1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474631 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18

2448888 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
J F K: Kanske Vela ska hålla en intern kurs om hur man INTE faller för provokationer?

OP, Aagaard, och några till har en hel del att lära där. Och vi skulle cruisa mot Löven ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Greg P: Åhh nej, det där går vi inte på ;) Försöka lägga över all press på oss.
Även vi kan åka ut tidigare. grundserie och slutspel är två helt olika sporter!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly: Med tanke på hur det sett ut dom 2 senaste säsongerna, är det väl inte märkligt att vi har respekt??

Kenttä sägs ju jaga ihop en hel kedja i Finland just nu, och han lär även fylla på med en back.

Men det beteendet antyder ju att även Löven har en enorm respekt för oss, bra isåfall.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
grimiss: Ja tror att dom gick in i det här dubbelmötet med 5 raka torskar.

Kollade nu för säkerhets skull och det stämmer. DIF har 6 raka torsk, varav 2 på straffar. Dessutom 7 förluster på 8 senaste. Det är ju faktiskt helt galet för ett förväntat topplag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
NuMo: Jämtlandsflaggan är fin den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
J F K: Instämmer att Vela är kung.

Tycker vi har ett lag som köper sina roller 100%. Tredje och fjärdekedjan går ju med lust och glädje in och tar det defensiva arbetet. Sen har de en fantastisk offensiv sida också som dyker upp då och då. Titta på AP, Mannberg, EJK. Allihop har en ganska stor offensiv uppsida när tillfälle bjuds.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Greg P: Det var Mattias Person sportreporter på Allehanda som skrev något om det häromdagen, Modo hade 2 miljoner att handla för och Löven planerade att köpa en trio från Finland och man hade 4 milj att tillgå till detta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Har Löven 4 miljoner att värva spelare för?

Spontant skulle jag säga det ska mycket som ska in för det ska klaffa. Får man loss Ottosson som kan speliden, en back och en målskytt till andra kedkan ser det väl okej ut, men det gör oftast marginell skillnad att spetsa laget i slutet av serien, hade varit bättre värva i November då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
J F K: Så är det absolut 👍🏼
Som jag skrev, Modo sitter i förarsätet truppmässigt men jag räknar aldrig bort löven.

Gällande Vela så tycker jag han spelar bättre nu än vad han gjorde som bäst i Västervik, jag skall erkänna att jag var väldigt tveksam till om han skulle vara den spelare vi hoppats på, och i början såg det tungt ut men på det senaste 2-3 matcherna har han överbevisat mig och spelar just nu sin bästa hockey i allsvenskan.

👍🏼
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Jo, det är klart att man kan få väldigt mycket för 4 miljoner, men alla värvningar blir inte kanon heller. Ta HV som inte fick särskilt mycket utväxling för sina 1,5 mille för Kelleher. Fasthållen och borthakad mot Löven så gjorde hans speed inte mycket. MoDos sista värvning (?) och de Löven tar är absolut inga givna succéer även om de kostar mycket pengar.

Det är väldigt skönt att vi fått in Vela och Brickley så pass tidigt att de verkligen kommer in i spelet också. Om Löven värvar en samspelt kedja kan det vara en riktigt bra lösning, men annars ska man hinna bygga kemi och passa ihop pusselbitarna.

Jag måste medge att jag är väldigt positivt överaskad av Vela och om han höll sig kall igår är det ännu bättre. Han blir verkligen nyttig i slutspelet och i MoDo verkar han dessutom minskat de onödiga utvisningarna ganska rejält. Har för mig att han var väldigt mycket utvisad i VVIK, men att han hållit sig på banan hos oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly: Tycker det var tydligt i matchen mot AIK också. Hur cool som helst när folk försöker gnabba. Som att slåss mot en tegelvägg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly: Äh, vi kör denna. Det är ju match igen imorrn:

www.youtube.com/watch?v=kwcdP81IWFA
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly:
Kruger tar kanske 60-70 kg i bänkpress Vela tar säkert 170-180 kg hade inte varit en match för vela
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Majbrasan:
😁😁😁
Kruger utmanade Vela, Men Vela var cool!
För mycket konsekvens tyckte han.
Inte värt det tyckte han,
Vela är street- smart också!
Tror han kan bli guld värd i slutspelet.
Se och lär Aagaard...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly: Jo men det är där skillnaden i Wernblom kommer in t. ex. Det är ingen legoknekt. Sen måste naturligtvis Malmö tänka sig att släppa honom för att det ska vara aktuellt öht. Hade inte Höken sett det som ett hyfsat troligt scenario i slutändan?

