1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532615 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Vore jag Hinken skulle jag gå all in, för att behålla Gudlevskis, oavsett serie.
Han är vår absolut bästa spelare.

NuMo:

Harald har blivit lite till åldern kommen, vänder ofta kappan efter vinden

Saleva: Alltså fan vad coolt ändå!

Har någon bekant som kommer från Kanada. Vi har dragit med deras anhöriga på lite hockeymatcher och de blir alltid grymt imponerade av stämningen i Svenska ishallar med hejaklacker och grejer. Supporterkulturen i Sveriges hockey ÄR grym!

jonsson: Han är inne i zonen :) 110% fokus.

RedNek: Något som slagit mig i framförallt de två senaste matcherna är att vi är väldigt bra på att bryta DIF:s uppspel. Tycker det är ofta som de slår en pass som vi får en klubba på så att den byter riktning. Tycker vi spelade riktigt bra defensivt idag.
Så jäkla gött!!

modomille: Vill Woods hellre spela i SAIK nästa säsong?

modomille:

Ur form jämfört med tidigare ja, men han är ändå jobbig att hålla koll på för DIF. Han fyller sin funktion i första för de kan inte slappna av med honom på isen.

Nu kanske han inte har formen eller förmågan att göra sin gubbe ifall DIF spelar 100%-igt på honom, men ger de honom tid eller slappnar av kommer han utnyttja det.

Trots att han är ur form och inte gör poäng är han viktig för laget och lagets prestation, bär in puckar med kontroll och man ser hur DIF verkligen funderar här han har pucken, hur hårt vågar de gå på honom, ska de backa av och följa eller sätta press. Samspelet med Dickinsson ger inte lika mycket poäng som tidigare, men det finns där och gör det jobbigt för DIF.

I min värld så är han som alla andra bidragande till lagets prestation och jag vill inte ha honom i någon annan kedja eller på läktaren som vissa skriker om.

Confusius:

Harald Lückner är lite märklig. Han läspar inte bara mot tänderna. Han läspar även mot sina, eller mellan sina läppar. Känns unikt. Snacka om att inte greppa S:et.

Sigge: VI ÄLSKAR MODO!

Heyerdal: Bröderna Dickinson i förstakedjan nästa år i SHL!

Monno:
Ja i vår favör.
70 - 37 totalt över 3 matcher

modomille: Modo äger, högst subjektivt, men fyfan så rättvist!

Rytter: Sant men tydligt att Woods är helt ur form just nu. Halloran blixtrar i alla fall till ibland. Men FÖRJÄVLA skönt med seger idag. Nu kan vi spela lite mer avslappnat än DIF på söndag. Tänk om vi vinner då oj oj oj då blir dom skakiga.

Werner: Gör han hela tiden.När han väl spelar använder han oftast klubban som en klyvyxa

jonsson: Jason Dickinsson på läktaren o kollade lillebror, bara att skriva å för MoDo!

Nucky: Vi kan ha satt lite press på DIF nu, för nu måste dom vinna, annars blir det trubbel
Vi kan lira lita mer avslappnad på söndag.
Vinner vi då, då djävlar är det nära...

dempa:

Fast det där med ledande spelare som faller bort är inget konstigt för ett slutspel och final. Det brukar ofta vara tredje och fjärde som kliver fram.

Vi vinner som ett lag och förlorar som ett lag, alla har sin roll och bidrar till segern oavsett om man heter Woods/Halloran eller EJK/Ohlsson. Klart att stjärnorna markeras hårdare i ett ett slutspel och faller bort och då brukar prestation från tredje/fjärde bli avgörande.

Detta syns ju även för DIF, eller tycker du att Kruger mfl i första är helt dominanta?

jonsson: älskar guden😍 han och Bernhardt har växt som fan i slutspelet. Synd man inte fick tag i nå biljetter till söndag. Bara ladda för tv på söndag och live på onsdag🥳

Guden hoppade inte direkt av glädje i omklädningsrummet.
Ödmjuk kille

NuMo: Dmore kompis, Dmore!

Tarasov: Vafan skådar jag.

Missade inledningen av CMores sändning idag.

