1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484881 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta

« · 2593379 Till forumet


MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Ny match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Tarasov: Nu behöver jag hjälp.
1. tidig/hög press mot MoDo så är vi division 1-
2. när motståndarna säkrar då är vi grym.
3. Med ovanstående så är vi körd om vi inte kan ta kommando i första perioden.

Tycker vi har ett bra /anständigt lag som nykomlingar men vi viker ner oss när vi möter lag som går för det (pressar högt).
Så om vi fokuserar på defensiven, vad är det som gör att vi räknar fel, släpper omställningar och frilägen stup i ett?
4. Vi MÅSTE lära oss att möta hög press.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Tarasov: Ständigt dessa matcher, kan vi inte bara träna ibland.

Vore dock underbart om vi spelar ut från första minuten i morgon och visar att vår hockey kan hålla en hel match, även borta.

Då får Åsa-Nisse hålla i hatten medans slipshuliganerna skämmer ut sej, igen.

HV är nog enda laget där huliganerna bär slips, lite lustigt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
puffe: Skönt med 12 dagars träningsperiod nu efter hv, vinst eller förlust, det blir träning.

Vi vinner!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
hk:

När vi checkade in på hotellet i Jönköping strax innan, promenerade ett gäng MoDo spelare igenom hotellet bort till hissen med en varsin nyinköpt chipspåse (och en dricka) i ena näven….

Det kan väl bara bli vinst i morgon!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB: Viktigt att fylla på med kolhydrater dagen innan match! Hoppas det ger fart i buggarna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB:
Var bor ni? Hörde på radion att hotellen är fulla med tanke på både horse show, fotboll och hockey här i stan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
sim0nster:

Hotellet i S Portalen,
Det blir fullt hus i morgon, bortastå slutsålt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Tarasov: om vi kunde kriga till oss en trea skulle vara guld värt😍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB: Hejar fram oss från logen där jag hux flux hamnade. 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB: plus alla vi på sittplats , vinner vi inte i morgon blir det surt på jobbet , Husqvarna anställd ?stolt sponsor av HV71 ? ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Rht: Förbered dig på det värsta!
Modo har inte en enda seger borta denna säsong (övertid räknar jag inte som seger) + att HV71 faktiskt lyft spelet riktigt mycket senaste matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB: Tog en sväng förbi scandic och såg ett stort gäng käka middag tillsammans. Sampo skrattade och hade det trevligt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo:
Nån gång ska väl första 3:an komma
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Saleva: Man säger väl, ju fler förluster man får ju närmare en seger kommer man!

2 st 6 poängs matcher kommande, HV71 och Oskarshamn.
Antingen tar vi ytterligare avstånd från botten eller så är vi direkt med i bottenstriden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
OP plockar upp pucken som sista man bakom egen kasse, tar fart, snurrar upp hela AIK och blir fri men sätter pucken strax över ribban tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
KRB: Paprikachips?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Confusius:

Till i mitt CV kan jag lägga till nu att jag har suttit och ätit frukost med MoDos A-lag, vi ses på bortastå i kväll!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo: tänker du roulettechans så är det samma chans för svart efter 5 eller 10 röda i rad. Tyvärr får vi förlita oss på hårt arbete.🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
snacka om en viktig match idag. 1 eller 7 poäng till kval? lugn och ro under uppehållet eller osäkerhet? ta tre poäng på bortaplan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
BobbyG: Det finns många saker som pekar emot oss, svaga för att inte säga usla bortaresultat, historiskt svaga resultat i Husqvarna G, ett hemmalag på uppgång och ett bortalag på nedgång samt revanschlusta.
Det som talar för är väl att vi egentligen bör kunna spela helt utan press samt att vi med varje bortaförlust kommer närmare en bortaseger.

