1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18

« · 2448320 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Hoppas inte laget svävar iväg som du tror det är klart med SHL kommer ihåg hur pressad vi var mot AIK VÄSTERVIK innan vi krossa LÖVEN i finalen
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: Vi ska bara vinna serien, Djurgården ska försöka vinna mark i serien. Blir tufft mot Löven, men nu ska vi upp!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
UbbeNils:

Jag har en god vän som är inbiten djurgårdare sedan barnsben, han svarar inte längre på mina hockeyrelaterade mess, efter fredagens match kommer han att blockera mig :))
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Dom kan aldrig vinna med det försvarsspel dom har, även om dom gör 5 mål så gör Modo fler, länge sen jag såg nått så rörigt i försvarszon när Modo flyttade pucken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Blir paprikachips i skålen mot DIF. Det kommer att koka på Hovet. Som du säger, bra läge att bara släppa ner axlarna och lira därnere. DIF måste vinna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: Haha, har gjort ungefär samma statistik, Hur sjuk är du, Haha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Löven, löven, löven, det ständiga orosmolnet…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: Har roat(nåja)mig med att kolla lite statistik topp-5 lagen emellan.

Naturligtvis ingen helt rättvis statistik med olika antal spelade matcher och mot olika lag, men ändå.

Har lagt lagen i ordningen mest tagna poäng överst. Den intressantaste statistiken är väl tagna poäng/ av maxpoäng.

Kolumnerna är i ordningen: Första kolumnen = antal spelade matcher, andra kolumnen = Tagna poäng/ Maxpoäng, och tredje kolumnen = Målskillnad.

MoDo 9 17/27 30-28
Löven 10 16/30 34-28
SSK 10 15/30 24-25
Mora 11 14/33 33-38
DIF 10 13/30 35-37

Man kan se att vi har tagit en bit över 50% av poängen, Löven tagit precis över 50%, SSK tagit exakt 50%, Diffen och Mora ett snäpp under 50%

Så även om vi är suveräna serieledare så är det otroligt jämt mellan Topp-5 lagen, åtminstone såhär långt av serien.

Tydligt är ju att av Topp-5 lagen är vi överlägset bäst mot lagen utanför Topp-5
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: För Djurgården blir matchen hemma mot MoDo en rysare. Förlust där så är dom körda. Tror Karlin o laget älskar läget. I Slutändan är det Löven vi ska slå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Rytter: Gradin har nog fattat att spelare som Vela och Kaut är viktiga, samma med typer som Brickley och Salmela. Behövs tid att komma in. Ser bra ut. Liknar en maskin där såna som Sven och Niederbach inte behöver känna stress utan kan jobba i fred. Jag saknar fysiskt spel, men är ju en idiot som ibland kan hockey.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: Det är dom väl värda?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Rytter: DIF hade dock 2 eller 3 ordinarie backar borta kan förstås påverka försvarsspelet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Rytter:

Glömde en sak.

Jag hoppas södergran avgör säsongens sista match. Han är jävligt bra men får ingen utdelning i poäng. Han utmanar, han är kraftfull, han går på mål, han gör precis allt rätt utan att få utdelning.

Men karaktären där, han bara fortsätter att jobba på trots det går emot. Hoppas verkligen han blir vår joker i ett slutspel och får avgöra matcher. Det är han värd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Södergrans fint på Eliot förtjänar nästan ett eget frimärke, herrejesus där var Eliot långt uppe på läktaren!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove:

Skön seger!

Brickley och Vela är kanon köp!

Vela går fram som en stridsvagn och måste vara en mardröm att möta. Synd att han inte fick måla i det snygga flygande anfallet.

Brickley är lugn och trygg med puck. Hittar rätt passningar som ger forwards fart och tid. Passningarna sitter ofta stenhårt på bladet. Visade idag även upp en bra defensiv och var jobbig längs sargerna. Han kommer nog bara växa. Här verkar Gradin ha träffat rätt igen, extremt nyttig tvåvägsback med spets i offensiven.

En styrka att vända tillbaka matchen då DIF var riktigt bra första 5-10.

Tänk på att vi ska in med Dick + ny forward till detta. Ser jävligt bra ut.

DIF ser å andra sidan inte speciellt bra ut, försvarsspelet påminner om oss under styf/ville, de är lite överallt och har ingen trygghet. Sedan har de skickliga spelare som kan hota framåt men spelar vi efter vårt system och med fokus är jag inte alls rädd för dem.