Visst. Jag ser också kanske hellre en tung, fysisk och stark forward med näsa för mål.. men där är det som du säger betydligt mer konkurrens.

Wernblom hade förbättrat vårat lag oavsett, och har kvaliteter som kanske gör sig extra bra i slutspel.


Få hem Wernblom och dyker dessutom något annat intressant upp, hugg :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Silly: Givet är att vi har en fördel på Löven, men för (4 ?) miljoner kan man nog hitta kompetenta spelare för Allsvenskan i finska ligan, spelare som ligger strax under dom där toppspelarna Shl klubbarna letar efter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo:
Dom skall hittas i en stark konkurens med SHL.,
Det är många SHL lag som letar forwards.
Centrar allra helst. Malmö, HV 71, Brynäs, Leksand, Luleå, TIK, LHC, Rögle , OIK och Örebro
Jag tror att vi kan få svårt att hitta våran sista pusselbit. Löven skall hitta 3 st.
Det kommer bli budgivning och sedan vi vet hur spelare tänker SHL kontra Allsvenskan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Greg P: Det ska spelas om det. Värvar ni tre nya så kan det snabbt ändras. Minns fortfarande då Pär Djoos sa åt Sedinarna: ”Nu får för faan ge er med snurrandet, jag behöver byta!” Annan hockey i slutspel. Jag är luttrad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Greg P: Det ryktades lite häromdagen att Löven letar en hel kedja från finska ligan nu inför slutspelet, det kan ju förändra spelplanen rätt rejält.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Finns inte en chans Löven går upp. 0%. För mycket skador som stör rytmen och harmonin i kedjorna, det är egentligen bara förstalinan som levererat under säsongen, och den har varit grym.

Hade man haft alla friska och igång kunde man kanske tagit de till 7 matcher. Nu blir det som bäst 1-4 i matcher Löven - Modo. Nu kan man åka i semi om man inte blir tvåa.

Kenttä har egentligen inte gjort något fel, han har värvat den bärsta förstakedjan Löven haft på 20-30 år som gjort supersucce men skadorna har gjort att andra & tredjekedjorna blivit osynkade för mycket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Modano:
Ja slutspelet blir hårt oavsett och vi får hoppas att de har fötterna på jorden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Hakning-Henrik:
Det ser ut som Björklöven inte bara har kommit in under skinnet på några av våra spelare ?
Utan dom och deras suppotrar har lyckas kommut in under skinnet på en del fans här också?
Vilken överdriven respekt ni har för ett lag som bara har 1 kedja i år?
Och knappt någon 2 vägsback i klass med våra 3. Dom har 2 backar som är spelförstörande i sina spetskunskap
En med en egen regelbok.
Han måste vi öära oss att hantera.
Och våran 3: e och 4: e kedja skall lära sig att ta bort deras 1: a.
Vi bhöver hitta 1 Sniper och dom behöver handla 3 spets på en marknad som är snustorr och i konkurens med SHL som letar centrar och spetsspelare. Nä.. jag håller med den som här sa att SSK kan vara ett större hot med sitt ramstarka försvar och mer grit i sitt spel?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove:
Härligt också att höra Karlins klarsynta kommentarer efter matchen, lite småbutter. Den dämpade stämningen i omklädningsrummet känns igen från hv's dito ifjol efter segermatcher..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
MorganaLefaey:

Jag läste igenom Dif forumet i gårkväll, från matchens början till slut,
Det finns inte mycket till hopp kvar bland supportrarna, hoppet är väl det sista som överger en, men det fanns nog ingen som tror på en Dif final i vår, Någon påpekade helt riktigt att Dif aldrig kommer att ha en sportslig mot MoDo över 7 matcher. Jag instämmer i det!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove:

