1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532599 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov:
Såg djurgårdens PK, bra jobbat. Killen som ställde frågor flera stycken till båda var bra. Madhawk undrade om segern var viktigt……jo du

Trilske:jag är förlåtande mot Adam, modoit som försöker tjäna pengar. Det har jag respekt för. Ros däremot!!!!!!

Rytter:

När man inte ens behöver klicka in sig för att få reda på vem spelaren är (dvs det framgår i både bild och rubrik) så kan man ifrågasätta syftet.

Knappast världens bomb att shl-lag försöker sno spelare men vissa nyheter man nog sitta och ruva på några timmar för extra sprängkraft.

mrmadhawk har förövrigt inget existensberättigande som "expert" utan sitt kontaktnät och Adam Johansson är en riktig gam som ger kvällstidningsjournalistiken ett ansikte.

Bara lyssna på valfri intervju han gör och hur ofta han försöker sammanfatta det vederbörande precis har sagt i en slagkraftig rubrik.

Silly:

Ok, har inte jättekoll på motståndarna

modomille:

Visst är det jobbigt att bli kvar på den mörka sidan.

jonsson:
Han har spelat back hela säsongen :-)

Robin Ztorken L:

Danielsson körde väl lite back igår om jag såg rätt

Rytter: "Härlig timing på artikeln från Adam och madhawk. Släpps alltså dagen efter vi går upp i 2-1 i finalen och har DIF I gungning. Slump?
Dom kan dra åt helvete"

Tänkte samma, höhöhö!

Silly:

Tänkte på det där, hur många matcher har dom spelar sista månaden.

Gavelo: håller helt med. Tycker det är rätt kul att man (jag iaf) tänkte att första kedjan måste prestera max, att vi var körda om inte Dicken kommer tillbaka i storform osv osv. Att målvaktssidan var vår svaga punkt osv. Istället har det blivit tvärtom. Det är Södergran och Folin mfl som tokhöjt sig och guden har från ingenstans plockat fram en sinnessjuk slutspelsform. Säger en del om djupet i årets bredd.

Gavelo: Jadu jävlar vad han satt ned foten

Gavelo: Håller med Folin är galet bra för närvarande, bättre än brorsan!

Silly: Vi pratar mycket om Södergran, Bernhard, Gudlevskis mfl. med all rätt, men nu skulle jag vilja lyfta i en gigant i mina ögon och kanske den mest givna spelare vi bör behålla vid ett eventuellt Shl avancemang.
Folin!

I denna finalserie får vi ett bra kvitto på hur tempot, tuffheten , fulspelet i kulisserna och mediabevakningen kommer vara i Shl, och här i denna omgivning har Folin visat att han är en bjässe.
Han spelar hela tiden med ett lugn men ändå fruktansvärt resolut, han är råstark i närkampsspelet och vinner nästan alltid sin gubbe oavsett om det är Berglund eller Krüger han möter, han tar inga onödiga utvisningar men flyttar sig inte heller när djurgårdarna kommer på besök.

För mig har han och Wahlberg växt till giganter, ett för Karlin och Modo ”To go to” backpar när hela havet stormar.

👍🏼

modomille: Skulle ha varnat dig. Kulltorp hänger där nu också. Skrubba av dig rejält. Du kan ha fått nåt som kliar annars.

Zappaholic: Puh nu har jag hittat hem var lite läskigt inne i ena boken. Många konstiga typer.

Silly: Framför allt borde det slita hårt på deras något sargade backsida, dom går hårt på några få.

{9682}: Gillar förlängningar, Det sliter på DIF.
Snart börja semifinalmatcherna ta ut sin rätt i kropp och knopp..
Allra helst på juniorerna!
Tuggar det ser ut som vi nöter ner dem ibland.
Oerhört imponerad hur vi stänger ner mittzonen ibland och tar bort deras uppspel.

{9682}: E.x Djurgårdare hjälte”

Aftonbladet levererar.

Werner: Viktigt att vara en tuggande lagmaskin som jobbar för Guden.

Rytter: Snigel på ögat på dem. Klick-media har väl sitt slutspel nu också:
EXTRA: "DIF nära konkurs. Hovet ska rivas". Gäller att inte dras med och tycker att MoDo tuggar på utan dumma uttalanden. Mer stress i huvudstaden. Hoppas att det smittat av sig till deras lag. Fortfarande lång väg kvar, tror fan att vi ökar om Brickan och Ingman är krya idag.

{10015}: vilken underbar morgon ❤️💚❤️ ser att det är slutsålt nu till onsdagsmatchen 👍
Kollade igenom höjdpunkterna från matchen nu och inser att guden var helt fantastisk.
Några spelare har gått ner sig men då har vi andra som växlar upp, vilket lag !

{10015}:

Fin liten slashing Karlsson får efter 0-1 målet av Danielsson, idiot.

Rytter: Haha, de lägger ju alltid ut silly sekunden dom får veta det. Ingen nyhet. Eller driver du nu? Det här får man faktiskt ha överseende med.

Journalistik är konkurrens, finns risk att en annan tidning hade varit före om de inte släpper den direkt.

Silly:

Härlig timing på artikeln från Adam och madhawk.

Släpps alltså dagen efter vi går upp i 2-1 i finalen och har DIF I gungning. Slump?

Dom kan dra åt helvete!

Silly: Trist såklart men samtidigt, vi har ersatt bra spelare förut!

Känner ni till någon modomille? Han har irrat bort sig i vår bok och hittar inte hem. I vilsen panik gör han bort sig lite därinne. Kan någon snäll modoit leda honom hem igen?