Tippar med hjärnan och säger 3-2 på övertid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Tycker mig se en tendens senaste matcherna mot Luleå och Frölunda. Där Modo slarvat mycket i egen zon. Blir nästan galen varje gång man har chansen att vara först på pucken men låter motståndaren ta den. Ut med pucken ur egen zon så fort som möjligt är framgångsreceptet idag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Steken84: lite väl att hoppas på redan ikväll kanske men efter uppehållet förväntar jag mig att rundblad börjar steppa upp och är den där backen modo värvade honom för att vara. tycker inte att han har varit den som lett laget och det har nog inte varit en enda gång i år som man gått från matchen och tänkt att jäklar vad bra rundblad var idag, som man har känt från ex näsen och brickley

kanske till och med att man under uppehållet ska experimentera med att byta plats på rubins och brickley för att se om man kan hitta något annat. förutsätter att bernhardt och näsen sitter ihop hela säsongen)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Steken84: Vi är dessutom helt bedrövliga i special teams. Sämst i boxplay och 11:a i PP.

En av få räddningar som ett bottenlag kan ha är just special teams så där har vi ännu en anledning till vår kräftgång. Ledartrojkan måste lösa upp dom knutarna annars ligger sistaplatsen inom räckhåll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Sigge: pp, ja, siffrorna är dåliga, men jag vet inte om det är så dåligt ändå, känns som det finns mer bakom siffrorna. om vi kollar sista fem

frölunda: 0%, men bara 1 PP
luleå: 50%, gjorde mål i 2 av 4 PP
fbk: 0%, fyra PP (här kunde vi önskat mål. ett av PP kom med 13 sek kvar av period 2 om man vill tro på teorin att det är svårt att börja en period i PP)
oskars: 33%, mål i 1 av 3 PP
växjö: 0%, men bara 2 PP (ett PP kom med 9 sek kvar av period 2)

luleå och oskars tycker jag det är bra siffror, växjö och frölunda var det antagligen för lite pp, klart att det går att ha 100% i pp men det är svårt, då är man jäkla effektiv, det är mot fbk som jag tycker att det borde varit tillräckligt med chanser för att göra åtminstone ett

kollade statistiken och hade modo bara gjort två mål extra i PP hade satt modo på en femte plats, likväl bp, två mindre mål insläppta och modo är åtta. klart man inte kan räkna så, fakta är fakta, men det kan gå snabbt upp eller ner i den tabellen eftersom det gått så lite tid och lagen är så jämna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Satan i gatan, spelar ingen roll om man kollar nyheterna eller HS, lika dystert i båda kanaler! 😂😂

Gaska upp er MoDoiter och ta inte ut allt skit i förskott. Det är i motgång draken lyfter och kom ihåg att vi hade en ganska lång svacka även när vi vann serien och slutspelet i HA. Vem av er trodde på riktigt att vi inte skulle få det tufft och få kriga för varje poäng? Jag såg framför mig att vi skulle ha en plats 13-14 hela säsongen och sen satsa allt i en kvalserie!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
BobbyG: I matchen där han bröt in framför mål och sprätte upp den i första krysset kände jag så. Han och Rubins var överlägset bästa backpar första ~5 matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78:
Precis, det är mycket hockey kvar på denna säsongen!
Andas - vi ska "bara" hålla oss kvar i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78: Tror inte många här är deprimerad eller ens på långa vägar besviken med säsongen men det betyder ju inte per automatik att folk inte vill diskutera och hoppas på förbättring, att sitta nöjd och dunka rygg med varandra skulle vara fruktansvärt tråkigt och absolut inte utvecklande på något plan.

Jag tror jag talar för 99% av alla Modoiter att vi känner enorm stolthet av vad vårat ”allsvenska” lag har åstadkommit på dessa inledande omgångar, när vi dessutom inte fått igång spelare som Ruohoma, Ranta, Berna så finns det ju faktiskt även sparkapital att bli ännu bättre, men vi kan ju ändå diskutera, fundera och spekulera vad som skulle kunna bli bättre utan att för den delens inte vara extremt stolta och nöjda.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Bad_Brett:

Enda sedan vi värvade honom var han ju rätt tydlig med att han har utvecklat sitt defensiva spel och är mer av en "tvåvägsback" idag.

