1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474706 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26

2414364 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: gillar hur du tänker och resonerar. Hade inte en tanke på honom tidigare men du har fått mig att le lite extra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Donald: Längesen någon behövde utnyttja den klausulen nu?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Micke Magic: Möjligt. Men det finns såklart in en klausul som bryter det avtalet om MoDo går upp till shl, det är sen gammalt. Man går till löven för att man ser det som en språngbräda till MoDo helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Hinken: Schilkey lär redan ha signat med ett shl-lag om Modo skulle gå upp, framförallt om Löven åker ut i semi. Då är ni ju 2 veckor efter på transfermarknaden.

Precis som Löven var i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: skulle tro det var naturligtvis ett shl lag som fick det löneanspråket
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Bravera: Haha ja får han 350 på ett 3 års avtal i Shl så har han lurat sportchefen rejält.
Mario är en bra spelare, men han är 34 och då har man baserat zenit för flera år sedan så att säga, visst kan han få ett 3 års avtal någonstans som spelare för 3-4:e kedjan men då tror jag vi pratar om en lön som nog hamnar mellan 85-100/mån
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Bravera:
Det där får han nog backa en hel del på annars blir han nog spelledig hela den här säsongen. Om inte Nubben slantar upp i blindo?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: fick höra att Mario hade ett löneanspråk på 350000 i mån samt ville skriva 3 års avtal i höstas låter väldans dyrt med en spelare som var skadad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Om vi går upp i år tror jag Hinken kommer sajna Shilkey och sätta in han med Woods och Big Dick. Det hade varit en riktigt bra början på en SHL trupp!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
JoseGonzales: vi började bäst, ...Men
Jag tyckte faktiskt att ni skapade mer efter att ni tagit ledningen och under den period där vi vände var vi starka och spelade mer rakt på.
Men s3dan såg vu lite små trötta ut i 3:e. Var nog BP som slet på oss. Kändes som det är mest er poängkung som hela tiden skapade det vassa lägena. Vi hade några fler som skapade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Visst måste ni nu kunna sänka axlarna å känna er trygg å ha framtidstro .. det är inte många veckor kvar till = fin_ _!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
En liten komisk grej som visas på" magiska scener" MoDo channel från igår när Kapten Wahlberg tvingar ut Kingman minst tre gånger ut på isen för att åka själv ner till klacken å ta i mot jublet !! Kingman vägrade först 😂😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Grattis till segern igår, ni var betydligt bättre över 60 minuter!

Vi måste få tillbaka spelare eller värva, våra forwards är helt slutkörda..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: Om Hiinken säger att vi har tänkt dig i vår 1: a lina med Woods och Josh så tror jag han skulle ta sig en funderare både 1 och 2 gånger. Det skulle ju hjälpa honom att få till sitt CV lite bätte?
Han har inte kommut upp i 30 poäng på 5 år?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:

Jag sticker ut hakan rejält och säger att om Mario Kempe kommer till Sverige blir det Linköping eller Lakers, magkänslan. LHC letar ju febrilt efter forwards och en frisk Kempe gör nytta i alla lag trots att han är till åren kommen.

Luleå har ju nämnts men det känns som om de har tillräckligt med Forwards.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
KB65: Det är lite det jag menar, Mario vill spela Shl men i detta skede så fyller han inte någon direkt funktion i Shl då majoriteten av sportcheferna letar spelare som går in i en producerande topp2 lina.

MEN Mario själv förstår nog att så länge han inte får speltid nu så minskar ju hans chanser avsevärt att ens vara het på marknaden till nästa säsong, han kan ju tvingas att ta ett sämre anbud, typ säsongen ut bara för att få speltiden så jag vidhåller fortfarande att Modo är en av dom klubbarna i Sverige som faktiskt nog kan ligga längst fram om vi nu öht skulle vara intresserade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Det bästa och rimligaste hade ju varit om HV71 kan lasta upp för han vilket borde lösgöra Big Sam för oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Jag gissar på Luleå eller Rögle!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
KB65:
Kempe har även sagt atr han vill spela Center!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: Det har sipprat ut från lite olika håll att Brynäs, Luleå och HV71 alla är intresserade av Kempe. Prislappen och kontraktslängd verkar ha varit det största hindret.

Det känns extremt långsökt för vår del.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
Tar gärna honom, tror dessutom han passar bra med Karlin. Men i första hand lär någon SHL-Klubb ta honom. Kan mkt väl tänka mig Malmö
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Tarasov: Jag sitter åter igen och funderar lite kring det här med Mario Kempe.

Mario är en spelare för Shl alla dagar i veckan, men han är ingen stark poängspelare på den nivån.
Såhär 1/3 in på säsongen så söker nog majoriteten av alla sportchefer i Shl efter spets när det handlar om forwards, Luleå, Brynäs, Hv71, Frölunda, mfl jagar alla målskyttar och där är inte Mario rätt pusselbit.

Djurgården är väl den klubb som ligger närmast i Allsvenskan av många skäl, men med tanke på att dom nog också letar en sniper så är frågan om man törs plocka in ytterligare en ålderstigen ”powerforward” till deras redan alldeles för dyra trupp kontra resultatet.

Mario behöver spela denna säsongen för att kunna vara aktuell för Shl eller liknande till nästa säsong, kanske ett långsökt resonemang men Modo kan nog vara den klubb som ligger närmast av alla svenska klubbar när man väger in trupperna och ekonomin.

