1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481930 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2642131 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Gavelo: Håller med, jag har sett osunt antal av era matcher och det känns som att alla förändringar ändå görs med samma material. Frågan är om det går att vända och vrida mer på det.
Som du säger, ni måste in med ngt nytt, bra, så ni kan få energi.
Man kan bara vända på samma kalsonger ett visst antal ggr..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
JoakimE: Nyförvärv är precis vad som behövs eftersom vi har en i stort allsvensk trupp kryddat med 3:e kedja spelare från andra bottenklubbar.

Vi behöver mer än 1 kedja som kan leverera och materialet vi befogar över är inte bättre.

Jag flaggade för detta långt före jul att lagen skulle läsa modos spel och vi kommer få det tuffare fram emot våren, speciellt nu när flertalet av de ledande spelarna inte är ledande spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
JoakimE: Nä. Det sitter i skallen och ledarna vi har är nog inte de bästa på att släppa på det interna trycket i gruppen heller om jag får vara amatörpsykolog.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: inte för att vara mest neggo preggo men tror fan inte ens dem har kunnat hjälpa modo i denna sits, fyfan va man går ner sig i andra och tredje att det inte ens är kul att skämta om det längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Sigge: 15 dar till fönstret och vi har 2 miljoner över i Plånkan. Ledningen kanske vill hålla ihop gruppen innan Phil Kessel och Brassard kommer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
erjo: Dickens kedja är en helig ko i Karlins huvud som aldrig får splittras. Det är tydligen bättre att sätta den bästa forwarden med två iskalla spelare som inte uträttat någonting. Om jag var Ranta skulle jag vara helt vansinnig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Bad_Brett: Vet inte om jag håller med.
Intervju med honom i Nedsläpp Modo där han tycker BP senaste 12 (efter att man gjort förändringar) blivit bättre men skyller ändå väldigt mycket på otur!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
erjo: Aagaard - Dickinson - Ranta
Woods - Sam- Oregano
Södergran - Niederbach - Sebbe O
Walli - Erik JK - OP

Tycker man borde ställa upp såhär.
Är Theo hel går han in i tredje då han har en större offensiv potential, Sebbe till fjärde och OP extra.
Framförallt måste de två första kedjorna kastas om. Ranta är för bra för att inte spela med det bästa vi har och tyvärr får en iskall Woods flytta på sig med motiveringen att Aagaard är bättre i spelet utan puck och kan kapitalisera på lösa puckar på ett annat sätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
puffe: rapporteringen från träningen säger att josh lina är intakt och en lina med niederbach, ranta och walli. varför försöker man att döda rantas form? sätt ihop två kedjor som har möjlighet att uträtta något offensivt. alla utom tränarna ser ju att det inte funkar..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
puffe: Hoppas att MoDo släpper handbromsen snart. Dansken och Woody är bättre än så här. Tycker att de bara ska ösa på och sluta tänka nu när de slickar nedre strecket. Hitta tillbaka till glädjen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: Liksom KB65, Sollefteå,Kramfors,Svedjeholmen, you name it.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
puffe: Ja. Järved är större än Timrå..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: 358 är ok att läsa även en grå dag som denna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: Även Kung i Järved, o där är konkurrensen betydligt tuffare än i Kanada
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Bad_Brett: Bra grund att stå på att erkänna att vi inte räcker till. Visar att det finns självkritik och kloka huvuden i föreningen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Tarasov: Gillar ärligheten hos Holmström. Inga bortförklaringar om "stolpe ut" eller felaktiga utvisningar, utan konstaterar att vi var chanslösa och att 1-0 efter första perioden inte speglade matchbilden. För det var precis så det var.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Tarasov: Näsan ska upp i taket på lördag. Grym lirare! Mötte honom i fotboll mot Arnäs. Megatalang på allt. Kung i Vancouver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Saleva:
Betygsätter spelarena 😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: surt sa räven! 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
mikenomad: Givet hur man värvat i övrigt denna säsong så känns det som att man gott hade kunnat chansa här också, så den bedömningen ställer jag mig åtminstone lätt tveksam till. Nä, då kör vi på närheten till Umeå som huvudteori!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
duk4S: Jag tror på det sistnämnda 😂
Nä så är det, man har ju ingen aning om sånt som utomstående. Jag svarade bara på kommentaren längre ner att det skulle vara för att man antagligen bedömde att han inte skulle göra skillnad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Zource: Idag tror jag!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
mikenomad: Jag håller med, men det går bara att spekulera kring varför han inte går hit. Antingen har vi inte hört av oss, eller så bedömer man att han inte tillför något, eller så kanske han inte vill spela så pass nära Umeå kommun.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
När släpps nästa avsnitt av Nedsläpp Modo? Idag?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
BobbyG: Det kanske han inte gör men han ser ju på förhand ofantligt mycket intressantare ut än Oregano och Hutsko gjorde
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
HalvHund: Simmar den enbente ankan runt runt i dammen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
HalvHund: How Diap is a Diaper?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Törna: how deap is the deapest?😆
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Tom Topp: Batterifabrik och en trött kommungubbe som står med VD:n med en spade i handen? Luktar Northland. Googla det :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Smurfen: inget va, det har den
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: det är klart att hockeyspelarna vill bo på nybyggda Norra Kajen. Sedan så kommer Timrå och Härnösands kommuner gå en ljus framtid till mötes, iom den nya batterifabriken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Törna: Hur långt är ett snöre? Hur djup är en grop? Hur gammal kan en fågel bli? Mycket funderingar ja
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
HalvHund: Jäklar, djupt. Hur blir det med grävlingar då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
HalvHund: Har inte denna matchtråd börja glida bort lite nu va 🤔
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Törna: alla katter är halva hundar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Spanskaryttarn: Vad är Timrå?

