Tyvärr är även det kanske ett bevis för vårt kollektiva psyke.
Ranta får ett enskilt friläge som han missar efter ett ändå bra försök. Därefter blir hela vårt lag helt desorienterade i våra positioner så vårt friläge blir livsfarlig kontring.
Confusius: Håller med tidigare talan om att det är en bra spelare i fel lag. Tror inte heller att Råma är en dålig hockeyspelare. Men han är inte bra för Modo. Och Modo är inte bra för han.
Sigge: Jösses du hatar verkligen Ruohomaa, har han gjort dig något??
Har en polare som är die hard Leksands-supporter, har aldrig fått några rapporter från honom att Ruohomaa skulle vara en gnällig diva när han inte får som han vill!
Confusius: Fina sifffor men jag har gett upp. Ser en lyxlirare som inte hjälper laget, slarvar/chansar i defensiven, får för mycket förtroende av Karlin, tar plats och tid medans han levererar noll och intet. Bort!
Confusius: Historian spelar ju föga roll när han inte får ens det enkla att fungera här. Jag förespråkade länge att ge honom tid men han har fått nog med tid nu. Dags att klippa bandet.
M Horava: Allt handlar om status för Råma. Om han inte är förstacenter på pappret lägger han sig på marken och gapar som en bebis. Men man tycker ju att han borde fatta sin plats i laget då han varit sämst hela säsongen
{7426}: Inga direkta överaskningar. Jag kan tycka att MoDo ska börja köra med tre centrar och fyra ytterforwardspar. Det är löjligt att envisas att på pappret sätta upp Rouhomaas line som första. Han måste ju fatta att han är ett sänke. Han är ju ingen bebis. MoDo måste sluta mata honom med sked.