Löven lär inte vara intresserad så länge han inte blir amerikansk medborgare!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
2 niopoängsveckor då!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
grimiss: Såg om matchen idag, och det som slår en är dels tydligheten i vårt spel, alla vet exakt sin roll och benen går som trumpinnar non stop samt våra vattenbärare som gör det så JÄVLA BRA.
Ohlsson, Mannberg, Theo, Södergran och O.P(bästa matchen i år?) låter aldrig lövenspelarna få en möjlighet att återhämta sig.

AP och Dickie är årets värvningar, sjukt imponerande. ÄLSKAR att båda dessutom är rätt gritty och balanserar ofta på gränsen men ligger oftast på rätt sida.

Marenis må vara HA’s dyraste brunkare men jävlar vad han jobbar och sliter. Lär bli viktig i slutspelet.

Ingman tillför fysik som verkligen behövs, ligger nära och spelar hårt ofta på gränsen. Vore väldigt intressant att se Berg i gårdagens match.

Om det är något man saknar så är det mer pondus i egen zon, vi blev lite oroliga och stod på hälarna en aning vid några tillfällen.
Ser gärna att det tillkommer en stark konkurrent till Folin/Wahlberg till truppen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
KB65: Modo har ytterligare ett 3 matcher på 4 dagar i mitten av februari.
Vvik hemma på onsdag, Löven borta fredag, Mora hemma lördag.
Veckan efter Almtuna borta onsdag, Ssk borta fredag, hästen borta lördag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Rödluvan: De möter Mora dagen innan. Var säkert någon sorts deal med ligan då vi båda har fått lägga derbyt på fredagar eller lördagar hela säsongen.

Back to back möten med Mora och Östersund i samband med derbyna är någon sorts följetong hela säsongen.

Sista mötet borta mot Löven (fredag 10/2) så har vi Mora hemma på lördagen dagen efter och Löven har match borta mot Östersund på söndagen. Enda undantaget.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Nucky: Möter Löven någon dagen innan också då eller? Varför gör de så här i spelschemat?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: Blir samma sak nästa holmgång, då vi kvällen innan möter ÖIK borta för att sedan möta Löven hemma dagen efter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: alltså VARFÖR la dom det såhär? Är det pga shl? Eller är det en klassisk fixa nåt som inte är trasigt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
Ja otyg med fredag - Lördag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: håller helt med betydligt roligare med hyfsat utvilade lag som möts, om det inte är i slutspelet förstås å där hoppas jag vi kommer att mötas skulle vara magiskt med helst en final,dock tror jag inte mina nerver håller med om det😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: Jag var skeptisk men har blivit positivt överraskad offensivt!

Tyvärr gjorde han några dåliga beslut i egen zon på slutet igår som inte såg bra ut, han har lite o slipa på defensivt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Ozzy: Jag hoppas verkligen man ser över spelschemat i allsvenskan, det kan inte vara rimligt att man spelar 3 matcher på 4 dagar där man avslutar med ett toppmöte, varför gör man så?!

Inför ett normalt spelschema och sluta upp med back to back möten, låt topplagen vara normalt utvilade inför deras möten så blir kvalitén ännu bättre
I matcherna.

Mötena mellan Modo och Björklöven håller normalt Shl klass i intensitet, igår såg det stundtals ut som 2 tröttkörda lag där faktiskt Modo gick på knäna långa stunder.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
J F K: håller helt med angående 3-2 inget snack, det är bara å gratulera till seger å vänta in nästa möte, kul match tycker jag i alla fall😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Nooky: OKI.. Jo jag vet att ditt lag HIFK :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Nej har ingen koll på honom, Saipa är inte det laget jag följer mycket.. :p


HIFK är mitt lag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Nooky: Har du någon koll på den här killen ?

Greg Moro i Saipa
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
TickledDonkey: Kan väl inte bli sämre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Nooky: Tomi Sallinen till Lule :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Silly: Kommer alltid låta så ifrån supportar som får sin spelare skadad, annars vore väldigt fel
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
Tja...... Vi minns hur det lät här inne när Jesper träffade Sam i skallen?
Och sam var bort ett par matcher?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Micke Magic: Vi hade också varit förbannade om det hänt oss, tyvärr är det sådant som händer och det är ett kampmoment som tyvärr får en tråkig utgång, som sagt vi hoppas på en snabb rehab och att han snart känner sig bättre.
Nu hade det väl inte så stor påverkan på matchen, D’ortio som kom in storspelar och jag minns att jag satt och imponerades över att ni har en backup målvakt som är så bra 👍🏼
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo: Nyanserat inlägg. Håller helt med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
Inte jag iaf 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Rytter: Jag tror du vet svaret på din egen fråga ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:

Fast med tanke på hur länge målvakten låg kvar och såg död ut så var det konstigt att ingen från lövensstab reagerade och ville undersöka honom närmare.

Eller är de så vana med filmningar att de inte reagerar?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Hakning-Henrik: Theodore Niederbach 2+2 efter matcher mot Mora och Björklöven , kanske dom svåraste matcherna i ligan just nu.

Någons som fortfarande tvivlar på pojkens kapacitet?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Micke Magic: Aagard står och balanserar precis utanför målgården och får en rätt rejäl knuff/crosscheck i rygg som han inte är beredd på i riktning rakt in i målgården. Svårt att stå pall där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
jonsson: Japp, jag förstår att det är lätt att trilla dit men det är inte värt det. Så imponerande att de kunde hålla sig för i slutspelet blir det såna här matcher när de försöker dra ner farten på MoDo.
Kommentera

2414364 · »