1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527758 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Vilka jävla idiot utvisningar vi drar på oss.

{7426}: stå upp. Diving

Steken84: Woods vad i helvete gör du

Steken84: nu är det kört.

Costanza: Sämst genom tiderna i BP! Kanon

Orkar inte med detta! Modo vinner ingen mark alls i offensiv zon. Malmö återerövrar pucken så lätt och kommer ut med pucken.

Gavelo:
Dags att börja förvalta tiden i offensiv zon nu.

{7639}: ja men det där var ju ett flytmål utan dess like

Sigge: Det mest tragiska är att INGENTING förbättrats på hela säsongen vad gäller BP. Det ser precis lika illa ut nu som det gjorde från start. Hur fan kan det vara acceptabelt?

NuMo: Borde locka att bli förstecenter i en kultklubb med topplön några månader där vårsolen kommer att värma gött. Ser som inte var denne ska hittas. Jag gillar Zuccarellos gamle centerpolare från Rangers, Derick Brassard. Ingen koll på statusen där för 36-åringen.

{10322}: ja allt innan utvisningen är backparets fel.
Sen är det ganska tafatt också i bp. Syns ganska länge vad de söker. Bara ta klubba ellerspelare i stället för att stå bredvid o tro sig ta spelaren.

HalvHund: jävulskt flyt hos Malmö, helt plötsligt dök pucken upp på bladet hos persson

Om en MoDo spelare gjorde det där så hade han garanterat åkt ut för det.

{7639}: kan inte bernhardt få bomba en i kryllan idag då??

{10322}: Man sitter ju bara och väntar på mål i BP. Det är numera förvånande om motståndarna inte gör mål. Till och med ett p12 lag skulle göra mål på vårt usla bp

Ben Perrault: Avskyr vårat boxplay.

Alltså va jävulskt usla vi är i BP!!!

Och då kom också reduceringen som väntat. Det tråkigaste är att detta BP orsakas av en totalt oprovocerad, ostressad Rubins som lägger pass rakt på Malmöspelare.

{10322}:

Tur att jag passade på att gå på toa i stället för att se det där målet.

{10322}: suck

{10322}: Oddsen på att vi ligger under med 2-3 inför tredje?

Något som stör mig med Modo att man verkar inte kunna se vad som ska hända i nästa skede. Man sätter varandra ofta i en dålig sits.

{10322}: vi grisar o kämpar oerhört bra men bp nu

Första 7 min av andraperioden är nog de bästa 7 minutrarna av en andraperiod på väldigt länge från vårt håll.

jonsson: Ö-vik är ett bra ställe för Rambo Santa. Tror inte att han siktar på 600 lök i Bern redan nu. Känner nog att det är en bra miljö i SHL hos världens största klubb innan återkomst till Sakic som kommer att ge honom bra med flis i framtiden. Annars väntar Alperna längre fram.

{10322}: + skjuter som en häst sparkar

Älskar hur rejäl och tydlig Brickley blivit i sitt spel! Inte världens mest agila spelare men har verkligen växt i SHL-kostymen.

modomille: Modo proppar och ligger helt rätt med backarna i mittzonen, man lägger inga fingrar mellan, KUL att se!!
Sen ligger vi närmare deras spelare i våran zon och ger dom mindre tid att etablera och få skottlägen, OCKSÅ KUL att se.

Heja Modo

{7426}: nej men det gick jävligt bra för dem att vinna när foppas tjöja hissades. Fy fan vilket debacle

jonsson: Han har kontrakt över nästa säsong. Ser inte att ett NHL lag kommer ta han i sommar.

Kan vi behålla Ranta?

Alldeles för snällt 24 i Malmö ska inte kunna spela mer denna säsong

Tarasov: Jobbigt att veta att TV4 läser mina inlägg om en svettig Gradin på natten! Sen tycker jag att Frida är klok, kommunikativ stjärna och fin och får gärna hämta hockeykunskaper hos George innan match.

NuMo: Hoppas vi kan hålla detta nu, 3 poäng är ett måste!
Sen får gärna Frölunda vända och vinna!

SPOODI:

Struntar i tröjupphängningen och kommenterar Hinkens värvarstrategi i stället.

Håller med honom om att man inte skall värva bara för värvandets skull. Det verkar verkligen vara en mer eller mindre död marknad.

Vet inte om jag riktigt känner samma sak som studion angående ev. lediga spelare. Det är nog visserligen sant att MoDo inte ligger högst på listan att nypa en ledig spelare. Å andra sidan har ju topplagen en mycket bättre trupp och det blir svårare för dem att värva en spelare bara för att lagen under inte skall värva honom. jag tror att vi ligger högre upp på listan än vad det verkar.

SPOODI: Ja. Det verkar fan så.

{7426}: inte djurgården heller. Skulle vilja ha statistik på dedär tror man oftare förlorar vid ceremoni

{7426}: Dags att bryta det då ;)

Zource: Frölunda har väl fan aldrig vunnit en match i samband med en ceremoni?

Kom igen nu Frölunda! Jag skiter i om råhomo gör mål, bara de vinner.

{10322}: Detta var en riktigt dålig period, otroligt dåligt passningsspel, väldigt slarvigt i egen zon där vi tappar mycket puck och bjuder på massvis med lägen framför Lassi.
Allt behöver bli 2 snäpp bättre.

{10322}: menar att jag tycker Rundblad får för mycket kritik (mycket är befogat) men tycker folk har gått på Rundblad för hårt. Man menar att han är anledningen till att den enheten ej funkar i PP. När det är hela enheten som kollektiv är dysfunktionell. Så det var inte meningen att kritisera Brickley utan mer att göra poängen att det är inte pågrund av särskilda individer som gör det PPt dysfunktionellt.

SPOODI: Bra fråga! Det borde absolut vara dags.

Det jag tycker oroar är att Malmö har 3 skott på mål. Men dom måste ha haft 4-5 fina målchanser!
Nu stoppar Modo många skott men släpper till väldigt heta chanser! Bättring där!

{10322}: tycker vi pratar om något roligare nu. När ska Skröders tröja upp i taket?

NuMo: Nä jag tror inte att någon är supernöjd med hur det ser ut över hela banan - vi är på tok för slarviga och oprecisa i mycket av det vi gör - MEN vi leder med 2-0 och är trots allt det bättre laget på isen. Nu är frågan om vi kan överleva andraperioden där vi ju verkar vara kroniskt svaga.

Tarasov: Precis men folk verkar inte ta det i beaktning när man pratar om det blir kval eller inte.

{10015}: Dickinson är en riktigt stabil center i vilket shl lag som helst, klart han ska va med!

« · 2638909 · »