1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527826 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bössa 68: Jag förstår inte varför alla säger att djurgården visat att de kan spela tufft. Tycker att serien mot löven inte var så jävla mäktig som alla vill göra gällande, det svängde fram och tillbaka, absolut men i övrigt så visade vakten djurgården eller löven speciellt mycket.

{8225}: om 24h så vet vi kompis,glädje el. sorg,hoppas på 1an!!

Olli Nomadinen : I morgon börjar ev. återstoden av vårt liv....(i allsvenskan alltså)

Olli Nomadinen : menar du verkligen det sista Mike?

Olli Nomadinen : Den här lördagen har varit den längsta jag någonsin varit med om...

I morrn är det slut på försäsongen, då börjar allvaret. Lycka till!

Nucky: ja så hette mångon.

Sigge: Dusan kan VERKLIGEN fara åt helvete.
Patetiskt hur uselt påläst han är

Sigge: Han har dessutom en långtidsskadad bror, som kanske kan mer hockey? Men Dusan är utbildad i Umeå så behövs ingen mer förklaring kanske..

{8225}: ...golf föder inga hjältar... men det gör årets upplaga av MoDo.

KB: Ja, det tipset var riktigt skruvat. Att DIF går upp för SHL behöver ett Stockholmslag. Han får igång mig, talar till min konspiratoriska sida.

Sigge: ja nu vet jag,åxå en värdelös spåman som hatar modo!

{8225}: bra där puffe,ska läsa men tror vi modo rövar vinner ändå!

Sigge: Svarten är ju ändå riktig expert, undrar hur han tippar, men underbart, om 22 timmar är cirkusen igång

Esox: den som väljer flugspö före golf är en Hjälte

Bössa 68: Han jobbar på SVT. Brukar framträda vid tv-pucken, jvm och andra landslagsmästerskap.

{8225}: Skulle aldrig falla mig in att umgås i slutspelstider och allra minst när det är final. Never.

Dom spelar golf också, bara en sån sak... . Jag tog fram ett flugspö idag. Torrkastade på en bit av gräsmattan med 'björköverhäng'.

Det är vårt år.

Sigge: vem är dusan, hinken?

{8225}: var har Mats sagt det puffe?

{10015}: "Modos bästa spelare är också Djurgardare i grunden. David Bernhardt. Som dessutom har ett säkrat kontrakt i SHL nästa säsong oavsett hur det går. Jag vill inte vara tråkig men det här vinner Djurgården med 4-1 i matcher.
Enda som talar för Modo är Mattias Karlin." - Dusan

Mer amatörmässig analys går det väl inte att ge. Uppenbart att han inte kan hockey!

Paninaro: TYcker Mats Näslund sammanfattar det bra

"4-2. Modo varit bättre över hela säsongen."

Bössa 68: Haha där har du rätt i det mesta Bössa, men du förstår nog vad jag menade. Smaken Bössa smaken. Skål och min spådom i groggen slår aldrig fel eller jo på marenis slog den fel tyvärr.

{6870}: kul du är, finkel är ju alltid me i processen! Skit I det ,hoppas vi vinner storfint imorron.

Bössa 68: Huuvva finkel framställs inte i min destillator.

KB: Förlåt men är Dusan Umicevic gårdare eller vad var det för jävla förklaring han hade?
Man blir fan inte på gott humör av att läsa tipsen iallafall, skönt att det avgörs på isen.

{6870}: nä groggen var tydligen full I finkel. Tolkar yrchlen din att vi går upp.

Nu har almighty Gäspen spått i groggen. Vi vinner imorgon med 6-3 och vi kommer att ha 6-1 ledning som mest sen släpper vi in 2 strömål med ett leende på läpparna. Tyvärr smälte isen och groggen vart för vattnig men jag hann urskilja ett rött hav på ett litet torg. Nu vad det innebär!?

Paninaro: Adam Johansson tippar 4-3 till oss. Det var Almtuna-fotografen som tippade 4-1.
Namnen står under själva tippningen.