Men jag hade gärna sett att han släppte lite på det där tänket och börjar släppa lös offensivt, vi behöver mer offensiv kraft från backarna i väntan på att bernhardt ska vakna till liv.

Tror vi skulle tjäna mer på att släppa lös rundblad offensivt än att han ska vara någon att luta sig mot defensivt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78: det blir ett jättetråkigt diskussionsforum om alla håller med varandra hela tiden. utmana istället dom som har annan åsikt än dig med bra argument, vem vet, du kanske är anledningen till att någon byter ståndpunkt, och även om ni inte håller med varandra så kan det bli en bra diskussion för det :)

tycker dessutom inte att det är så dystert heller :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Trilske:

Det är iaf en tanke som gnagt i mig på slutet.

Tycker det känns lite slösaktigt att han ska vikta åt det defensiva hållet, vilket jag förmodar att det blir per automatik när han dels är kapten och förmodligen lägger lite extra vikt vid att visa han kan spela försvarsspel (när han var tydlig med att trycka på det inför säsongen).

Nej, ge Rundblad lite friare tyglar offensivt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Sigge:

Ingen trodde väl att vi skulle vända matchbilden mot luleå men där visade ju woods-lajn att de är rätt sylvassa i pp, ett pp var det enda som behövdes för att ta oss tillbaka in i matchen.

Tyvärr blev ju bergs utvisning i slutet extremt kostsam, tror faktiskt vi hade kunnat bärga poäng annars.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Trilske: Vad jag minns så värvades Rundbland främst i en roll för sina defensiva egenskaper och sin rutin, det var 8-10 år sedan han var riktigt offensiv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo:

Känns mer som att han själv har varit noga med att lyfta fram dessa delar och velat fokusera på hur han har utvecklat sitt defensiva spel pga tidigare rykte.

Poängen är väl att jag inte tror att hans offensiva egenskaper har gått upp i rök, vilket han visade prov på i matchen mot LHC (en aktion som ingen annan back i vårat lag har varit i närheten av bortsett från näséns framspelningar).

Men vi behöver fler backar som kliver fram.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Trilske: Rundblad ska iaf inte spela PP. Han är den svaga länken där som dräller och tänker för mycket vilket drar ner tempot.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
BobbyG: Jag tycker det är sjukt dystert härinne 😆
Folk tävlar i att ta ut förlusten i förskott så man ska slippa bli besviken vid eventuell förlust, alternativt få gnälla fritt om det går åt helvete eftersom man ”såg det komma”.

-Finns enligt mig rätt mycket som talar för oss. Sättet vi förlorat på i några av de sista bortamatcherna tycker jag pekar på att vi kryper allt närmare en vinst. Gjort starka upphämtningar men förlorat på mållinjen.
Enligt min gode vän Tarasov har vi även rätt starka siffror dessa matcher.

-Ruohomaa riktigt bra andra halvan av senaste matchen, mer involverad i spelet och känns hungrigare. Tror axlarna sjönk en aning av hans mål. Där har vi stor oförlöst potential där dammarna kan brista när som helst.

-HV är ett lag där det vimlar av svaga karaktärer i lag och ledare. Sättet spelarna säljer ut Montén på är rent skamligt att se. Vår trupp är raka motsatsen. Sammansvetsad och stark med otvivelaktig karaktär som ställdes rejält på prov framförallt ifjol.

Våra ledarsida är stabil som inget annat. Förlust ikväll skapar ingen panik, blir inga krismöten eller krav på att någon sparkas.
Vi tuggar på och nöter ner skiten precis som ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo: med risk för att hamna i polemik men, det var väl det jag gjorde. Min upplevelse var att det behövde balanseras med lite mer positiva/nyanserade tongångar. På samma sätt som andra känner ett behov av att vara mer negativa, (konstruktiva i vältolkad mening). Vet inte om mitt inlägg är ett ”ryggdunkarinlägg”, utan mer att jag ville nyansera och just balansera.