Grattis förresten. Ganska nära för er nu.

{9682}:
Josh överens med FBK.
Eftersom alla kan bryta för ett kontrakt i SHL.
Så måste det här betyda att Josh är en betydligt intressantare spelare än Kruger? 😉

Tarasov: Puh! Vi vann!
Uppladdat:

500x0-underbart_0.jpg

Deaths_design:
Tycker ditt beteende här håller hög klass vi är inte riktigt vana vid att nyskapade konton faktiskt vill delta på ett konstruktivt sätt 😀

Deaths_design:
Den är alltid bättre än sina motståndarfans i att skapa stämning, även på fotbollen.

Kruger är seriens M..V.P han drar hela ert lag hade ni haft honom borta så hade det här varit klart idag Nu är det fortfarande ovvisst?

{7639}: Mitt starkaste intryck såhär långt i slutspelet är Bernhardts förvandling. Glädjen när han avgjorde ikväll gick inte att ta miste på.

Förra säsongen pratade han mycket om att "MoDo förtjänar att spela i SHL", men helt plötsligt heter det "Jag vill spela med MoDo i SHL".

Det är som att någonting släppte när han fick sitt SHL-kontrakt, som att han tvärtom kan fokusera på MoDo MER nu när han vet att han har sitt på det torra oavsett. Hans utveckling under de senaste månaderna har varit helt enorm.

Det jobbiga är att han börjar bli så jäkla bra att vi lär få problem att behålla honom oavsett. Skulle inte förvåna mig ifall han spelar till sig ett NHL-kontrakt...

Från Hörnefors: Att inte hålla koll på motståndarnas klubbor framför mål känns tyvärr som vårat varumärke i år (förutom att vi är bäst och vi går upp)

MoDoNörden: Förra matchen så är det Bergs gubbe som gör målet. I den här matchen så var det inte direkt hanns gubbe som gjorde målet. Han gör det mesta bra men i nästan varje match är han inblandad i misstag som blir baklängesmål.
Jag tycker att han ofta inte har kontroll av motståndarnas klubbor framför mål. Men annars tycker jag han är bra.

MoDoNörden: Berg noterade 6 tacklingar under matchen. Väldigt viktigt att han står upp i det fysiska spelet.

Deaths_design: Ni kan likväl gå upp, men lätt förvånad över att vi vinner matcher när det ändå inte kuggar i. Lär bli en lååång serie

{8225}: spot on… håller med på ett sätt…
Vi borde inte vara bleka. Men ni lyckas , tyvärr

Bad_Brett: småputtrandes ger en annan en massa gråa hårstrån!
PP måste verkligen börja spela enklare.
Teckningar, det är inte bra.

Uppoffrande försvarsspel som man inte såg skymten av i grundserien är för mig enormt viktigt. Där är mkt vunnet!

Deaths_design: Måste bara få flika in med att Berg ryckt upp sig kraftigt på slutet, rejäl i närkamperna och inga grodor som han hade en tendens att göra där ett tag. Samt Folin, vilken bjässe han är. Ingen man lägger märke till under matchen, då vet man att han gör sitt jobb.

Bad_Brett: Jag hatar allt tjafs om jinxande, så trist, så blir klarspråk.
Oavsett hur denna serien slutar, jag tycker MoDo är en bit ifrån bästa formen, men lätt förvånad över hur vi ändå får Djurgården att framstå som bleka. Tror vi har mest sparkapital kommande matcher, bara vi undviker småduttandet, som du skriver om

Silly: 1. Ja
2. Ja
3. Ja och nej
4. Ja.

Jag är ju inte här för att dryga mig, jag är ärlig… tycker vi borde stängt matchen i första perren, men gudlsvski var, och har varit grym, grattis till vinsten, tar ni nästa så sa har ni SHL platsen, jag är riktigt besviken på laget idag … men publiken var fan bättre än MoDo det kan du ändå ge mig 🤗

NuMo: Ja det är smått unikt ändå👀

Pekka Arbelius: Finns viss förbättringspotential där, kan jag hålla med om

NuMo: det är sant, såklart, var en pik till ”bästa klacken” enligt MoDo fans 🤗

{8225}: Vilken skillnad att se er mot Dif jmfrt med Löven. Ni tar er an det här med tyngd, erfarenhet och klass. Löven var som några omnipotenta hormonstinna pre-teens. Tänk när Kentäää ska fatta att det krävs mer än gläfsande leftovers från Ståkkhålm och egotrippade Disneylirare för att ta sig till SHL. Då kanske Umeå kan utmana lite iaf som en idrottsstad i Norrland

{8225}: 😂 Jag hävdar att pp och teckningar måste upp men vi tar det på läktaren

{8225}: Jag tycker egentligen att vi var klart bättre senast också, men ikväll kändes det som att vi ägde matchen bortsett från korta stunder. Ruskigt imponerad...

Dock måste vi sluta med småduttandet. Gör mig vansinnig...

Pekka Arbelius: Waldorf tycker dock att detta spel räcker än så länge, men ni kan käbbla om det på er läktare i evigheter såklart :)

modomille: Inget säkert än men skål på dig ändå jag hoppas på er istället för laggårn!!🍺🍺🍺

Saleva: Ska det bli 4 segrar måste vi väl kunna se saker för vad de är och vad som behöver bli bättre. Modo var bra på mycket men pp och tekningar är oerhört viktiga och behöver bli bättre.

« · 2528846 · »