Något som genast blir tydligt är att det är svårt att ta många analyser seriöst när det ofta vävs ihop med något i stil med att det behövs ett SHL-lag i Stockholm…

Paninaro: Kan för mitt liv inte fatta det där mantrat som endast hockejournalister alltid kört med "SHL behöver ett Stockholmslag", VARFÖR???

För journalisterna självas bekvämlighet eller?? Orkar dom inte åka ut i spenaten?

Hockeyallsvenskan har frågat ut 50 "experter" hur det går i finalen.

Jag har sammanställt, med reservation för felräkning så är rösterna lagda såhär.

Djurgården 161
MoDo. 141

Ganska jämnt men till slut fler tror Diffen vinner.

De flesta tror 4-2, några 4-3. Ingen 4-0
Den enda som tippar 4-1 är den som vi känner igen lite nämligen Adam Johansson.

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/110xalggg-1el1/stora-finaltipset-sa-gar-det-mellan-modo-och-djurgarden

bisterfinnen: Ja bra den också, bra tryck, en klassiker, och knyter ju även an till vår historia runt skogsindustrin! Grym låt att köra under en intro med film från klubbens historia rullandes på Jumbotronen!

Med Lumberjacken väntandes uppå stubben med yxan i högsta hugg, bring it back!!

Chrisse Haglund: Jag skulle vilja se flera generationer i lyan försöka rappa ikapp med 50 cent, av någon outgrundlig anledning tror jag inte att det skulle funka ;)

Esox: Byt umgänge

bisterfinnen: då måste ju stubben fram🙂 LOL ❤️

Confusius: Knock on wood är classic in på isen låt. Som intro (innan entré) passar Viljans vackra namn.

Esox: Nä nu jävlar grabbhalvan.. Gubbar runt 50!?? Haha skål

JoJo2613: Fan va snyggt!

Jag går med samma känsla som år 2007. Vi slår underifrån och vi slår hårt. ALLA mina kompisar (mest gubbar runt 50) menar att DIF är klara 💅🏻 🤪.

Det är vårt år.

JoJo2613: har väldigt svårt att förstå hur samma domare får döma semi och final. Det naturliga vore väl att ta in SHL-domare när det spelas om en SHL plats

Frontschwein: Fortsätter Gudlevskis som han gjorde mot Mora så har DIF ingen större chans :)

Frontschwein: ”Sen har vi det mentala, Modos sportchef redan ute och gnäller i media över att vi inte behöver stoppa en 17-åring i mål istället för Myhrenberg.”
Så skrev en användare på difs forum. Snacka om att läsa det man vill läsa

JoJo2613: jag tror att Djurgården kan åka på en riktigt obehaglig överraskning om gudlevskis håller hyfsat tätt..

{5647}: jag tycker ofta dom verkar dåligt pålästa, eller att dom inte sett nån match med lagen på 10 omgångar. Verkar som dom sitter i sin skrubb och petar ihop något, ropar över axeln till sin kollega på trav-redaktionen, "ööh va va de för bra spelare i modo nu igen?" "Jo woods va ju bra innan jul, skriv han...."

Usch vad taggad jag är inför imorgon! Fullt lag var på is idag förutom Sveningsson. Sång och något spännande tifo värkar förberedas på arenan. Sjuk focus på grabbarna på isen enligt Mattias. Kommer bli legendariskt imorgon.

Randy Marsh: Jag hörde hockeypulspodden och man pratar MVP-kandidat i finallagen. Man hinner med Woods, Dickinson, Aagaard, Ögren, Brodin och såklart Krüger av forwards.
Man nämner också att Ögren gjort näst flest mål och ligger tvåa i poängligan också.

Hur kan två personer som följer hockeyn missa Halloran? Samma poängfördelning som Ögren och alla möjligheter att ösa in poäng i finalen? Jämfört med Woods och Aagaard har han dessutom varit mycket mer involverad. Märkligt.

{9682}:

Adam Johansson skriver på Twitter:

"Sebastian Ohlsson, Daniel Mannberg och Daniel Brickley på is under MoDos sista träning inför finalen.
Brickley spelar i en av PP-formationerna och rör sig obehindrat."

« · 2524732 · »