1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534280 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nucky: Det där är bara önsketänkande. MoDo kommer ha all press. Alla experter kommer tjata om att inget lag nånsin har tappat 3-1. Samtidigt har Dif momentum med två raka vinster.

hockey_21:
Kommit över det genom att tänka att det är här jag vill vara och det är läget jag vill att laget skall ha. Hoppas spelarna är i samma tankebanor gigantisk skillnad i måendet

Sigge: Fast, det blir också jobbigare för DIF om de går från att inte ha så mycket att förlora till att plötsligt bara ska hämta hem serien. Både MoDo och DIF har nästan hämtat hem sådana lägen och sedan torska avgörandet. Båda mot Luleå.

Sigge: Och i eventuell match 7 kommer DIFmore att tjata om att det är lättare att vara bortalag . Kanske därför alla utanför stockholm vill ha upp Modo

Sigge: Har väl bara en vinst senaste tre. Momentum?

Tarasov: Det viktigaste är att Ove blir glad!

modomille:

Absolut, lag med rätt karaktärer bildar vinnande lag. Tycker nog att vi har ett lag med rätt spelare och karaktärer för att gå hela vägen AP, Vela, Bernhardt, Folin, Wahlberg, Ohlsson, Södergran, Dickinsson (dock ej i form efter skada) känns som spelare att luta sig mot. Tycker egentligen inte att vi har någon som fallit helt ur ramen under slutspelet även om Näsen och Brickley självklart var svaga senast men de har gjort fina matcher tidigare under finalen.

Men vi möter samtidigt ett starkt lag med mängder med rutin.

Detta kan gå hur som helst. Kontrollerar vi nerverna och håller känslorna i styr så känns det som att vi tar det.

Hoppas jag sett min sista match för denna säsong efter ikväll.

Alltså jag kom och tänka på en grej, kan ni tänka er att förra matchen när kruger och woods ramlade och krugers ben hamnade i kläm, om woods då höll kvar benet på den positionen och började rappa med klubban mot knävecket 6-7 gånger.

Tror ni att han skulle få avstängning för det? Jag tror GARANTERAT att han hade fått avstängning, 5 minuter game under matchen och allt som kommer till medans det omvända inte resulterade i ens en 2a.

Tarasov:

Precis så, vi har satt oss i detta läge och då är det bara att gilla det. Det var väl ändå här vi ville vara inför säsong precis som du säger. Hade någon sagt att vi skulle vinna serien och sedan ha 3 matcher på oss att spela upp oss i SHL så hade jag tagit det alla dagar i veckan.

{5647}:
Ja förra matchen blev det att vi fick jaga hela tiden och det blir rätt skönt för dem. Det kommer hamna i liknande lägen de med och då kan det även låsa sig för dem

Rytter: Tror vi alla är överens om att, om vi innan säsongen fått sett in i spåkulan 28/4 2023 hade vi alla köpt de rakt av.

Är vårt år i år💚❤️💚❤️

Ben Perrault:
Jag har hängt upp mina MoDo halsdukar som vimplar på bron. Jag skrattar jinxen rakt i ansiktet. Jag är inte rädd för nåt just nu (jo jag är nykter) ikväll vinner vi!

RedNek: Själv öppnar jag cavan före pucksläpp, tror vi vinner ikväll!!

JoakimE:
Det var det han gjorde , Låg kvar på benet och småhoppade med sin tyng på benet hans. Sedan sa han: " I shuld break yours legs chicken"
Men ingen såg något förutom Vessner som tyckte det var roligt!

Silly: Kruger spelar ikväll

SPOODI: Otroligt, han kunde ju knappt stå på benen senast.
Jag hoppas vi spelar stenhårt på honom då, gärna småfult för det verkar vara godkänt enligt domarna.

Gavelo: crosschecka honom upp till 7ggr i knävecket. Lagom hårt så man inte får en tvåa

Gavelo: Han har säkert varit involverad i över hälften av alla deras mål hittills. Dags för OP att smälla på rejält eller dra en fin crosscheck i munnen på han, när domarna tittar bort givetvis.

Gavelo: Nöff, nöff! MoDo är skickliga, så spela ut dem, men tryck till lite extra!

Sigge: OP kommer få matchstraff av vinddraget bara

SPOODI: Ja tyvärr är det väl så. Om någon vågar komma nära Krüger får Wessner tuppjuck direkt

Wessner och Folkstrand domare

Sigge: Solen börjar skina över Övik nu. Vinn.

SPOODI: när jag läser här så märker jag att vi är inte ett dugg bättre än DIF-fansen. Det blev ramaskri här inne när det skrevs på deras forum att de skulle skada våra spelare. Nu skrivs det exakt likadant här hinner? Det går att höja ribban här inne och diskutera konkreta saker istället för hur många sätt vi kan skada djurgårdens spelare på.

Tack för mig!

Hoppas Klasen gör självmål i sudden

{10015}: Sitter i solstol i Umeå. Sätt pucken i Kryllan!

Rejal: har inte sagt att vi ska skada spelare? Skrev att vi ska hålla oss innanför de ramar som domarna i serien har satt.

Rejal: Absolut ingen har sagt att man skall skada honom, däremot spela fysiskt och småfult, precis som det är okej att göra enligt domarnas regelbok.

