1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

MODO Hockey - Frölunda 2008-03-04

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2008-03-04
Ojdå, här går det undan. Lite för fort, tycker jag. Men sätt dit en kvitteringspuck nu. Eller är allt helt enligt Haralds förberedelser inför slutspelet, att invagga de andra i säkerhet och sen så väljer vi Djurgården... bara för att...

Vilken jävla kackafoni av missade lägen, passningar och räddningar tredje bjöd på. Men det var ju ganska kul att kolla på.

Jahapp, då är det väl bara att glömma den där andraplatsen då. Men en plats i topp-4 det är inte illa det heller.

Hawerchuk: De jag menade va att modo har ingen som helst flyt i kväll med sargstudsar osv. Puckarna hamnar inte på bladena å den hoppar i fel lägen å frölunda fick de mesta studsar med sig, Ett ex, modo rensar i boxplay bakom förlångd blå i huvudet på en motståndare å pucken blir kvar, i nästa läge stå linjedommaren ivägen. Efter 10-12 minuter in i 3:borde modo stängt matchen, men åter oflyt då målvaktens klubba å stolpe räddar dom å ett 3-1 läge uppstår... Nä detta va surt

Paddan: Ja nu möter vi väl de två lag som verkligen vill vinna i de två sista matcherna...

Wayne Gresky: Ja ssk borta den tror jag inte vi tar tyvärr. SSk är bra nu å sen saik hemma de blir nog nästan lika svårt! 2:a blir vi inte men kanske 3:a iaf. Synd på dagens drabbning där vi ledde å hade läget under skaplig kontroll men som de så ofta är i hockey, it aint over....

Kuk kuk, ssk borta är åtminstone en match som modo aldrig vunnit.. Skailk hemma vinner vi men det räcker väl inte till 2a platsen.

Det där med att champions league nästa år om hv vinner guld är inte ett dåligt pris för 2an.

spud: Skärp dig! Du låter fan värre än Berka, och det säger mycket.

Jag har sett Modo spöa SSK med 4-0 i Axa i år, det tänkte jag göra igen på torsdag.

spud: spud: Vi måste kort å gott ta minst en poäng mer än linköping på dom 2 återstående matcherna..

shinzawai: Åh herregud!

shinzawai: jag har sett modo få massor av stryk där, men klart då hette det ju scaniarinken. Fast jag har även sett en match där riksman stängde igen totalt och en back, kanske hasse J kom in från utvisningsbåset och stänkte in avgörande 1-0.

Nä, undra om man ska gå och lägga sig nu för att invänta det som komma skall. Om man orkar.

spud: Modo har alltid haft de tungt i sthlm-regionen! Visst blir de svårt att ta full pott i dessa 2 återstående matcher, men de går å sen så kan ju faktiskt linköping torska oxå så..

Berka: "Sthlm-regionen" från Väsby till Södertäle alltså. :-)

Sen hade du rätt angånede puckuschlingens studsande. Isen måste varit
(o)sedvanligt dålig idag.

Et tu Brute: ??

Frisco: Andreas Karlsson och Anders Kallur, förslagsvis.

Paddan: Kallur och Pastor Karlsson är födda i Ludvika men har aldrig spelat där.

Frisco: se nu till att Köra över Tälje nu på torsdag. så att vi få komma till slutspel nångång.

Jag tyckte krizan såg lite tam ut emellanåt idag... Hade han vaknat på fel sida?! Kanske skulle matcha zacke dom 2 återstående matcherna.

Berka: Bättre att ta Svedberg i så fall som inte är skadad.

Frisco skrev: "Kallur och Pastor Karlsson är födda i Ludvika men har aldrig spelat där."

Nu var väl inte frågan den att utreda vilka NHL-spelare som varit aktiva i Ludvika FFI/HC/HF? Frågan var väl istället vilka Ludvika bidraget med till NHL-hockeyn.

"Snacka inte skit om Ludvikas enda bidrag till NHL-hockeyn."

Et tu Brute: Jo, det var så jag menade. Inte vilka som är födda i Ludvika.

Frisco: Då menar du fel, det är säkert det. Kallur. Det känns ju Modo.

Frisco:

Vilken tur då att detta inskränkte sig till det begränsade Ludvika. Tänk om det varit formulerat som Sveriges bidrag till NHL-hockeyn. Då hade finlandsfödde Tomas Sandström kunnat komma med på ett hörn, men Gus Forslund hade blivit diskvalificerad på grund av att han aldrig spelat hockey på hemmaplan Glad

« · 997055