1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482935 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25

1340654 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Björn W: Foppa "sågas", borde lära sig av Stormen?
Kolla på Pavel D's mål, påminner starkt om PÅSens, men Pavels blev dömt som mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Paddan: ... o skriker en domare i Sverige "J..a (kv. könsorgan)" åt en HKH-spelare så blir de snudd på anmälda o kommer i tidningen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
bisterfinnen: Var det inte någon fd elitseriespelare som nämnde något om hur "rädda" de svenska domarna är, att om du svär åt en domare i NHL så svär de tillbaks medan i Sverige så får du genast en tiominutare för misconduct.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
bisterfinnen: Apselut, och därefter är han ett ämne för marknadsavdelningen. :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Björn W:

Härligt att se just det du menar (tror jag) när A Eriksson står och "disukterar" med Rönnmark i över en halvminut.

Inga sura miner, leenden på läpparna och någon typ av koncensus i slutet. Sådant inger respekt.

"Men för i HELVETTE, vad SYSSLAR du med, gråt, snyft, snörvel" gör det inte.

Ett C eller ett A på Eriksson omedelbums. Det bara lyser "Captain" om honom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Skulle Susse utdela sina synpunkter på domarna med åtminstone en antydan till leende på läpparna tror jag att han skulle plocka bort en ganska stor andel av sina misconducts på en gång. Istället är det den här nästan darr-på-läppen-grejen och djup känsla av förorättelse som präglar honom när han kommunicerar med domarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
J F K: Visst ska du få göra det, jag borde ha förstärkt att det var Per-Åges reaktion jag inte gillade och att den kommer av en gnällkultur som vi faktiskt har i MoDo och är en belastning för oss.

Utan den gnällkommentaren från Per-Åge hade inte Aftonbladetmannen haft något att hänga upp sin artikel på heller.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Björn W: Jag tycker att du missar en viktig poäng här. Om man inte kan diskutera saker som hänt så är ju ett forum rätt värdelöst. Jag är den första som skriver under på att vi inte förlorade matchen vid det felaktigt bortdömda målet, utan för att vi spelade oerhört nonchalant och omständigt.

Samtidigt som jag vill lufta mina synpunkter på att Axelsson satte in en fruktansvärt ful bentackling på Nagy, Anders Erikssons tackling resulterar oerhört sällan i utvisning även om den enligt regelboken är just utvisning, Salak filmade osv. Kanske att man har en x-kromosom för mycket, men oavsett om det är en hockeymatch, en tenta eller vad som helst så vill jag prata igenom/älta den.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Frisco: Du har rätt, i en alternativ tidslinje, som den nedrige Rönnmark förnekade oss, hade vi faktiskt vunnit matchen igår utan någon som helst kampvilja, men med blyfötter och dåliga beslut. Det är synd om oss och vi bör lägga energi på att diskutera sådant här, samtidigt som vi ger resten av hockeysverige en riktig bild av oss MoDoiter och vad som gett oss 50 år i högsta serien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Björn-Saida W: Aha.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Paddan: Vi får se till att börja screena Rönnmark vid avgörande lägen. Allt går att lösa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25

Björn W:Det förnekar jag inte, tycker bara att det är märkligt att det just är Rönnmark som är den som är närmast vid varenda av de kontroversiella domsluten/ickedomsluten under kvällen.

Sedan så kan man, som en kompis sade, fundera över vad sjutton Sundström gjorde för att få alla sina tior med tanke på hur ofta exempelvis Christian Berglund är framme och gnäller och protesterar hos domarna.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Paddan, J F K och Per-Åge:



MoDo hade förlorat i alla fall igår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Salle: Jo, jag tänkte på den gången de blåste av mitt i powerplay och flyttade ut tekningen. Förlåt om jag var otydlig där.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25

J F K: Om han filmade DÄR är väl tveksamt då Skröder ju är på han, dock så påverkar inte detta att det borde blivit mål.

Men OJ vad han filmade när Nagy åkte ut...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Paddan: Pucken har ju redan passerat Salak, så denne hade ändå inte kunnat rädda. Det var helt fel att inte målet godkändes, men det var nog oerhört svårt för Rönnmark att se hur det gick till.

Jag hatar filmare och Salak höll nästan Hadelövklass där.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25

"Domarna gjorde helt rätt som inte godkände målet för han körde över mig. Han ska vara glad att han inte blev utvisad för det."

Detta sagt av gårdagskvällens stora filmstjärna Alexander Salak, som tydligen gjorde sånt intryck på Rönnmark att han senare svalde Salaks filmning med hull och hår.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Björn W:

Vi avslutar med ett citat från allas vår favoritbrunäsare Erat:

#13 hahah
2010-12-15 16:46
haha, har sett han spela i slovakien i år.....alltså, han har samma klass som Emil sandin ( dock inte likt varann i spelstilen) men i värde..........visst, han har gjort en del poäng...men då ska ni veta att Slovakiens liga är ett skämt jämfört med Elitserien!.......Nagy är slut....luktar fiasko!! haha
Erat
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
bj21: Jag tror på att vi har en chans till vinst på torsdag och blir det så får Lumber Jack vara vikarierande frankofil eftersom jag nog är på plats.