Ikväll smäller det. Nu jävlar tar vi dom och visar vart skåpet skall stå! Vi vinner med 6-3!

4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
19. Karlsson, Erik
12. Pettersson, Oscar
11. Ingman, Josef

3rd Line
33. Mannberg, Daniel
22. Pettersson, Adam
38. Södergran, Johan
26. Wahlberg, Emil
5. Berg, August

2nd Line
20. Vela, Marcus
32. Niederbach, Theodor
13. Halloran, Nicholas
6. Brickley, Daniel
27. Folin, Niklas

1st Line
17. Woods, Riley
23. Dickinson, Josh
29. Aagaard, Mikkel
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

Goalies
1. Williamsson, Tex
31. Nygren, Marcus
30. Gudlevskis, Kristers

Extra Players
28. Jacobsson, Theo (LW)

{9682}: ikväll kommer ett nytt uttryck myntas av kommentatorerna när modo vinner, nåt i klass med, DEN GLIDER IN I MÅÅL. Skottpass skottpass klack klack mål.

Marrdin: jag kommer initialt inte titta på matchen trots cmore-konto.

Kommer ha live stats på swehockey.se på en ensam dataskärm o sitta o glo på. Skönast för hjärtat o nerverna. Tittar in här i pauserna.

Nu går jag in i total radioskugga. Adjö värld!

Vinn!

dempa: gillar på ett sätt förr när jag jobbade kvällspass och sportradion kommenterade shl, nu går ju inte det i AS. Men ska se första perioden, Sen pausa och hämta frugan på AV och kolla vidare inatt. Får se om nån hinner spoila.

Marrdin: jodå, finalen har gått på radio vissa matcher. Svinbra kommentatorer.

Helt otroligt att ni inte redan är vidare. Ni har varit bättre, vissa lite, vissa mycket, i SAMTLIGA matcher. Var helt säker på att ni skulle köra över dem förra matchen. Blev nog lite för påtagligt förra matchen och lite nerver letade sig in. Nu har ni i princip öppet mål, då hovet passar er perfekt. Tippar 1-5.

Majbrasan: Du är inte ensam kan jag lova..

dempa: De va fan va ni e nervösa!! Lilla farbrorn har tittat i spåkulan de blir en jämn match men vill inte jinxa men bara chilla o inmundiga god öl 🍺🍻 så löser de sig till de bästa!!🇺🇿🇺🇿😇😎🤠

KOM IGEN NU FÖR I HELEVETE. Nu går jag och gör nå mat och sen kommer jag slaviskt be till alla hockeygudar att Modo har ett mål mer än DIF efter ikväll och då jävlar ni, då blir det fan fest! Kanske tillochmed äter popcorn på en fredag

dempa: Skärp dig, om du ska sitta och glo på swehockey kan du lika gärna kolla på matchen. Vi vinner!

Sigge: ÖÖHH! ÄÄHH!

Gavelo: En krosschecking i munnen är ok, blir bara en tvåa på den.

Robin Ztorken L: Spöa Stockholmare i Stockholm. Priceless...

Kapten Långnäsa: Vi får ju inte bara tappa detta, 3-1 i matcher med två i Hägglunds.
Det vore både historikst och pinsamt, om det blir vi som tappar det som ALDRIG tidigare hänt.

Får bara inte ske...

Robin Ztorken L: Som sagt, då ska inte heller MoDo gå upp! Hoppas gänget och alla fyra femmor öser på och visar varför de vann serien.

Tillägnar er denna öl på morgondagens grillfest i Lund. Är det inte Ångermanlands tre laxar på etiketten? Hoppas att de (och jag) är glada för att ni har tagit steget upp vid det laget, Men jag befarar att det blir en skitjobbig match ikväll. På alla sätt och vis. Man får hinka i sig ett och annat för att stå ut. Ännu ett stort LYCKA TILL i alla fall! 🏒🥅❤️
Uppladdat:

500x0-24269128-7c72-4cfb-ab12-1820a1eee67d.png

DJ Hemp: Här dricks det bara en typ av öl
Uppladdat:

500x0-hoga-kusten.png

DJ Hemp: Jag är inte född i Ångermanland, men min mormor är därifrån och jag önskar att jag var därifrån. Detta är jag alltid helt öppen med, förutom när någon börjar diskutera Norrlands Guld. Då är jag så stockholmsk man bara kan bli och alla mina äää:n förvandlas till eee:n.

Fy satan vad äcklig Norrlands Guld är. Nu har jag visserligen inte testat den där, men kan inte tänka mig att den är mycket bättre.

Höga Kusten är helt okej blasköl dock.

EDIT: Hinken hann före...

Bad_Brett:

Djupen är bättre, fortfarande billig öl men mer smak och mer knuff i den.

Rytter: Norrlands Guld har 3/100 på RateBeer. Djup har 5/100, så det tyder på att den är bättre.

Nu får ju lager i regel väldigt dåliga betyg, så detta säger inte såklart inte allt. Men en Brooklyn Lager ligger 73/100. Och när jag köper IPA köper jag ingenting som har sämre än 95/100.

Men det spelar egentligen ingen roll. Kan njuta av en iskall Warsteiner (13/100) en varm sommardag eller rent av en Corona Extra (1/100). Men en Norrlands Guld på burk har någon fruktansvärd bismak jag inte kan tänka bort.

« · 2533140 · »