1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480495 inlägg · 4078 ämnen

Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18

1279932 · » Till forumet



Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Salle: Som jag har förstått så var ett nytt intro med den för säsongen nya projektionstekniken färdigt, när Hockeyligan beslutade sig för att detta inte skulle introduceras förrän i november. Då fick man tydligen lite smått panik på kansliet. De där "ljusorglarna" tillförde ju absolut ingenting till introt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18

En sak som jag förträngt fram till nu pga MoDos fina spel var introt...

Vad F-N var det för ljusorglar man använde sig av. Det såg ut som nåt man kunde köpa från Hobbex nån gång under, det ljuva, 80-talet. 
Initialt trodde jag det var nån slags cool lasershow men ACK vad jag bedrog mig då det mer påminde lite om scener från "Närkontakt av 3:e graden".

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
arnio:

Var kommer all galla ifrån. Kan ni inte bara vara glada för vår skull?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Icing-Ove: Grinigt är en sak. Fula, fega pååkningar på en icke förberedd spelare är en annan.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Poffa:
Det här får man väl inte säga, men jag tycker att det är lite krydda med grinigheter mellan lagen så här tidigt på säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Petey21: Kvällens bästa: ”Det enda som ändrats med fyrdomarsystemet är att vi fått en blind till på isen”
(Hört i pressrummet efter matchen.)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18

Blandningen av segerrus och whiskyrus verkar iofs dämpa min ilska över Piss-Nisse Ekmans fula tilltag mot Kristian Forsberg, men ändå kan jag inte låta bli att härskna till. Ekman är ju känd för att bete sig allmänt idiotiskt på en ishockeyplan, men samtidigt upphör han inte att förvåna med sina pååkningar.

Att fyra blindstyren inte lyckades uppfatta situationen är ju jävligt märkligt. Och att Mikael Lundström och disciplinnämnden skulle agera är ju knappast troligt, med tanke på att det är Djurgården. Vi får väl helt enkelt låta OKT göra deras jobb i nästa möte med Hardys hårda gossar.

Kommentera



Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Lumber Jack: Svaret är väl att Modo inte tillät dif spela så offensivt som dom ville, hög press och aggressivt spel gjorde att Dif inte kom upp i banan så som man egentligen velat. Dif blev bestulna på puck i egen zon ett otal gånger igår och blev sönderstressat av ett effektivt Modo. Med 5-6 minuter kvar av sista så började dock alltför många modospelare redan ta ut vinsten och man gav Dif ytor samtidigt som skärpan försvann från passningsspelet, domarna var inte heller direkt hjälpsamma vid första reduceringspucken. I det stora hela var det ett aggressivt och ett högt forecheckande Modo som rättvist besegrade Dif igår, synd bara att suveräne Tarkki inte fick behålla nollan, inget av målen hade han kunnat göra något mot.
Det är förresten svårt att hålla tungan rätt i mun på familjeläktaren när man är van vid helt andra tongångar på ståplats(!)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
arnio: Alldeles riktigt. Djurgårn var sig inte lik igår. Dom brukar spela betydligt offensivare.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Snyggt jobbat av modo, härligt att ett lag till gått över till lite mer defensiv hockey.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Nikki Nine: Grattis till Guldet!
Åååhhh vad det gnistrar o blänker!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Björn W: Inte heller den fysiska shoppen var speciellt uppdaterad, hittade inga speciella nyheter förutom årets matchtröja (som ju är misstänkt lik förra årets) samt någon ny huvtröja. I övrigt såg jag inte en enda ny pryl, men det kanske kommer in fler saker framöver.

Men man får vara nöjd med underhållningen, en riktigt bra match och bra speed i spelet och till och med i sorgebarnet powerplay, laget såg ut som ett helt nytt lag. Man tappade väl spelet i sista perioden men i de första jagade man livet ur djurgårdarna så det stod härliga till, mer sånt får jag hoppas på!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Gustafsson: Och en ren seriefinal på tisdag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Björn W: Underbar och väldigt respektingivande seger. Även om man aldrig ska dra för stora växlar av resultaten precis i början av säsongen så är Djurgården trots allt ett av Sveriges absolut bästa och hetaste lag.

