Gusse: Jag undrar hur man formerar forwardssidan när Ranta är tillbaka i första. Hoppas verkligen inte LP ska behöva lida för det när han gjorde det så bra i dag
Mycket bra defensiv idag. Frölunda skapade inte mycket och vi var det bättre laget spelmässigt.
Jasek, Olofsson och Aagard har hittills varit värdelösa. Ladulinder har varit ett grymt backpar. True gör varken något positivt eller något negativt. Måns Carlsson kung på planen. Södergran har gjort färdigt med mål för säsongen nu. Winberg vet jag inte om det var en uppgradering från Brickley. Byström har varit bra.
modomille: Timrå, Växjö, Luleå härnäst. Fy fan rent ut sagt... Kan vi inte bara få tillbaka en spelsugen Ranta? Känns som den tungan på vågen som behövs
Zource: Varför skulle det vara orimligt? Ranta kan definitivt göra runt 20 kassar, Olofsson med kanske Woods också. Aagaard och Jasek kanske kan om dom hamnar i ett stim.
modomille: om du tror att vi metaforiskt ”runkar” till Silfverberg p g a att han gör mål så får du nog tänka om.
Vi ser mer hur hårt han kämpar, bär laget på sina axlar som den ofantligt ödmjuka ledaren han är.
Han hade kunnat göra 0 mål och 0 assist under hela säsong. Så länge han inte hade vart inne på något mål bakåt så är han en ovärderlig spelare. Vare sig du vill eller inte 😬
Jämn match där Frölunda imponerar med att hålla Modospelarna på utsidan. De stänger ner mitten effektivt och således blir det tråkhockey. Tror målen kommer när vi möter andra lag med mer offensiv. Jag tycker inte modo är så dåliga förutom den envisa andra perioden. Jeppe O är hittills en enorm besvikelse i mina ögon! Jag tycker inte han tillför något speciellt alls. L.P är bättre. Carlsson likaså.
Robin Ztorken L: Misstänker att alla andra förstår att om han bänkats skulle han suttit på bänken. Jag tycker han var bland de bättre i den perioden han var med.
Tarasov: Jo, men som du var inne på Jasek spelar verkligen överambitiöst. Neiderbach har fått mycket kritik för pojklagsspel. Men jösses vad Jasek dras tveksamma pass gång på gång.
Olofsson och Rundblad är nog borta ett tag dom. Nu var det ju "något med kroppen" på Olofsson, men känns lite oroväckande. Tycker han var en av dom bättre idag.
Zource: Du kan ju ta å runka med dom andra brynäsarna i brynäs boken. Kan lova dig att vi kommer ha två tre stycken som kommer ha gjort lika mycket mål som Silfverberg när säsongen summeras.
Blake: Tycker att bortsett från att han missade pucken varannan gång så var Bernhardt betydligt mer sitt gamla jag ikväll. Han tog sig till dom där farliga lägena på ett annat sätt. Inget direkt flyt i puckhanteringen dock.
Sen tycker jag Rundblad gjorde en rött bra match, det är ju typiskt att han ska gå sönder då...
Men i 3e har vi bra fart, men saknas den dör sista tyngden in mot mål ibland. Sen är ju försvarsspelet fortsatt sådär tycker jag öven i tredje. Räddningen var att vi hade pucken. Men vi är ju bedrövligt passiva på 2-0...
Zource: Bra fråga men länsderbyna brukar leva sina egna liv så man vet aldrig även om känslan är att det blir en klar förlust jag menar när vann vi senast en tävlingsmatch i Timrå var det när Hellkvist var tränare?
Zource: Släng in MC i föratakedjan så kanske det händer grejer. Varför låter man honom gnugga i en fjärdekedja? Han har visat mer än spelare som tjänar 150 000 kronor mer än honom.
Zource: Trist med förlust men det är en riktigt bra match! spelar vi såhär som vi gjorde idag och mot Hv kommer vi ta mycket poäng i vinter. saknas bara utdelning
NuMo: Jag tror nog att den största bedrövelsen från ikväll är att vi spelar runt i det där läget. Fyfan alltså. Kändes som overtime i ett kval helt i onödan.
Sigge: Här i sista tycker jag Woods och Aagaard ser bra ut, men allt momentum raseras av sänket Jasek. Verkar som vi gått på en överhypad spelare där tyvärr. Även jag trodde att han skulle ha kvalité i sig...