1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483078 inlägg · 4079 ämnen

Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma

« · 2589329 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
JoJo2613: Jag tycker att det fanns ett embryo till riktigt bra spel i tredje igår. Det är som att O'Regan behöver anpassa sig till att Ruohomaa är den givne centern och spela ett ytterforwardsspel. Jag tror att han klarar av det också, men jag misstänker att han behöver tid att vänja sig vid rollen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
S-vikaren: som sagt det här var deras 3e match. Ge dom tid...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
S-vikaren: Ja. Det klickar snart. Hög smartness hos alla tre. Alla kan dessutom kruta in trissan i Kryllan.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
erjo: Förstalinan verkade hitta något efter deras mål igår. Fortsätt med dom och hoppas det lossnar nu.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
KB65: In med Smejkal och ner med Ranta i hierarkin!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
eltifoso: rolig grej, för mig iallafall, min chef är från karlstad, håller på färjestad. han valde att jobba hemma idag :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Tarasov: En sanning vi är väl medvetna om här i stan.
Senaste strategimötet med familjen innebar en skiss på att snitta 1 poäng/ match resterande matcher. Det trodde samtliga skulle räcka och ett fullt nåbart mål
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
eltifoso:
Man vinner inga guld i oktober. Ni behöver ca 40p till innan ni är på säker mark.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
KB65: Kryll-kravet ligger som en våt filt över laget.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Var väl första gången de ens spelade tillsammans på hemmaplan nu igår? Inte orolig, men Ranta skulle få behöva stänka in 2-3 puckar i kryllan imorgon för självförtroendet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Robin Ztorken L: Förstakedjan måste ju för faan få andas innan sågen kommer fram. Tre grymma lirare. Jag har tålamod där.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
MaxU24: Nämnde jag efter förra säsongens slut, en hel och tränad Brickley kommer bli en stor tillgång och att vi redan nu försöker förlänga kontraktet!
Han är guld värd och nu hoppas jag bara att jag snart får säga detsamma om vår tilltänkta förstafemma, den hackar betänkligt.
Så dock aning bättre ut mot FBK, hoppas det förtsätter i den riktningen, då kan detta bli kul på riktigt!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
eltifoso:
Jobbigt att det är så många bra lag här.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Ja mkt möjligt, skoj om vi möttes i slutspelet, men inte säkert vi når det än, mkt matcher kvar
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
eltifoso: MoDo-FBK i final. Jag kan hockey.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Brander: Tvek på HV i kval faktiskt, många har siat både mästare och kvallag i oktober, få har fått rätt
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Hå o ve skjut i ett verkar få kvala, men har svårt att sia om vilket annat lag MoDo kommer ha bakom sig när säsongen summeras? Oskars tror jag kommer klättra och de övriga lagen känns starka. Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Patrick Polly:
Vi tackar för nollningen av Nubbens fuskbygge.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
hompa90: Grattis till två pinnar mot FBK! Starkt jobbat och inget vi lyckades med 🙂
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Här kommer Karlin, Gradin och Widebro. MoDos tre amigos, inget kan stoppa oss. Beep beep!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Vinst mot Färjestad tycker jag är kul. Det är ju inte Husum.
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
MaxU24: Brickan är stabil.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Ändå att brickley gick från haltande gamle åke i slutspelet mot Djurgården till Rasmus Dahlin i Shl är ju en fröjd för ögat.. visst han var skadad men han har överraskat enormt
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Nucky: MoDo är snart bäst. ingen är förvånad.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: vi tar ledningen 4ggr under samma match mot serieledande FBK. Sjukt starkt!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Greenwolper: Lulää måste få spö!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: å laddar för lördag mot Luleå 😉
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
UbbeNils: Ni gör det bra också!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Har sagt det förut, säger det igen: Imponerad så här långt av Modo.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Gäsp: Vi vann mot Färjestad. Det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Pinaceae: Gäääääsp.. spelar ingenr roll då han , kulltorp och jonteD son hade koll på vår bluff styrelse... "jag vet att ni fått arenan inlöst utav kommunen, erat museum, ni är
många som kan allt!!!
Qv kan allt om modos styrelse". Ni har ett stort gäng jävla pajasare i er bok.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Pinaceae: Så skönt att ni spöade Åsa-Nisse!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Gäsp: Nu gjorde du Timrågogogos fredag ännu bättre.