Eftersom vi uppenbarligen fortsätter att skriva fullständigt ointressanta saker så har jag en undran. Hur klipper man en nakenkatt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Spanskaryttarn: Vi driver med er bara, Sundsvall är ju rätt mycket trevligare att bo i. Dock var min etta på Västra Radiogatan ett riktigt råtthål, men som student fick det duga.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Spanskaryttarn: Är det inte alltid 30% i skattesats till kommunen och den statliga skatten plussas på därefter så att både kommunen och staten får ta del av skatten?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Gavelo: Ni snackar som om att Timråkommun går runt i panik då hockeyspelarna inte är bosatta i Timrå Kommun, ni vet att allt över 50tkr är statlig skatt. Tråkigt såklart att hockeyspelarna inte vill bo i kommunen, men gör ej sån superskillnad att 20-30 personer bor i grannkommun och väljer att spela hockey i Timrå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Robin Ztorken L: Ja det också, men skulle säga att vårt värdelösa BP och hur vi spelar på ledning har kostat oss ännu mer. Inga naiva försök att ta pucken likt Rundblad, utan det ska smälla.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Rip Kirby: Lander bor på Alnön en bit bortanför mig, jag har lärt han allt jag kan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
JonathanF: Vi behöver väl någon som kan göra mål också.
Bortsett från några målfester i september så tänker jag att vårt målsnitt/match är under två/match.
Räknar man sen bort mål vi gjort i pp är väl snittet strax över ett.
I spelet fem mot fem håller vi inte på denna nivå, spelare som Woods o Dansken är helt osynliga för närvarande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Gavelo: Modo behöver defensiva bjässar, som ska ge Karlkvist & co mardrömmar. Har HPK eller Saipa några Rahimis?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
kulltorp: För att det inte finns några spelare enligt Hinken!

Jag tror dock att Hinken letar forward/s
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
kulltorp: det är sannolikt inte en spelare som gör skillnad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Hakning-Henrik: Varför hugger inte Gradin på en sån här spelare? Har ni inte pengar till det just nu?
Känns ju konstigt om Oskars ska ha bättre peng än er, men vad vet jag.

www.expressen.se/sport/hockey/shl/markus-nenonen-valjer-spel-i-ik-oskarshamn/
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Modano: SHL är ett stålbad första säsongen när man går upp från HA. Det har väl ni fått erfara när ni gått upp. Mora åkte väl ut efter att ha sparkat Karlin när de låg på 10:e plats eller något.

Surt bara att vi inte hittat rätt med några värvningar förutom de vi redan hade från HA. Få nya spelare vi kan bygga vidare på. Sampo och Lehtinen kanske. Resten är det bara att spola.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Costanza: Hahaha jämför du att bo i Övik och spela i Modo med att bo i Sundsvall och spela i Timrå?
Vad är alternativet i Modo? Spela i Modo och bo i Husum? Eller Docksta? 😂
Eller det är ju ff inom kommunen. Får kanske säga Nordmaling eller Kramfors
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Rip Kirby: Vad ska ni göra ni kan knappast sälja arena till kommunen för att få in pengar när det krisar nästa gång.
Kommentera

« · 2642131 · »