Ojdå, här går det undan. Lite för fort, tycker jag. Men sätt dit en kvitteringspuck nu. Eller är allt helt enligt Haralds förberedelser inför slutspelet, att invagga de andra i säkerhet och sen så väljer vi Djurgården... bara för att...
Hawerchuk: De jag menade va att modo har ingen som helst flyt i kväll med sargstudsar osv. Puckarna hamnar inte på bladena å den hoppar i fel lägen å frölunda fick de mesta studsar med sig, Ett ex, modo rensar i boxplay bakom förlångd blå i huvudet på en motståndare å pucken blir kvar, i nästa läge stå linjedommaren ivägen. Efter 10-12 minuter in i 3:borde modo stängt matchen, men åter oflyt då målvaktens klubba å stolpe räddar dom å ett 3-1 läge uppstår... Nä detta va surt
Wayne Gresky: Ja ssk borta den tror jag inte vi tar tyvärr. SSk är bra nu å sen saik hemma de blir nog nästan lika svårt! 2:a blir vi inte men kanske 3:a iaf. Synd på dagens drabbning där vi ledde å hade läget under skaplig kontroll men som de så ofta är i hockey, it aint over....
shinzawai: jag har sett modo få massor av stryk där, men klart då hette det ju scaniarinken. Fast jag har även sett en match där riksman stängde igen totalt och en back, kanske hasse J kom in från utvisningsbåset och stänkte in avgörande 1-0.
spud: Modo har alltid haft de tungt i sthlm-regionen! Visst blir de svårt att ta full pott i dessa 2 återstående matcher, men de går å sen så kan ju faktiskt linköping torska oxå så..
Frisco skrev: "Kallur och Pastor Karlsson är födda i Ludvika men har aldrig spelat där."
Nu var väl inte frågan den att utreda vilka NHL-spelare som varit aktiva i Ludvika FFI/HC/HF? Frågan var väl istället vilka Ludvika bidraget med till NHL-hockeyn.
"Snacka inte skit om Ludvikas enda bidrag till NHL-hockeyn."
Vilken tur då att detta inskränkte sig till det begränsade Ludvika. Tänk om det varit formulerat som Sveriges bidrag till NHL-hockeyn. Då hade finlandsfödde Tomas Sandström kunnat komma med på ett hörn, men Gus Forslund hade blivit diskvalificerad på grund av att han aldrig spelat hockey på hemmaplan