ alla!

Frisco:

Äääh, du tänker bara på alkohol och fotboll.

Frisco:

Där har jag bott! Av någon anledning som jag inte fattat har Malmen ett rykte om sig som rock´n roll hotell. Kanske brukar det bo rockstjärnor där? Läget är ju helt perfekt, mitt i bajenland. Fast själva hotellet var inrökt och i behov av renovering när jag bodde där (2003?). Dåliga ryska flickor fanns det dessutom i baren. Dom ignorerade jag naturligtvis totalt.

Albert Hall: Mitt favorit Scandic får blir Scandic Continental, mycket pga sitt läge, bara några meter ifrån Arlanda Express.

Scandic Sergel Plaza får väl komma god tvåa.

I Stockholm så är Malmen det tredje hotellet jag bott och det var verkligen inget att skriva hem om. Ett vanligt standard hotell.

Scandic i Linköping var Hilton ett tag också. Numera har Hilton bara två hotell i Sverige, Slussen i Stockholm och Hilton Triangeln i Malmö. Scandic Infra City var också i några månader ett Hilton hotell.

Poffa:Tänk på att dina poäng som du tjänar på Scandic kan du också utnyttja inom hela Hilton kedjan. Vill du ha tips så kan jag rekommendera tex Conrad Bangkok, ett mycket trevligt hotell.

Vårat /min klagoämne Rydmark ser ut att ha spelat klart...minns matcherna i slutspelet 94a..då skrattade rydmark ..Nu skrattar Foppa

Om någon undrar vad Portello gör för att roa sig när han inte går på hockey så finns svaret i länken.

knaskamilla: Coolt med bingo stod det. Kör de i långsamt tempo?

Frisco:

Det är väl helt enkelt någon variant på Ko-bingo. Vem vet, det kanske är Portello de släpper ut i hagen?

Poffa: Ko-Bingo... hmm, jag som trodde det var han den där fotografen.

Poffa: Troligen är det en apporterande Portello himself som hamnar i hagen.

Frisco: Det är inte så att Portello letar efter bästa stället för Renberg att tillbringa vintersäsongen på?

Frisco:

Jag vet inte i vilket tempo de kör, jag testade aldrig. Tyvärr hade inte bingohallen öppet när jag gick förbi. Kanske Portello kan svara på den frågan?

knaskamilla: Det är rätt tydligt artt det inte händer så mycket när största samtalsämnet om jag spelar bingo eller inte.
Och svaret är att jag testat bingo en gång för säkert 10 år sedan, men inget sedan dess.

Där i mot spelar jag poker, men det visste ni ju redan.

Portello: Poker...jaha, du är en sån...

...så blir man ofta förvånad. Utanför dörren till rummet sitter det en tjej och kör Yoga-övningar. Man blir inte så lite överraskad då man öppnar dörren och ser en person sitta i skräddarställning utanför. Hon satt för övrigt kvar då jag kom tillbaka från frukosten.

Jo, förresten. Vädret i Stockholm är för första gången på länge inte perfekt. Mulet, men varmt och i princip vindstilla. Nu blir det jobb. Ha en trevlig dag. Det kommer inte jag ha.

Poffa: Tyckte jag inte såg till dig i Ängby i morse när jag körde förbi, hade du sovmorgon ;-)

Ang vädret så lär du nog få lida pin snart ändå, soljäveln lär nog hitta fram till lunchtid vare sig man vill eller inte.

Varmt och fuktigt och ljummen Portello från Kopparbergs det är grejer det ;-)

65selander:

Sovdag. Här satt man i bilen på väg ut till stationen, när telefonen ringer. Han som ska vara med från Telia är sjuk, magsjuka. Ingen annan som har tillstånd att öppna åt mig. Byråkratin gör alltså att det blir en dag på hotellet med jobb framför datorn. Tråkigt, det här omkullkastar mina planer på att bli klar innan fredagen.

Poffa: Se det från den goda sidan att du får ju bevista huvudstaden lite längre. Du får väl jobba övertid ;-)

Förresten när killen blir frisk igen , sluta med MoDo propagandan så kanske han står ut längre :-))

65selander:

Äh, han visste ju knappt vad hockey var. Fotboll, sa han. Djurgården, sa han. Jag skojade och sa att Sundsvall skulle vinna mot DIF, han tittade på mig som jag var dum i huvudet.

