1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07

1224045 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
AndreS: Hehe skojjare där.


Berka: Grattis.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Timander har sett klart piggare ut de senaste fem matcherna. Inte lika stelt stapplig längre, och med lite högre fart.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: jag vill minnas att han inte var så här dålig i början av säsongen, ett tag tyckte jag faktiskt att detta var en helt okay värvning.

Sen får vi ju innerligt hoppas att hasse tar sitt förnuft till fånga och slutar efter denna säsong., vestin borde nog åka till allsvenskan och försöka utvecklas till något mer än en medelmåtta med taskig skridskoåkning.

Timander borde kanske oxå sluta medan han har hedern kvar för de börjar se segare och segare ut för han.

kort och gott en föryngring av hela laget är ett måste, svarten,salle,susse,foppa mm i all ära, menderas bästföre datum har helt klart passerat och dom blir inte bättre och mindre skadebenägna ju längre tiden går.

Ett ungt tekniskt och skridskoskickligt lag som har framtiden för sig är min önskan till nästa säsong!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: Inte ens ÖA skräder orden efter dagens match. (första länken)

Och Milo skyller på disciplin och då även sig själv (andra länken).  Men gör nåt då rå...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Bad_Brett: Sådärja, nu har Milo lyckats, de blev jämnare över 3 perioder, ALLA lika usla, som vanligt Sondräll genomuslast, ihop med 2 o Hasse.
Nån som har koll på finska ligan. är det inte nu de sämsta lagen brukar börja dumpa sina spelare för att spara cash? Nån back där som kan slå en passning, kanske rensa i egen zon, utan indianare? Isf tipsa Freddan, han själv verkar inte ha tid att jaga, inte ens de 2 timmar per dag han avsatte tidigare.
Hedin, kom tillbaka, ALLT är förlåtet!! Eller lilla Wargh!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Vi ska komma ihåg att Sondell fått en hel del speltid i power play och box play. Det syns i statistiken över speltid, men inte i statistiken över insläppta mål. Statistik är jäkligt lurigt, men att Sondell suger kan man avgöra även utan statistik.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Bad_Brett: Då är frågan varför man spelar en back som har otroligt svårt med att få ut pucken eller hålla markeringspelet överhuvudtaget?

En sån back ska väl knappast platsa i sveriges högsta liga?

Tommy wargh var dubbelt så bra fast han var 2 meter kortare och 10 kilo lättare, men han ville vi inte ha kvar, så varför har vi då kvar sondell?

Hoppas verkligen freddan hittar 2 backar fortare än fortast.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka:

Förmodligen är det så här: Sondell ställer ofta till det i egen zon och när laget är under press kan det vara svårt att ta sig till båset, speciellt under bortamatcher.

Pikkarainen är betydligt bättre på att få ut pucken ur zon och kan därför ta kortare byten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: De hör väl lite ihop med att han fått otroligt mycket speltid oxå, men den stora frågan är ju varför han får så mycket?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: Och då bortser du ju dessutom att Klasen producerar rätt mycket framåt. Nä dags för Freddan och Sven att lätta på lädret.

Tar ju en stabilt defensivt back a la Tribuncovs över Daniel "jultomten" Sondell vilken dags som helst.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Det blir bra lite mer trögåkt då, öka takten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Sondell har varit inne på 38 baklängesmål, tvåa i den ligan är Klasen med 30. Endast en petning kan stoppa honom från en överlägsen seger.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: De hinner bli vår innan man passerat 1 distans (1852 meter)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: tydligt de
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Hoppas det inte finns en MODO spelare som är hemma i värmen nu, hade jag varit tränare hade varenda modo spelare haft långfärdskridskorna på och kört idioten över kvarken. Sondell hade fått åka först och ploga upp duglig is.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Sondell är otroligt kreativ när det gäller att skapa möjligheter för motståndarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Det håller jag definitivt med om.
Mer kreativ back får man leta efter.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Pikka var och är den bästa modoiten idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle: Ikväll var dom faktiskt bland dom bästa på isen i modolaget, tuokko åker å åker och fullföljer i tacklingarna, hinote likaså.

En 3:e snabb och stark länk i den kjedjan kan bli vansinnigt jobbiga att möta.

Sen skulle jag inte grina om mza,skröder,susse delade på sig för dom kan så mycke bättre än vad dom visar upp för tillfället.

Bonsaksen bör väl kanske spelat till sig en plats i laget efter dagens insats som jag tycker var helt okay, sondell,vestin och hasse får kliva åt sidan för dessa 3 herrar var motståndarnas segervapen i denna match och som så många ggr förr. Eddie larsson bör väl oxå kunna vara aktuell?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Ja han och Toukko visade mer hjärta på sina "En minut och nånting" dom hade som speltid i första perioden än resten av laget tillsammans.

Även i resten av matchen visade dom gott gry fast man undrar varför Toukko ramlar efter varje tackling han delar ut oavsett om han vinner den eller inte.




Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07

Jag hoppas innerligt varenda jävla spelare i Modos A-lag skäms som hundar efter dagens match. De spelar så in åt H-E lojt och ryggradslöst så jag anser att de för tillfället kan åka till en "varm plats".

Sparka Sondell, skicka Westin till Svettan och låt Hasse gå i pension. Gör det nyss. Övriga spelare, med få undantag, kan söka sig om efter nya arbetsgivare så fort säsongen är över.