Då har vi snarlik bakgrund, dock 1972, jag har dock övergett text tv för längesen:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: haha har dom sex raka???!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: vilka skulle kunna slå ut Björklöven? Aik om dom fortsätter ta kliv framåt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
MorganaLefaey: Sven var riktigt bra. Jag stör mig mest på att de är ofysiska och naiva då de leder stort. Gasar på utan en plan, typ! Fungerar idag, haha! Tveksamt framöver…
Vi har en sjukt bra och välsynkad trupp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: sett matchen i efterhand.
Och erkänner att jag kan vara ganska negativ i min analys av modo's matcher, och klagat en hel del på sveningsson på senare dar.
Så tycker de ska få lite beröm efter att fått igång spelet igen. Även svenne var på G och jag tycker han gjorde en sådan kvalitetshöjning så han ska få bli omnämnd i goda ordalag. Idag var du bra svenne. Skoj att se.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
NuMo: Dämpade bilder efter segermatchen i omklädningsrummet ikväll. Ett bra och starkt tecken tycker jag. De är verkligen inte nöjda än.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Jag menade inte du utan alla andra som är i farten men som du säger jag har varit retsam de erkänner jag! O har heller inget emot du man får vara olika hur de än är för de har jag försvarat på alla mina utlands missioner men jag hoppas ni har kraften att gå upp!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Nu argumenterar du för att om någon gör fel så rättfärdigar det att du också gör fel.
Och sen ber du mig stå till svars för vad andra gör eller skriver, det har jag ingenting med att göra.

I övrigt har jag inget emot dig eller majoriteten av alla som skriver här oavsett om vi tycker olika ibland.

Och jag saknar också våra derbyn, vi får se om vi orkar ta oss upp, jag håller Löven som favoriter, det är normalt ett lag som höjer sig rejält i slutspelen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Flagga på. Jag kan inte förstå att jämtlandsflaggan skulle kunna irritera någon på det sätt du presenterar den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Jag är sjukt tråkig, men jag hoppas löven åker i kvarten så vi slipper möta dem. Dels för att modo blir ett nervvrak när vi spelar mot dem, men även för deras enda ramsa som gör mig tokig när jag hört den upprepas 20 miljoner gånger.
Nästa nolleperiod får de fan rycka upp sig och utlysa en tävling eller något, det är för fan en studentstad!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Men hur är de inte barnsligt o stötande när ni modoiter gnäller,hånar,o skriver nedsättande kommentarer om Jonte o Timrå som en del gör på besök i våran bok!!! Elr hur?? Jag har aldrig skrivit något ont om ngn av era spelare!! Men retats lite de har jag gjort men de är med glimten i ögat för jag vill hemskt gärna ha derbyn igen mot er kom ihåg de!!!😇
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Icing-Ove: Ok! Flaggan visar bara den gröna skogen,dom vita fjällen o den blå himlen!!! Men som jag skrev förut se upp för Ssk!!!😎😎
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Jag tänker inte svara för någon annan än mig själv, men nog är det udda och lite barnsligt kan jag tycka.
Sådant kanske inte uppskattas av alla, vissa kan nog i änna sig provocerade.
Tänk om en Gnagare skulle skriva gulsvarta hjärtan på ett Djurgårdsforum, då skulle det bli bråk och få konsekvenser.

Du behöver inte visa att du är från Jämtland i varje inlägg, speciellt inte när du är på besök i forum för andra supportrar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Inte mig. Jag landade på jorden i Östersund sommaren 1974. Sitter fortfarande framför sida 360.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Vill bara visa vart jag kommer ifrån! O den flaggan e de närmaste Jämtlands flagga men stör de er på någe sätt????
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Uzbekistans flagga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Varför postar du Jämtlands färger i ett Modo forum ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Gavelo: Jämtlands färger men utan emblem i mitten!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
JonteD: Vad är det för flaggor du postar?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Men för helvete ta inte ut någe i förskott!!!! För hur bra vissa spelare är då o då så kan allt hända oavsett motstånd även om ni leder serien så va ödmjuka inför slutspelet så kanske ni kommer upp igen!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
UbbeNils: Håller med, därför bra att vi också har transatlanter som vill vinna. Hoppas Kultur vinner, men vi kan ryka i en kvartsfinal också
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Confusius: Jag har tillbringat fritid med att räkna ut hur (5 s.k. topplag) möts inbördes, kan bifoga nån sorts tabell. Men efter Vår vinst och Lövens tapp, ser det bättre ut för oss , så tabell är onödigt, gäller bara att hålla Löven bakom oss. dom är enda reella hotet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Löven blir oerhört farligt med alla transatlanter och deras mentalitet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Jag är mycket sjuk, alternativt har för mycket dötid.
Fast mest troligt en kombo av båda ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
Modano: Svävar absolut inte iväg, har varit med för länge, men vinner vi serien kan vi välja motståndare, vill gärna se Löven -Djurgården kriga om finalplats
Kommentera

2448888 · »