1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527870 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bössa 68: Jag förstår inte varför alla säger att djurgården visat att de kan spela tufft. Tycker att serien mot löven inte var så jävla mäktig som alla vill göra gällande, det svängde fram och tillbaka, absolut men i övrigt så visade vakten djurgården eller löven speciellt mycket.

Bössa 68: Ja jag håller på er

Modo-Målet: Tyckte mest den serien visade att Lövens stjärnor vek ner sig när det gällde som mest. Det gjorde inte djurgårdens stjärnspelare. Klart att lilla Schilkey plockar många poäng mot strykgäng som Västervik eller Tingsryd. Det blev sedermera en chock när han ställdes mot bättre försvarsspel. MoDo har bättre anfallsspel och därav går vi upp!

Olli Nomadinen : Du är one of a kind av din sort.

Sigge: Rätt kul att läsa hur Andreas Hanson som bevakar SSK tippar.
Andas fortfarande bitterhet över allt han skriver om MoDo.

Sigge: den enfaldige tror att detta blir en enkel resa upp när sanningen är att detta kommer att bli modos hårdaste och tuffaste utmaning/strid på 10 år! Nu samlar vi oss alla går ihop å hejjar på vårt lag tills vi äntligen tar detta! Kom igen modo

{8225}: Förvalta plikten att bevara SHL Stockholmsfritt! Lova!

Pinaceae: Ja, vi kan inte vara sämre än Timrå, inga 08-lag i SHL tack

{6870}: Allt för att slippa se bernard i våra färger

{8225}:
Vår podman håller er som segrare!

"Modo vinner med 4-2 i matcher.
Det känns inte som att det finns en klar favorit, men Modo har varit bättre sett över längre tid, vilket brukar ge en bättre grund. Tänker även att Modo har vassare vapen i power play och inte lika rörig målvaktssituation.
Jimmy Hamrin, Timrå-supporter med extremt gott hockey-öga
"

Jag tror att ni kommer behöva vara minst 1,5 gånger bättra hela tiden, för ni kommer möta 5 + 4 motståndare i samtliga matchminuter och därutöver hela disciplinnämndens obekräftade antal aktörer.

Pinaceae:
Jimmy Hamrin har jag alltid gillat 😀

Pinaceae: Tur inte Kuben dömer då, om man ska se något positivt, vi får ta med oss eran serie förra året inför det som stunda skall

Tarasov: Fan grabbar snart är det dags! Fyfan vilken fest det blir imorgon!

{10015}: Han kommer trycka 2 snabba i krysset imorgon

{10015}: Fan va man älskar Bernie. Han kommer skjuta oss till SHL!

JoJo2613: Finns tjejer här också :)

Sigge: de ska inte behöva gå till fler än 4 matcher!

Marrdin: Ska ta bilen för första gången till arenan, törs man parkera på parkeringen utanför eller blir det kaos när man ska hem?

Blake: Parkera utanför Mamma Mia eller il Padrino...
Uppladdat:

500x0-blakesbil.jpg

{9682}: psst idag startar B-finalen. DIF kommer på besök till staden på deras uppvisningsturné, eriksgatan till SHL. Bara att niga och bocka oss igenom denna serie. ;)

Padrone78: Nu är Fantastiska Fyran i Hockeyhuvudstaden, redo för ny batalj efter att ha besegrat det onda GrönGula.
Uppladdat:

500x0-fantastiskafyran.jpg

{9682}: gameday😍

Greenwolper: taggad på Tifo!!! Och viljans vackra namn

Padrone78: Ja, det är så roligt att de kommer. Grattis till alla er som får uppleva dem på plats, på samma is som MoDo!

Det är vårt år.

Esox: Cmore verkar ha slopat Harald. Daggen, Tobias, Lindberg å Söderström som kör sändningen i Cmore

Blake: det kan bli lite kö såklart, men viktigast är att ha koll på när vela åker så han inte kör på dig🙂

Greenwolper: Diffarna tycker att de ska spela hårt och stressa Bernie. Länge leve lugne Bernie!

{9682}:

vad har ni för puls här inne? ;)

{9682}: Bernie vet hur man inte stressar upp sig. Han kan hockey!

{204}: 120 nu kanske. Stabila 180 vid 18:00. 210 genom hela matchen. Tur man är ung

{204}: Man är ju ingen ungdom så hade hoppats på att jag skulle kunna hålla en skön distans till matcherna och bara njuta, men det är bara att glömma.
Ska på matchen ikväll såklart men början redan känna mig som ett nervvrak.
Pulsen just nu ligger på ca 95 men lagom till match kommer jag konstant studsa mot varvstopp som är ca 200..