Sedan kan Freddan säga upp sig och börja dagdriva i Bjästaområdet, igen. Och ta med dig Horava och Steen, är du snäll.

Fyy faan, skämmes era patetiska ....!!!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Poffa: Han visade stort hjärta dessutom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
shinzawai: Ja, han spelade. Om det nu var det du menade.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Jag orkar inte läsa allt, men är det någon som såg Hinote i slutet på matchen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Poffa:
Ja hade detta varit frölunda,lhc,hv71 eller fbk så hade man skickat iväg massa spelare och skaffat nya för längesedan, vist är ekonomin olika men de är ju så, värvar man dåligt från början så blir det dyrare i längden.

ist. för att värva spelare som ev. kan bli bra (mza) så lägg slantarna på rejäla värvningar som man vet vad man får.
Jag vill inte se en ny josef hrabal värvas till laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Snyggaste självmålet på länge som redan borde finnas på Youtube.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Ni som tror på slutspel nu räcker upp en hand!
Golfsäsongen kommer tidigt denna vår igen för våra Modospelare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Korta kommentarer på det som skrivits om matchen. Kommer nog mer senare om man kan få ur sig nåt vettigt efter detta.

Spud: Nä inte ens jag kunde hålla Westin om ryggen idag. Men det är ju olustigt att Sondell inte bänkas i samma ögonblick som Jens för han var värre än bedrövlig.

Berka skrev:
REVANCH 2009
Har jag missat nått ?
Berka

Det är 2010 nu... :-(
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: tik förlora oxå, de var väl till våran räddning.

Men de är skrämmande att modo kan vara så här dåligt!
De är frågan om de är sportsligt att vi går till slutspel för vi lär inte ha direkt mycket att säga till om där!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Jo, hade MoDo förlorat på det där sättet och jag inte gett upp slutspel redan efter förra omgången så hade jag nog slitit bort en betydande del av mitt kvarvarande hår på huvudet.

Nu kan jag slappna av och fokusera på Tifo-verkstaden imorgon kväll. Ska bli kul att stå på en bortasektion som har mer liv än hela FC hade ikväll, vi får säkert en Foppa-comeback out of the blue när vi väl är där också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Han snackar om målvaktstavla vid självmålet, och visst särskillt bra är det inte. Men Timander då? Det är väl han som fifflar in den?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Ja.



Alltid något

15:23
3 - 4
30
Marcus Paulsson (Per Åslund)
Status: EQ POP: 1,11,22,30,42,55 NEP: 7,9,17,26,27,35
15:14
3 - 3
15
Kent McDonell (Antti Pihlström, Ari Vallin)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Gidde: HUR fan kunde mza få pris som modo´s bäste spelare?????

Pickadollen är väl den som håller ihop detta gäng ikväll!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Gidde: "Till och med" vår Assar Lundgren har ju gjort fem mål i en match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07

Björn W:

Skönt, tack för rättelsen!

Blev orolig att denna match skulle bli historisk även i det avseendet...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Såhär tyst är det ju dock 90% av tiden, inte bara idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Om Martin S och Patrik B läser här nu tänkte jag hjälpa dem undvika göra samma kardinalfel som tv-folket.

Flest mål i en match
6
Lars-Erik Ericsson Brynäs IF
(1975-10-19, mot Färjestads BK h.)

Tomas Forslund Leksands IF
(1994-10-02, mot Rögle BK h.)

Flest poäng i en match
8
Pauli Järvinen Luleå HF (4+4)
(1990-10-11, mot MoDo Hockey h.)

Efter den sista matchen låtsades jag vara sjuk dagen efter och stannade hemma från skolan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Björn W: lika tyst i fjällräven som i cloetta

man förstår ju att den betalande publiken är aningen less
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Perreault.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: ta de lugnt, freddan förlänger inte med pickan sen tar han hem hedin igen och förlänger med sondell för han har ju spelat i landslaget en gång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: Pikkarainens +1 så här långt är imponerande.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Inne på 4 mål bakåt idag. Han rycker verkligen i den ligan. Kanske lika bra så att Freddan & co inser att något måste göras.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Björn W: bara att lyfta på hatten till ölvestad!

Jag har en väldigt bra fråga!
Vilken målvakt är den sämsta värvningen?

Morrisson

malek
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Sondell briljerar ännu engång. Hans match måste också blivit historisk snart. Kan ju knappast vara så många som varit så dålig förr?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Kan vi inte ens få till ett rallarslagsmål ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka: Jag väntar på Nordgren, Kuusela, två nya bra backar och en målvakt 2010. Lottokupongen även kallad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Är MZA nerborrad i isen eller? Pikka är den spelare som håller upp detta lag iår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka:

Det vore kul att höra en liten kommentar från alla Westin-älskare här på Hockeysnack. Enligt min mening skulle han knappt platsa i Allsvenskan med det spel han visar upp. Sondell är också katastrofal, men Westin är verkligen i en klass för sig. Någon kanske kunde ringa honom och läsa upp betydelsen av "Markeringsspel".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
REVANCH 2009


Har jag missat nått ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Göra 5 nu då i sista 20, fast vi lär väl släppa in 2-3 st. så vi behöver nog göra 7-8 för att gå vinnande ur denna match.
Kommentera

1224045 · »