1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526688 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Det här med återvändare är lite lotteri. Hoppas Jesper har ett jäkla sug och att han presterar/tangerar mål/poäng -bästa (shl-siffror) de 2 första säsongerna på 5års-avtalet. Annars undrar jag om det är värt pengen.

Men helt klart en positiv nyhet!...

på förhand...

MoDoNörden: Det är den där typen av värvningar Modo ska göra. Öviskillar på långa kontrakt som bygger stommen. Grattis!

MoDoNörden: Fan vad roligt. Precis det man behövde efter Dickinson-nyheten.

MoDoNörden:

BobbyG levererar!

MoDoNörden: jävlar vad kul! Vilken start på veckan!

Om det är 5 år hinner nog Victor Olofsson hem innan kontraktet går ut med. ;)

MoDoNörden: Hoppas det stämmer! Riktigt kul, målskytt är precis det vi behöver.

MoDoNörden: 5 års avtal 😳

{8225}: helt rätt i tiden att Småland tappar ett lag från SHL och att ett lag norr om Småland tar deras plats. Som Gert Fylking så vackert sa...

Rip Kirby: Hela Småland drivs av 'Gnosjö-andan'. Finns säkert hundratusentals företag, som alla vill låta företaget betala för mat,dryck o hockey, för en smålänning vill ju inte betala själv. . Därav att nästan alla män bär slips i den ladan och att man har hög fyllnadsgrad(på flera sätt). HV-sekten får alltså sitt tionde från de troende, bara de är på plats.

OBS, detta är bara ren o skär spekulation från en som undersökt saken på plats otaliga gånger

TickledDonkey:

Vi hoppas Dick öser på mot rögle och sedan dominerar i play in och ett slutspel så han lirar till sig nhl/ahl intresse.

TickledDonkey: Perfekt tillfälle att visa upp sig. Publiken kommer nog på sätt och vis gilla om Dicken gör mål.

Kommer nog behöva tolk för deras skånska engelska.

Nu hoppas jag att man får äta upp detta, men är nog rätt låga odds på att Dicken kommer vara poänglös i matchen mot Rögle.

Bad_Brett: Hade varit perfekt att ha en utomhusmatch i Ö-Vik mot typ… Rögle?

Små skånska flickor som fryser och vill åka hem. Det vinner vi lätt! :)

KB: Skulle vilja se en inomhusrink där. Jag vet att det snackats om att göra två isytor av NHL-mått för att det inte ska bli en för stor ishall av ekonomiska skäl. Det skulle duga på ungdomsnivå, men givetvis inte för matcher i högre ålder. Fast givetvis handlar det mest om att få mycket mer träningstider.

DrCox: Ja, det är väl mest en rolig tanke. Är kanske Frölunda och Färjestad som skulle kunna genomföra något sådant på ett ekonomiskt försvarbart sätt i nuläget. Sett till hur säker position man har i ligan också.

Skulle dock se att det görs någonting av gamla Kempis-ytan. Det borde finns en riktig uterink där. Winter Classic eller inte.

Bad_Brett: Finns väl en anledning till att vi inte ser så många av dessa utomhusmatcher i Svensk hockey längre kostar förmodligen mer än det smakar.

{5647}: Är lite tveksam till de här utomhusmatcherna. Förknippar dem mest med snöskottning eller att isen går sönder stup i kvarten.

erjo: ja vid konserter. Men då är publiken även på planen.
Söderlagen har ju större fotbollsarenor i byn. Så dom kan ju locka en del publik.
Förstå inte att djurgården klaga på intäkter. Dom har ju verktygen ;) (skämtsamt)

erjo: Skotta upp gamla Kempis uterinken. Var väl över 9000 på plats vid något tillfälle när Alfredshem spelade. Med en teoretisk maxkapacitet på typ 14-15000.
Uppladdat:

500x0-img1825.jpeg

Koff: Den kan väll ta över 20000 vid evenemang och liknande?

erjo: 8000 är väl inget att hurra för?
Skulle Modo Timrå i en winterclassic spelas tror jag definitivt runt 20000 skulle komma

Jespersands: Jag har sett fler som åker från Umeå. Samåk med dom?

{5647}: i övik finns ju ingen plats. Känns inte som ett winter classic är aktuellt, men man skulle kunna spela den på norrporten i Sundsvall som en bortamatch.

Silly: Vart tänker du att man ska spela matchen då? Det finns väl ingen plats där man kam ta in så mycket publik att det skulle vara värt det?

Silly:
Det var snack om en utomhusmatch för några år sedan.

Zinch :
Ska bli väldigt intressant när Widebro redovisar resultatet från den här säsongen.

Tycker Modo ska försöka planera in en
Winter Classic Games till någon av hemmamatcherna mot Timrå?

Det känns som ett bra läge för det.
Och ett stort jävla öltält
Där man kan köpa Jägemeister att värma sig med 😉

Och där man får utmana MoDo legendaren i olika aktiviteter.

Och att man kan köpa Halsdukar, Tröjor och andra prylar som är designade med att det står Winter Classic 2025 MoDo- Timrå.
Uppladdat:

500x0-winter-classic.jpg

{9315}: Tack så mycket, åker från Umeå för se mitt fina Alfredshem!