Lev och må Gavelo utan att mena Kumbaja och mysstämning! ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Nucky: nu kollade jag bara denna tråd men vad jag kunde se är det är bara gavelo som tagit ut förlusten i förskott, resten har sagt att dom hoppas/tror på vinst eller inte sagt nåt alls. så just idag är det lite överdrivet att säga att det är dystert :)

om du tycker det är dystert nu så tror jag det kommer bli något helt annat OM det blir förlust idag med 12 dagar till nästa match. även om modo sitter lugna i båten (med all rätt) så tror jag det kommer klagas en del bland fansen, vissa saker säkert med god anledning, vissa saker kommer som vanligt inte ha nån anknytning i verkligheten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Även om det blir trist att inte få se några matcher på ett tag så känns rätt lägligt med uppehåll. Såna här uppehåll mitt i säsongen har vi inte haft de senaste sju åren och jag gissar att ledarna tycker att det är jäkligt bra att få träna hårt en dryg vecka med hyfsat intakt lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Otroligt viktiga matcher härnäst. Efter en rad svagare prestationer så möter vi nu HV, och efter uppehållet IKO och Malmö.
Samtliga har tippats i botten tillsammans med oss, och ligger nu de facto där i botten av tabellen (vi med). Så det här är ju "matcherna vi ska vinna" till skillnad från Luleå, Frölunda osv. Jag hoppas att det kommer synas på isen, lite mer cyniskt och fysiskt överlag.
Vi vet vilka skills som finns, men man måste få utrymme till det också genom en gedigen arbetsinsats. Spännande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Nucky:

Nä, idag studsar vi tillbaka tycker jag Punkt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78: Det har du ju faktiskt en stark poäng i, jag såg det inte riktigt så men du har helt rätt 👍🏼
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Framnäs:

Ja jag har väl känt samma sak.

Nu kommer landslagsuppehållet lite olägligt (beroende på hur man ser det) men det är väl efter dessa 3 matcher man kan börja slå på den stora trumman.

Men vi har fortfarande goda möjligheter att ge oss in i getingboet.

Tror förövrigt att MK drogs med lite av den fina starten, blir nog mer cyniskt bortaspel framöver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo: hv har blivit hyfsat täta bakåt efter tränarbytet. 2, 3, 2 och 1 insläppt i dom fyra matcherna med nya tränaren. framåt har det blivit 0, 0, 5, 3. ta i beaktning att modo har problem att göra mål, så tror jag det kommer bli målsnålt idag.

så det slutar väl 6-5 till nåt lag :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
BobbyG: Jag får pudla lite, visserligen tidigt men jag trodde inte Nick Shore skulle kunna komma in och göra sådant avtryck i ett HV71 i spillror men han har verkligen varit riktigt bra och hela Hv har lyft sedan Monten fick packa väskan.

Jag har tippat 3-2 på Öt och tar vi poäng idag är jag mycket nöjd.

Men eftersom jag av naturen är usel på att tippa så blir det väl 1-6 🙏🏼
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Framnäs: Så länge vi smäller på och håller tätt bakåt är jag nöjd. Jag tror att det återigen kommer se krampaktigt ut i första perioden men att vi sen tar över matchen. Hoppas bara att det inte är för stor uppförsbacke innan vi får momentum
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Gavelo: All good in the Hood! Ikväll tar vi revansch på våra frikyrkobröder!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78: Liten fråga inför matchen då.

Har ett fint minne från Åsa-Nisses tempel. Mannen med det kanske mest svårstavade namnet i MoDos historia(inget man stavar rätt till efter en krogrunda åtminstone) gjorde inget stort avtryck i MoDo, förutom just denna kvällen. Minns ej exakt, men han gjorde väl 2 mål av 3 om jag minns rätt när vi vann en kvartsfinal och sedermera slog ut regerande mästarna
Uppladdat:

450x300-karja.jpgkarja.jpg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Snart bär det av mot arenan. Beep! Beep!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
puffe:
Köjsti Karjalainen, autokorrekt vill ändra till Karlavagnen..
Kommentera

« · 2593379