Bernhardt avslöjar alla sina knep. Hur smart är det i det här läget i finalserien? Eller kör han en dubbelnissefint?

bollan123: Åldrades väl😆

Padrone78: som flera varit inne på , vi vinner trots 0% PP, uselt BP och att vår ledande anfallstrojka är helt osynlig. vela och halloran har inte heller gjort mkt rätt.

är inte det starkt så säg? det här tar vi!

jag vågade inte se OT. sjukt skönt att gömma sig på toan på jobbet och sen få meddelande av chefen med tummarna upp! :D

Rytter: Oja klart det gjorde, han vände inte ens på sig :) Danielsson gnällde väldigt ofta med domarna 😅

Bra match idag gubbar! Spelar vi ut hela registret på söndag och tystar Hovet.

Werner:

Jo såg det men jag tänkte mer på EJK:s reaktion, han rörde inte en min utan bara fortsatt att jubla. Tror det gjorde ondare på feg danielsson faktiskt.

Gurkan: Du e bäst!

Tarasov: Till oss antar jag?

Rytter: Vet inte om ni har skrivit om det men såg ni fegDanielsson's rapp på EJK efter målet? Väldigt lågt gjort

Grattis MoDo! Sjukt viktig seger. Nu har ni slagläge. ”Bara” att trycka dit dem i Ö-vik om ett par dagar, så möts vi snart i SHL igen till hösten. Har hela tiden velat ha Bernhardt i Timrå, men ser ännu hellre att ni kommer tillbaka dit vi båda hör hemma igen ❤️

Rytter:
23-13 i skottsektorn idag.

Blake:

Vi har inget PP och ingen effektivitet på våra lägen men ändå leder vi med 2-1, det skulle jag kalla bra läge.

I 5 mot 5 spelet tycker jag vi gjort 3 riktigt starka matcher och varit bättre än DIF, vi driver spelet och skapar mer chanser, men DIF får ut mer av sitt spel.

En härlig serie med två riktigt jämna lag med olika spelstil som vill spela hockey och inte hålla på med skit.

JoJo2613: Fy fan vilken jobbig serie det här är! Orkar inte en sudden till. Kan vi vinna lätt på sön tack! Näsan/Bernie vilken jävla kemi dom har.

En annan insats som inte ska bortses ikväll är Halloran, drev in väldigt många puckar mot mål för Modo. Hoppas han fortsätter resten av finalen

modomille: Vi gör inte mål i PP längre, vi släpper in varannat BP, Men vi vinner ändå!

Fördel MoDo!

Esox: Jag skrev det där som en antijinx. Tacka mig.

KRB: Alltså vi är jämna med DIF, fast PP låst sig och våra leadinglines knappt märks.
2 vinster kvar till SHL!

Greenwolper: Han är i alla fall i stort behov att revaschera sig.

{5647}:

Hoppas de som gnällt på Brickley nu ser varför han är en uppgradering jämfört med Noren. Karln spelar skadad men ändå kommer ingen förbi honom där back, små marginaler javisst men han stoppar så många anfall med sin tyngd. Riktigt jävla viktig för oss.

modomille: Karlin pratar lite men med mycket innehåll, Garpen pratar mycket men med inget innehåll

Tordes inte se förlängningen. Faktiskt.
Jäkligt skönt när det gick vägen för en gångs skull.
Så, vad gör Stockholm nu då?

Sigge:

Hoppas också på att spelare som Woods, Halloran och Niederbach börjar blixtra igen, tid finns ännu

{5647}: brickley var grym idag. Kanske behövde lite vila💪😁

{5647}: Ja idag var han riktigt nyttig. Kunde ha gjort något mål om siktet var inställt bättre.

Greenwolper: Du menar Dmore? 😜

Pekka Arbelius: Jääääklar vad kommentatorn på Cmore gick upp i falsett då MoDo avgjorde. Eller vänta nu….🤥🥺

Sigge: Jag tror det är proppen ur för Dif nu. Vi tar även matchen på söndag och avgör på Onsdag hemma!

Sigge: Fick hjärtat i halsgropen flera gånger, men djävlar vad bra Brickley var. Nej, jag gillar inte när han spelar med så små marginaler, men nu gick det hem nästan varje gång.

Blake: Garpen yrar! Inget nytt dock..

« · 2528673 · »