Jespersands: se länk. du hittar alltid länkar till bortastå på lumberjacks hemsida

Tja, vet någon var man köper biljetter till bortastå i Rögle Modo matchen? Hittar ingenstans

Bad_Brett: vi får se om allt studsar rätt så det bli så, men snacka om mardröm för timrå. verkligen allt att förlora. dom ska såklart bara städa av nykomlingen. mycket press, inte bara att eventuellt åka ur i en playin vilket vore ett misslyckande men också att göra det mot värsta rivalen som är nykomling

skulle dom vinna en sån matchserie är det mer grattis, ni gjorde bare minimum för säsognen.

modomille:
Har ingen aning om vad klubben budgeterat för men spontant så känns det som att vi lyckats få till ett rätt så bra publiksnitt ändå.

Vi får jobba på att hitta vägar att fylla de sista 800 platserna

Bad_Brett:
Sen det blev 14 lag brukar ofta iaf lag 14 klappa igenom och knappt snitta 1p match. Ofta även lag 13

{5647}: Tror LHC vinner på tisdag. RBK Modo kan nog gå till förlängning och då blir ni klara ändå.

vonDöbeln:
I tillägg så är publiken en faktor, för ett antal år sedan ansåg vår arena vara ett sänke pga underhåll.

KB: Timrås defensiv är inte så jäkla stark och det har ju inte blivit lättare av alla backskador. Jag ger oss 25% chans att vinna en sådan matchserie.

Mot Luleå känns det snarare som 2,5% chans...

Rytter: Jag håller med till 90%. Enda tillägget är att skulle MoDo ha en arena som fick plats med 10 000 ökar publiksnittet. Matcher mot Timrå t.ex skulle sälja ut även då, vilket höjer publiksnittet, trots att publiknivån i övriga matcher ligger på samma nivå.

Timrå har alltså näst sämst publiksnitt, bara Oskarshamn har sämre. Ne blir nog konken snart..IGEN 😂

Rytter:
Som sagt i mitt eget inlägg, ja.
Nu var dock frågan inte om publikintäkter, som också sagt.

Att räkna på publik är alltid svårt för att det finns så många parametrar att ta hänsyn till. Det enda som sannerligen är intressant är ju faktiskt hur väl klubbarna lyckas sälja i relation till sin marknad.

vonDöbeln:

Vill man veta hur klubben står sig publikmässigt bör man även väga in antal personer i regionen. Stor skillnad om två klubbar har 85% beläggning men den ena har 150.000 inom upptagningsområdet och den andra 75.000.

Hur som helst är beläggning och antal personer i regionen ointressant, det enda som gäller är antal betalande åskådare och intäkter eftersom det gör skillnad i slutändan och på ekonomin.

Det andra är bara trams och något som gärna klubbar med mindre arena och mindre publiksnitt hävdar är relevant.

Så länge arenan inte är utsåld varje kväll så har man ju det faktiskt antal åskådare som vill se en match på plats, alltså är inte intresset större än publiksnittet.

{9315}: ah det är synd att lhc inte har något att spela för. Hoppas de kan göra en bra match ändå och att örebro är så pass under isen. Skulle sitta fint om vi kunde sätta dit Rögle 💪 men förjävla kul att vi har chans på playin inför sista omgången. Hoppas vårat gäng bara känna att det är en härlig möjlighet och kan gå ut och köra järnet😊

Rytter:
Vill man, som den jag svarade till, veta hur en klubb står sig publikmässigt så är det ju givetvis %-beläggning som är den enda relevanta informationen eftersom du inte kan sälja fler biljetter än vad du har platser i arenan.

Vill du veta publikintäkter så räknar du ju antal personer, men det var ju inte det som var på tal just i det här fallet.

JoJo2613:

Oj oj, man får rysningar

Jan-Erik : linköping kommer också vila spelare på tisdag, dom har bokstavligt talat ingenting att spela för. örebro är i en svacka så inte säkert men fördel örebro helt klart.

kommer nog krävas en seger av modo, tufft. men att ens ha chansen tycker jag är helt fantastiskt. två säsonger i rad nu när vi modosupportrar är lyckliga efter säsongen, det är vi inte bortskämda med

{5647}: Både lag 7 och 8 ska ju vara klart bättre än de andra play-in lagen. Tror dock vi kan plocka Timrå av bara farten, speciellt med tanke på karaktären av de mötena. Bra att fortsätta bygga upp något där också.

{5647}: hahaha det var det där m att dricka morgonkaffet innan man öppnar käften.

eltifoso: Tror nog att Luleå gärna vilar spelare mot Färjestad också då uppsidan att komma på plats 7 eller 8 inte är särskilt stor. Det troliga är ju trots allt att Rögle går vidare till slutspelet och tror att Luleå gärna undviker dem. Rögle är ändå är laget med flest stjärnspelare så där finns ju en potential att de lyfter sig i slutspelet så Luleå möter nog hellre Modo (som de tagit ganska många poäng mot och kan åka buss till) eller Örebro som ju är helt ur form.

vonDöbeln:

Konstigt.

Vad jag vet får man betalt per person och inte efter %-beläggning.

Ska vi väga in hur måna som bor i regionen också?

Publiksnitt är publiksnitt. Punkt slut.

{5647}:
Äh vi har gjort det jävligt bra i år. Så i år spelar det ingen roll :)
Dessutom, Timrå, tycker rivaliteten har minskat, jag menar Timrå, är det något att ha i julgran? Dom vinner bara damm på sin pokalhylla. Så det är inte något att tävla mot känner jag 🤭 det har blivit för stort glapp mellan oss, det är ungefär som att tävla mot LN91 😝

grimiss: Om vi förlorar så har såklart Rögle vunnit. Det är Örebro som måste förlora i sådana fall.

Skönt att slippa Timrå för jag tror vi får väldigt svårt att vinna åttondelen och då förlorar jag hellre mot ett annat lag vars supportrar inte härjar här.

« · 2669754 · »