Skönt att vi fick deras målis utbytt och ger honom lite att fundera på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Rödluvan:

Jadå, MoDo kan få det lite svårare på fredag, men då måste hela Djurgården höja sig,
Jag tycker nog att MoDo också minst en växel till att lägga i om formen är redo för det, MoDos formtrend känns uppåtgående!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Saknar Liss såå mycket!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Rödluvan: Vore svettigt med 7 raka förluster för Diffen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Hade jag varit Djurgårdare, Gud förbjude, hade jag anlitat Icing-Ove som Head Coach. Vet inte vad det betyder, men någon som hade styrt upp sakerna. Satans tur att Ove inte går att köpa
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: Älskar usla segrar, men hatar att vi gjorde 6 mål, när jag spelat 5-3.
Men vi går upp i vår, inget man vänjer sej vid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Bössa 68: Håller också med, men finns bara ett lag som är desperata att vinna, kan Gynna Karlin o MoDo. Karlin vill nog smyga med o kontra in nån puck hit o dit
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Vi spelade uselt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Majbrasan: håller med, det blir helt annorlunda match på hovet.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Majbrasan: Kan dom få göra, ingen kris då, men Karlin kanske vill visa upp hur vi ska spela bortaspel om nån månad, då blir det inte lätt för Stockholms Stolthet.

Vore dock skönt om vi vinner serien, så vi kan styra att Löven o Djurgården får slåss mot varann i semin
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Mejlade MoDo: "Är tanken att motståndaren aldrig ska få låna pucken eller fattar ni slutspelets Gris-teori?" Vela och Brickan var bra köp i båda fall. Klubben har alltså fått mitt och Tarasovs fax..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Svårt att säga, ung, ganska stor, hyfsat gritt, pålitlig målskytt under flera säsonger.
Kanske inget första val för ett Shl lag men beroende på utbudet för slutspurten så kanske det kan vara något om Tingsryd hamnar i ingenmansland.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Jag tror ändå DIF drar det längre strået på Fredag. Jag hoppas självklart att jag har helt fel. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Bössa 68: Håller med, men Mannberg är också parias bland vissa, men skön kväll när seriesegern kommer närmare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: näe tycker jag har schysst läsförståelse när du skrev dom mest bespottade inbegripet både mannberg och svenningson. Nåväl en vinst när det såg ut som sm guld / hönsgården ibland, är en skön vinnarkväll!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Dock inget för oss?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: Har precis verifierat mina forskningsresultat med The University of Alabama. Vi kan inte undgå vinna serien , vilket blir en hyfsad fördel, när vi får välja lag först i kvart och semi(hemmaplansfördelen ej inberäknad) MoDo mot SHL!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
KRB: Vettefan. Kommer få sjukt med energi av publiken förväntar jag mig. Tror vi får det svårt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
KRB: Många sur-Öviksbor på bortastå på fredag gissar jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Honom släpper vi till Brynäs. Vi är ju ändå Världens bästa klubb!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Majbrasan:

Djurgården behöver höja sig ordentligt om de ska klara av att ta poäng av MoDo på fredag,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
hk: Unge herr Gradin har nu 18 kassar för Tingsryd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
grimiss: Höll på att plocka målvakten tills Brodin drällde med pucken på blå, perfekt tajmat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
KB65: Är det så? Låter ju helt sanslöst, och dessutom svårt att ta in när man ser vårt försvarsspel ser ut emellanåt 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Hakning-Henrik: Hade samma tanke i morse!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: Nävarna först. Foppa är ledig. Han gillar att bråka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius:
- Sista 15 min av första avgör matchen, grymma där
- Vi är tillbaka på vinnarspåret, grymt viktigt
- Vi utökar serieledningen, grymt viktigt
- Kvällens Pappersbruk utdelas som följer:
••• Mannberg
•• Gudlevskis
• Sveningsson
- Djurgården har problem
- Stoppel borde sparka sig själv.....eller inte!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
jonsson: Vi är serieledare. Det tar vi med oss. Nu måste vi köpa spelare som inte åker runt och petar!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Bössa 68: Du läser nog bara det du vill, , nu har vi MoDoiter öppnat upp för serieseger, Luckan neråt blir större, 12 poäng ner till stora hotet, o dom har 2 matcher mer spelade. Vi går mot serieseger, med allt trevligt det innebär
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: Fast vi släpper till obscent mycket mindre skott än resten av ligan. 250 skott färre än Löven och 100 skott färre än tvåan i den statistiken, Mora. Det påverkar statistiken enormt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Poängtapp för löven
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Majbrasan: Vi måste prata om hur viktig Mannberg och den kedjan kommer vara i slutspelet. Satan vad de steppar upp i matcher som dessa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: vem har bespottat mannberg? Sen att sven hittade öppett mål ,borde vara ngt man bara skall göra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
ÖIK - VVIK….

Vad fan :D

11:e straffomgången nu.. första målet..
Kommentera

« · 2448320 · »