Vi kunde iallafall inte ha fått en bättre start på säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

Ett mysterium hur första målet kunde godkännas. Först två händer i ryggen på Skröder, sedan en spelare i målgården.

Håller ändå med Svarten i mångt och mycket. Visst kändes det som att de hade bra kontroll på det hela!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Grattis till segern men 3-2...det var allt lite klent tycker jag.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Han är lite kärät, nomaden.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Sawchuk: Skönt dock att vi inte accepterar att få Prada-handväskorna vevade på oss efter slutsignal och skönt med en tung kvalitetsseger mot ett lag som jag trodde var topp fyra i Sverige innan match (och fortfarande tror).

Jag får nästan lust att shoppa i shoppen av gillande, synd dock att den inte är uppdaterad sedan i våras.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
mikenomad:

Husumsk rikssvenska :-) Inget för utbölingar, haha.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Kul med en till seger.

Tråkigt att den här hetsen att vi ska ha fyrdomarsystem renderar i att vi har inkompetenta domare som släpper tacklingar mot huvud och i rygg. Och då pratar jag inte om bara dagens match.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Sawchuk:

Fan vad modo fegar och drar sig tillbaka, funkar aldrig särskilt bra
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Otyckt=Nåt man inte tycker om? :-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

3-2 en minut kvar...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Sawchuk:

Danielsson blev utvisad för att Påsen gruffades. Dubbel dubbelutvisning. Fortsatt 5 mot 4
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Sawchuk:

Ägnar lill-riddarn sig åt någon slags watersport under pauserna? Tröjan är ju helt gul?
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
mikenomad: Skandalöst, på min ära - mina beräkningar säger att han kommer att släppa 29,5 puckar förbi sig under en hel säsong om han ska sila i den här takten.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
mikenomad:

No worries. Vet du att du beter dig som en hyena. Otyckt beteende.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Vafan...har finnen börjat läcka?
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

Hade Zacke eller Svedberg stått hade det varit 3-3 nu
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

Känns inte helt tryggt med Smeagol som regent...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Bad_Brett:

Vi kan ju konstatera att något är positivt i alla fall. Jag har fortfarande vissa mentala låsningar och det känns som att nyckeln till dessa låsningar finns långt bortom Isengard fortfarande.... Men Frodo har ju lämnat Fylke, så man ska aldrig säga aldrig...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

Man ska inte dra några slutsatser såhär tidigt, men visst är det intressant hur uppspel, försvarsspel och powerplay kan se så pass bra ut efter två matcher, när det inte har fungerat på flera år. Kanske Challe var precis vad som behövdes trots allt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Björn W:

Otroligt att vi kan spela avkopplat och ändå hålla 3-0...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: ...förslagsvis i Huhtikuu. Bubblande alkoholi!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

Hunters Glen Single Malt (Lidl-whisky) börjar sätta sina spår :-) Sorry
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Björn W:

Då vet du att tärkkelys i och med groningsprocessen med hjälp av amylaasi omvandlas till något som kan reagera med jäst och bilda alkoholi?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Hemmapremiär på en Lördagskväll, invasion ståplats och ändå bara 6532 pers i arenan. Vadan detta?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Grammatiken är lite överkurs för mig, men pappers-/skogsnörd är jag...och vet därför att det var en grandunge som gav oss vårt senaste SM-Guld. :-)
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Men det finns ingen språklig släktskap med Tärkkelys?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:

TARK(K)Ista

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Björn W:

Lite finn-quiz: Tarkki-Karkki
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen: Det är lugnt, kan hända att OKT kommer att agera jury, domare och bödel i fallet Ekman.
Kommentera

1279932 · »