1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533356 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Offside-Lennart: nästan för bra lagsammanhållning?

{10015}: Det där har man hört om faktiskt. och det är någon som har varit väldigt väldigt dum dum

Vinn Modo, snälla vinn.

Ikväll håller jag på er alla gånger . Visa att hemska hovet kan man också vinna på / Timråit

{10113}: Ska dit iaf 👍🏻

SPOODI: HockeyAllsvenskan AB
Virkesvägen 12
120 30 Stockholm
Där har du svaret.

MorganaLefaey: Isak Norén, spelar med Sundsvalls Hockey nästa säsong, från Ö-vik, storebror till Jacob !

dempa: absolut. Men då vet jag hur det slutar så slipper sitta o hoppas o svära o fara.

{8225}: det är grodkväll i Tyresta som håller på till 22, så om de lämnar vid 20.30 borde de hinna dit innan det är över. www.visitstockholm.com/events/frog-evening/2023-04-21/1900/2200/

Någon som ska till globen innan? Ensam modoit bland vännerna men åkte upp själv. Vore skoj om någon från forumet även kommer dit!

Cheese: Hoppas det är nån innebandymatch i Stockholm samtidigt , så publiken har en plan b när MoDo spelar ut hela registret ikväll. 6 timmar kvar bara tick...tack...

Offside-Lennart: Nära, men 1-4 blev det ; )

Har spelat på resultat ikväll och jag brukar alltid nästan ha 100% fel

men ikväll kanske vinden vänder!

2-4 till modo

Monno: Eller hur?!?! Jag förstår inte den här skräcken för Hovet. Det är väl svinmäktigt även för bortalaget att spela inför ett fullsatt Hovet. Jag tror viljan att tysta järnkaminerna väger tyngre än att t ex spela i Almtuna ishall. Häftig match! Ska bli härligt att höra alla DIF-supportrar tappa andan och tystna helt när Halloran nätar 1-4 i sista perioden. Publiken inser att slaget är förlorat och folk på läktaren börjar röra sig hemåt. FORZA MODO IN MED PUCKEN!

Sigge:
Skönt nu är vi äntligen på samma våglängd 😉

Monno:DIF pallar inte trycket!

Monno: KG-Stoppel får alltså inte böter för sina uttalande…. Men Karlin fick 10k för att en tavla trilla ner på isen, Glader fick böter för en mycket mildare sågning. Svensk ishockey är ett fiasko

Sigge: Ja det är ju konstigt att Timrå lyckades svepa Djurgården när dom åkte ur med tanke på att det inte går att vinna på Hovet...

Sigge: Jo, vi har vunnit två av tre i slutspel på Hovet. DIF vann två av tre mot Löven på Hovet. Man var väl dessutom i underläge fler matcher än så då Löven började bra i första perioden.
Den där magiska anstormningen där DIF bara sköljer över motståndarna har jag då verkligen inte sett när man kikat på Lövens matcher. Snarare har det då varit Löven som satt upp en galen forecheck inledningsvis och tryckt tillbaka DIF. Sedan har de inte orkat spela så hela matcher i kombination med att de blivit mer försiktiga då man tappat för mycket folk högt upp i banan så DIFs snabbare forwards fått kontringslägen.

Chamez: Vi vann senaste måstematchen på Hovet mot AIX. Journalister och andra självutnämnda hockeyexperter är duktiga på att blåsa upp stämningen där som helt outhärdlig för motståndarna.

Enligt Abrahamsson är det ju helt omöjligt att vinna på fullsatt Hovet. Jag tror inte våra grabbar kommer pissa ner sig bara för att dem blir utbuade av ett gäng kotlettfrillor. Dem får snarare mer energi av det än om det skulle vara halvtomt.

Det är vårt år. Det fattar alla som kan hockey!

Greenwolper: sålänge inte klockan slår så är de lugnt

Chamez: nu får klockan gå lite fortare😁😁

Silly: vem är Roos?😉

dempa: äsch Modo har spelat där så många gånger nu och vunnit så jag är inte nervös alls. Det va därför jag ville ha dif i finalen före Björklöven just för att det hade känts värre att spela bortamatcherna mot Björklöven. Viktiga matcher är det nu men inget läge att bli rädd för några gapande stockholmare

MorganaLefaey: ser du den även om den slutar 5-2 till DIF?