SPOODI: Jaaa! Det skall bli så jävla underbart!😍 Nu jäklar skall man skrika sig hes idag. Hoppas många sjunger med i viljans vackra namn och att publiken går bananas under hela matchen💪🥳😍

Greenwolper: Underbart? Jag är typ redan illamående av nervositet och kommer nog inte se många minuter av finalserien😂

SPOODI: Harald kör på Hovet. Även om jag tycker Daggen är klasser bättre.

TickledDonkey: känner mest att det bara skall bli kul jag😁 men man får väll se ju närmare matchstart det blir😅😉 spännande😍

{10015}: Jag tycker att Daggen är rätt dålig på hockey. Mer en erfaren supporter än någon som analyserat hockey. Fredrik och Harald har mycket genuinare kunskap.

Men, CMore kör ju hellre de som haft ett namn som spelare och sticker ut, än premierar experter. Hellre då hejaklacksledare som sticker ut med sina macho-åsikter.

Greenwolper: Hoppas på SHL-derbyn nästa år. Lycka till alla Modoiter!

{5647}: Jag tycker dock dynamiken i trion med Lars, Fredrik och Daggen är fantastisk. Gillade dem inte i början, men de har verkligen hittat något. Har aldrig gillat poddar, men just Rinkside ser jag fram emot varje vecka.

Daggen roll är att han ska representera en småkorkad ishockeyspelare som avslöjar alla konstigheter som händer i omklädningsrummet eller spelarbussen i slutspelstider. Han har tuta-och-kör-tänket till 100%, vilket balanseras av Fredriks analyser och lugn.

Sedan uppskattar jag att de vågar göra den lite grabbig, dvs att de jäklas med varande, drar penisskämt, pratar om vem som ska bjuda på öl etc. I övrigt ligger all fokus på själva sporten och de lägger inget krut på att diskutera hur ishockeyn kan bli "mer inkluderande" vilket är så fruktansvärt skönt.

Hursomhelst kan jag förstå att man vill hålla den trion intakt. Med det sagt borde det rimligen finnas plats för Harald också.

Bad_Brett: Daggen har vuxit på mig. Men han svävar fortfarande väldigt ofta iväg i tankar och monologer som bland inte knyts ihop på ett bra sätt.

TickledDonkey: Kände så i början på veckan, men för varje dag som går och finalen närmar sig desto lugnare och mer övertygad blir jag, MoDo kommer att ta det här, 4-1 i matcher, jag kommer att se MoDo i Shl nästa säsong.

Bad_Brett: Håller med om Rinkside, där finns alla sidor.
Att jämföra med Sanny & Svensson vars analyser är grundare än mitt handfat. Uselt.

{5647}: Man undrar hur de sätter betyg i ÖA egentligen...

Klasen/Vejdemo/Lekkerimäki: 5 stjärnor
Noah Östlund: 4 stjärnor

Arnesson: 4 stjärnor
Hammarlund: 3 stjärnor

KB: Äntligen. Hoppas nu bara att MoDo är lika redo som jag. Hoppas publiken kan vara lika galen som om det var en lördagskvällsmatch..

NU KÖR VI!!

Nucky: Borde inte hälften av alla experter i media komma från Ö-vik då vi vunnit poängligan i NHL, Norris och inom kort Vezina? Jag är en expert inom hockey!

Golden boy : jag tror faktiskt DIF tar det här. Mest för att jag alltid tänkt att Karlin/hinkens år blir år 3. Första år semi, andra final, tredje shl. Men, hoppas ju självklart modo tar det här! Utgår dock från att vi kommer få oturliga skador och att allt skiter sig.

grimiss: Man är livrädd att det står 0-3 efter första perioden och 1-5 när matchen är slut. Sedan är MoDo knäckta mentalt och det blir en promenadseger och Djurgårdens masshyllas. NÄÄ usch så jag säger.. Men gamla vanor och minnen sitter i länge i en prövad MoDoit. Men MoDo har brutit många gamla dåliga mönster senaste två åren. Dags att vinna nu.. MoDo VINN

Brynäs verkar värva Jack Kopacka från KIK.
Någon härinne som har koll på killen? Är det något att hurra för?
För övrigt, lycka till ikväll!

Gusse: nä fy fan det klarar jag inte. Alltså jag kan hantera om vi får spö av diff, men det ska vara i en hård och väl genomförd serie från modo. Viker vi ner oss så det blir dif promenad, nä fy fan. Det tror jag itne kommer hända, skulle bli sjukt förvånad

« · 2524732 · »