ZZZzzzZZZ
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Tur att minnet är i klass med guldfiskens. På torsdag kommer man att tro på vinst igen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Förra gången grabbarna var på vägresa då blev det inga mål alls. Dags att göra något åt den trenden också kanske?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Wayne Gresky: Mmmmm. Mums. Vem vill inte dricka 60 gradigt kall sprit?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud:

Eftersom jag är van med TIK:s spel så tycker jag ni spelar bra.
Ni går lätt till slutspel.

Nagy är klass.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
The great one: Vi har inte förlorat så många på slutet. Men vi har spelat dåligt, det såg du väl i lördags? Idag var det nästan lika dåligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: För att vara säker på att det inte ska frysa i det bistra sollefteklimatet så får du satsa på strohrom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Ältar och ältar i all oändlighet. Amen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud:

Trodde ni bara hade förlorat en av dom senaste 9...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud: Vi Modoiter blir alltid så frustrerade och bittra efter en förlust. Nu är det kris. Det är sant det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo:

Etanol koncentration/Temperatur grader C.
0    10    20    30    40    50    60    70    80    90    100
0    -4    -9    -15   -23   -32   -37   -48   -59   -73   -115

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Wayne Gresky: Något munköl med högre procenthalt. Det fryser ju inte så lätt. Men nu är det färdigdeppat ikväll för min del. Ölen är nu faktikt ätbar. Ölsorbet. Gott! :o)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Det är stupsäkert.


The great one: Jag håller med dig. 400 över ert snitt och 700 under vårt för en vardagsmatch efter en period av dåligt spel får anses som OK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Konservöppnare så har du ölglass. Mums!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Dream Team: Att läsa i Timråboken ger dock tröst. Tänk vilken tur att det alltid finns någon som har det värre!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud: Plåtburk i micron. Är det säkert det?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Övergå till belgisk öl så slipper du sådana problem.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud:

Vilken fin publiksiffra ni hade ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
bj21: Ja, precis. Borde vi inte sparka någon? August Zeunerts t.ex. Eller bröderna Spendrups.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: psst micron..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Aha! Därför du tänkte söka upp A-laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Lumber Jack: Enda ljuset i mörkret är att det bara är en folköl. Julöl som jag hittade på OK för halva priset. JAG HATAR NÄR ÖLEN MIN FRYSER! - Går ju inte ens att dricka....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud: En äkta skitmatch.

Vi fans var som på moln (utom Björn W) och blev kanske för kaxiga.
Ödmjukhet var det.

Vi går ut och får 2-0 alldeles, alldeles för lätt.
"OMG WE R 1337!!!1!"
Tjosan, hejsan, här spelar vi med huvudet under armen, kollar bara puck, har världens största femte hål sen Mike Morrison förgyllde vår kära klubb och VIPS är det 3-2 till färgsta'.
God natt.
Vi fick inte ens till ett skott i 5-3.

Men dessa matcher kommer. När plötsligt ingenting fungerar. När alla är kassa.
Nu glömmer vi den här skitmatchen och fokuserar på nästa.
Fokus - och - ödmjukhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Varför inte göra en mysig intervju i myssoffan med Susse och berätta för honom att han måste tippa segerresultatet mot HV? Eller leka lite med tabellfunktionen på swehockey för att bevisa att vi är bäst, ijenkligen?

Tror jag ska öppna fönstret så jag får plats med min paddhaka.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Ta gärna en jävel åt mig med!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Det låter som du gör saker i rätt ordning.

Ää vi gör en dålig match, och vi torskar. Jag har varit kritisk mot vårt spel de senaste matcherna, så att en torsk skulle komma känndes. Sen att vår start lovande annat höll inte särskillt länge.
Nu behöver vi lit rannsakning, vad som är viktigt. Återfå kontrollen av laget, se till att tagga upp ochh rejält och sen ut och köra igen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Idag var det skit, men ingen behöver avgå. Inte ens busschaffisen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
NuMo: Blir svårt att lyckas med den kombinationen!

Detta är väl ändå tjusningen som gör sport så överlägset alla andra intressen, lördagen var helt perfekt på alla tänkbara sätt, idag är humöret på botten igen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Dream Team: Jag skiter i Timrå en kväll som denna! Vi hade verkligen chansen men eftersom det var MODO det handlade om så gick det ju precis som väntat. Tycker nog att Brynäs enpoängare är en betydligt större tröst.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud: Fy fan vad deppigt det här var. Tror jag skall skjuta skallen av mig och sen gå ner och supa skallen av mig med A-laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
Dream Team: Absolut! Vilket guldkorn var det du gillade förresten?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2011-01-25
spud: Upp med hakan. Mitt i all niondeplatsbedrövelse kan nog Timrås jumbodito vara till lite tröst.
Kommentera

1340654 · »