MorganaLefaey: Som det sett ut på planen fram tills nu skulle jag bli överlycklig över en poäng vid 60 minuter. Som tur är har vi åtminstone några helprofessionella (i ordets rätta bemärkelse) utrikiska spelare som alltid dyker upp på jobbet. Det är i dem som hoppet lever idag, de andra har fått mysa för mycket med Hasse för att man ska kunna hoppas på dem idag.
Gustafsson: Nu när laget blivit hyllat en otroligt massa så skall det bli intressant att se om de kan ta tag i saken och vända på det här. Efter olika rapporter så låter det som att FBK har det otroligt lätt i offensiva zonen och det beror inte på att de är bra utan att Modo verkligen är dåliga i egen zon.
Håll nu ut den här 2 minutaren och visa sen vars skåpet skall stå.
NuMo: Nej, det krävs en kraftsamling av självgodhet och aggregerad resultattippning för 10 omgångar i taget efter varje enskild match vi lyckas vinna för att vi ska uppnå rätt storlek på våra paddhakor (no offence, Paddan) och vara helt chanslösa.
Vi har dock ett mycket starkt track record när det gäller denna tradition, så vi ska inte helt döma ut omöjligheten till framgångar i vår.
MorganaLefaey: De har nog tagit en mental semester sedan i lördags kväll. Precis som väntat. Precis som många MoDoiter, kanslifolk och ÖA-journalister vill ha det, år-efter-år.
Det är bara de som inte förstår svenska i skriven eller uttalad form som är skyddade från de rosa fluffiga molnen.
MoDo ger en lektion i hur man försvarar en ledning på sämsta sätt. Tarkki borde ha byts ut. Hur jävla svårt kan det vara att ha klubban mellan benen? Jag trodde att det var det första man fick lära sig i målvaktsskolan.
NuMo: Har de tagit semester efter 2-0 eller? Jag som nyss snyftade om att man kommer missa början på reprisen också. Men låter på radion som man kanske bör skippa hela första perioden för FBK fått 3 enkla mål typ.
spud: Sagt det förut och säger det igen. Tycker det vore tråkigt om Timrå åkte ur. Sen om fansen kan få pinas med dåligt spel och klara sig kvar på det kända hårstråt är inget jag klagar över.