Hmm, kan det kanske vara därför som han är sjuk?

...så suger visserligen SJ, men de har i alla fall trevliga tågmästare. Fick just mail ifrån en av dem angående ett löfte jag gav på vägen upp till Pite, men som någon berättade för honom när de åkte hem att jag inte hade lyckats hålla. Lustigt. =)

I övrigt kan jag berätta att vi bara blev tjugo minuter försenade till Pite förra måndagen, men att SJ däremot ändrade tiderna hem helt - så att i stället för att tåget avgick 04.00 som tänkt gick det 01.00. Dåligt!

...fast de försökte iofs be om ursäkt för krånglet med tiderna upp genom att bjuda alla på lunch på uppvägen. Försöket var dock inte vidare lyckat, då de på söndagen lastade ombord sallad som skulle räcka till ungefär hälften av alla resenärer. Ungefär hälften av den salladen klarade de av att hålla kyld, resten stod över natten och samlade (förmodligen) på sig härliga bakterier.

knaskamilla: Det var kanske den salladen Poffas teliamänniska åt dårå om ni inte käkade den?!?!

Salle:

Jag råkade faktiskt av misstag äta lite av den okylda. Den var äcklig. Jag försökte mig sedan aldrig på den kylda... Om Poffas Teliamänniska åt salladen som var dålig förra måndagen nu, då kommer det nog att dröja innan han blir frisk.

Salle:

Är det alltså Kamillas fel att jag inte kan jobba idag? Fyy, så elakt.

knaskamilla:

Det här skall du få sota för...

Poffa:

Nu blandar du nog ihop SJ med knasar.

knaskamilla:

Kanske det. Men du kan få sota för det ändå. Själv skall jag gå och äta lunch. En sallad, tror jag. Men bara om den är kyld och bakteriefri.

Poffa: Du ska väl inte göra det samtidigt, gå och äta lunch alltså.

En kyld lägenhet skulle inte vara helt tokigt, däremot behöver den inte vara helt bakteriefri

Paddan:

Nä, det blev en "Sallad to go" istället. Det blev en kyld kycklingsallad här i mitt luftkonditionerade rum. Nästan lite kyligt inne här...:-)

Poffa: Håll käften. Jag har 30 grader i min lägenhet. Toaletten bara 26 iofs så jag funderar på att flytta in dator/tv/säng dit men det får nog inte plats.
Sen är det ju det där med vatten och elektronik.

Salle:

Jag byte gärna vilken dag som helst. Dessutom är det ju knappast så att du inte har möjligheten att göra både dig själv och vissa andra glada genom att åka och bada.

Poffa: Jag skall in till fröjsmästaren först. Sen får man nog ta det onda med det goda och åka dit.

Salle:

Själv skall jag ta mig en sväng in till Hufvudstadens inre kärna, träffa släktingar och så kanske det blir en glass i Gamla Stan.

Poffa: Skall du till Skansen. Vad trevligt.

Salle: Var lite snäll mot Poffa nu. Du är ju trots allt lite osläkt med honom.

www.skansen.se/images/images/guerezaapa.jpg

knaskamilla: SJ är uppdelat i tre divisioner och fyra staber. Vart har ni köpt eran resa?

Frisco: Hmm, en korsning mellan Ugglan Helge och Fidel Castro...i varje fall enligt bilden.

Frisco:

Jaru, det vet inte jag. Men jag vet att vår ena tågmästare heter Johan, i alla fall.

Frisco: Idag fick Knaska Milla tre försök på sig att överlista Yngve Torkelsson men lyckades fumla bort alla försök, Olle Westerlind fick också ett skottförsök mot Torkelsson men tydligen såg Olle en back Brynäsöl vid sidlinjen varför uppmärksamheten inte var total. Men detta betydde givetvis ändå inte att Wildehjärnorna fick så mycket stryk att de får sova stående, om de klarar av att stå.

Paddan: Ang fotbollen så gör VIF alla försök att jävlas och segern i dag blev dyrköpt eftersom premien låg på 1 milj kronor :-)

« · 555454 · »