SKiLMY: jag tänker faktiskt inte se matchen.
Jag slår på den i 3e om vi leder stort. Om inte så väntar jag på slutresultatet så jag kan se matchen o slippa all bergodalbana av känslor som jag numera tycker är så jobbig.

dempa: Ove är också nervös och jag lovar att DIF:arna nog tar en extra stark lunchöl idag. Förlora mot bönder på Hovet finns ju inte...

Chamez: jag är också otroligt nervös och vet inte om jag kommer våga titta. Så rädd att publiken på hovet kommer skrika o sätta press på domare och modospelare. Finns ingen mål-jingel som gör lika ont att höra som "klockan slår.."

Jag tror Modo vinner minst en av dessa
Bortamatcher. Gör de det så ligger vi bra till. Förlorar vi båda är det mentalt väldigt tufft att komma tillbaka och veta att det är 3 raka som gäller. Även om det står 1-1 i matcher så har modo varit bättre och borde ha vunnit andra matchen om de hade träffat målet istället för plexit 700 gånger. Proppen ur ikväll och kom hem med en 3-1 ledning! Ohlsson eller Södergran avgör i sudden sista matchen hemma och SHL kontraktet är säkrat.

Vinn, vinn, vinn!

Bara det som räknas nu.

Vinn!

{9682}: MoDo är bättre på att hitta krysset de har Åsele-sonen Sebbe Ohlsson visat! Sitter på tåget ner så en MoDoit från republiken Jämtland ser fram emot att se Ohlsson trycka dit den framför ögonen!

Halloran snackar:

"– Det är inte ofta man får chansen att spela final så det gäller att passa på att ha kul. – Jag har väldigt roligt just nu. Det är mycket press och känslor. Men det gäller samtidigt att hålla fokus på vår uppgift, för det är det vi kan påverka och ha kontroll över. – Det blir en elektrisk atmosfär där. Deras fans är ganska högljudda och det är en häftig arena att spela i. Vi är laddade för att åka dit och göra vårt jobb. När det kommer till kritan så är det bara en hockeymatch och då gäller det att vi kliver ut och vinner."

Silly: Okej, då är de ju ändå efter. Och som jag misstänkte hade de en bild på en annan spelare.

{10015}:
Roos har avslöjat flera ggr i pooden att han har ingen koll alls på MoDo.

SKiLMY: Gör det om det känns bäst. Funkar alltid att följa på swehockey, är ju omöjligt att inte följa matchen på något sätt som supporter. Men final är kul men samtidigt inte, går vi inte upp blir det smärtsamt att se laget på andra sidan.

{5647}: Ibland har de bild på valfri spelare bara för att respresentera MoDo. Jag misstänkte ju att det var Woods, men tycker Sportbladet nästintill skämmer ut sig som hela tiden är flera månader efter med vissa nyheter.

Jag mår verkligen skit inför finalmatcherna. Funderar på att sätta på en film och stänga av notiser eller något. Detta är fan pain….

www.instagram.com/p/CrSjFi6Nfnz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Trodde först det var något HELT annat på MoDo-delen av denna tavla. Hahaha!

{10015}: Det är Woods på bilden om du tittar efter...

Chamez: Haha, vad pinsamt.

{10015}: jodå det är woods de menar.

Det KAN väl inte vara Riley Woods man snackar om här? Isåfall är ju Sportbladet 100 år efter ännu en gång…

SPOODI: ja ikväll tänker jag bara njuta av modos spel, att vi är i final och någon kall bira!🥳 Detta är ju fan kungnice! Fredag och finalmatch med all press på Djurgården. Nu åker vi ut och har kul bara!💪😁👍🥳

Greenwolper: för vi är Modo fyfan vad vi är bra

Matchdags!😍 äntligen! Fyfan vad kul med match igen🥳. Nu jäklar kör vi💪😁

{9566}: Då är vi enig i den frågan, hälsa kulltorp o timrågogogo.

{6870}: Sätter Modo puckarna på mål så har dom en oerhörd stor chans att slå in några returer. Man kan inte hela tiden försöka göra mål direkt på skotten.

Marrdin: Där står KG och motar puckarna med grinkäften.

Marrdin: Kul å tjafsa lite innan allvaret, :)

« · 2528043 · »