Don't bite the bait. Det kontot har ett större fokus på hur illa det går för MoDo än något annat. Tråkigt men sant.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
puffe: du som gilla musik. För mig finns inget bättre musikväg efter en trevlig händelse än att slå på rosé tatto med dropkick murphys efter en skön seger.

Synd att man på impuls ville köpa ännu en matchtröja på modoshoppen men fanns ej på lager.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Just nu finns inget mer glädjeskapande än MoDo. Vinner vi mot FBK är jag trogen MoDo. Men det är länge sedan jag va i Umeå och man kan alltid ändra sig!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
KB65:

Tja.. det här går det inte att snacka bort!
Har trott på honom hela tiden
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Esox: Det är så många snygga damer här i Umeå så jag glömmer ibland bort MoDo.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Tarasov:

Det borde bara kunna bli bättre,
Vi har väl egentligen bara spelat några få matcher ännu med de lines som var tänkt från början,
Skador och sen ankomst in i laget…
När de spelat ihop sig på riktigt och med inställningen de hade idag, då är vi minst ett mittentabellag!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza: Det är alltid skönt att vinna. Det är lite som penicillin mot gonorre (friskriver mig från stavningen)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
KB65: Tack för bra
info. Han har verkligen varit grym och i år går det att förstå att han gjort NHL matcher.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
NuMo: Utan ett förbund bakom ryggen, hade nog inte Montén behövt gå Golgatan i svensk media.

Lite märkligt att man måste gå ABC-kurs för att anses som licensierad. Borde vara varje klubbs ansvar att ta in en kompetent ledare, men certifikat är tydligen prio ett
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Greenwolper: Ja! Nobelkommittén överlägger nu om att instifta nya pris för att vinna mot FBK är mäktigt.

Nu gör vi 10 matcher till sen går vi igång ordentligt. Som poeten Tomas Ledin berömda rad 'just nu vill jag leva, just nu' känns det mesta bara enkelt med MoDo. Om 10 matcher kan vi kanske börja lägga på lite förväntningar: Undvika kval, Play in, slutspel, hemmaplansfördel, guld... nu försvinner jag iväg men just nu är vi i alla fall bättre än mycket annat.

Jag tycker vi överpresterat så det sjunger om det. Det är många hos oss som spelar med mindre press än i HA och det gör susen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
puffe: Du har rätt. Mycket konstigt koncept med tränarlicens. Antar att man vill kvalitetssäkra. Men vadå? Från andra lovande tränare verkar det som.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
NuMo: Ingen koll på detta, men är inte Jonas Thern(ursäkt för att detta gäller bollsparkande) ett praktexempel på att vara kompetent utan formell utbildning

Känns som ännu en förbundsfråga som inte följer verkligheten
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Greenwolper: Som Karlstadsbo blev dehär en jävligt trevlig kväll tillslut!
Tror staden blev glad att få se Modotröjan igen!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
puffe: Håller hemmaformen i sig så klarar vi kontraktet med bravur.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Costanza:

Det blir en otroligt svår uppgift. Luleå behöver revanschera sig och då passar bortamatch bra mot ett starkt hemmalag. Det kommer antagligen bli ett otroligt disciplinerat Luleå med snortät defensiv och skarpa kontringar när chansen ges. Får vi några uppenbara hål att utnyttja i vårt anfallsspel? Ser en match där Luleå försöker döda våra spelomställningar, backa och Rhoca-Gil täta sitt försvar.

Hmm? Det var visst inte tätt i Hallandsåsen. Vi har chansen om vi har rätt tätningmedel själva.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
Greenwolper: MoDo är ju bäst. Rätt skönt att heja på rätt lag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
puffe: Fyfan vad längtar tills lördag! Hoppas publiken och MoDo är 120% då! Bra fight idag och hoppas vi bygger vidare på det!
Kommentera

« · 2589329 · »