1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482311 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09

« · 2669806 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Hoppas MoDo kör träningsmatcher mot utländska klubbar nästa säsong. Bortaresa mot någon tjeckisk klubb skulle vara magiskt, men istället får vi säkert SCA-cupen och någon match mot Björklöven, som kittlar lika mycket som att möta Pantern på bortaplan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Silly: Hade gärna sett Lilliz där som framspelare till Olofsson. Vi kanske slår ett samtal och nyper honom från Löven?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Elysium: Utgår mest från att han brukar vara bra på att vända och vrida bort motståndare vid blålinjen. Väldigt bra på att bibehålla pucken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Elysium:
Skulle inte våga ha Ranta som Point,
Han tar alldeles för ofta stora risker och vill ibland vända och dribbla på blå linjen.
Vet inte hur många gånger har drällt/tappat puck där och orsakat massor av spelvändningar.
Massor av gånger i 2 sista matcherna!
Till och med hemma i egen zon har han dribblat och krånglat till det och satt våra backar i skiten.
Ranta ska ha en fri roll, men man måste alltid täcka upp för honom.
Se till att ha folk bakom honom så att säga?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rödluvan: tror också att det blir Ranta som får ge sin plats till höger åt Jeppe, tror däremot att han saknar lite spelsinne för att stå som point i PP. Blir svårt att få in Woods, Ranta och Olofsson i PP formationerna, men det är angenäma problem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rödluvan: har inte ranta stått i mitten någon gång? Han är väldigt snabb på vända sig om och skjuta, skulle kunna funka..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
J F K:

Om Hinken vill ha 4 nya forwards så tror jag att han kommer flytta på Ranta lite.
Och bygga en ren 1:a lina, Olofsson är pusselbit 1 där!
Olofsson är en sniper och för att få ut så mycket som möjligt av hans skott så behöver vi ha lite av en assistkung där som skall synka med Jesper!
Känner inte att Ranta är en sådan, Ranta vill åka /bära mycket och skjuta mycket.
passar föträffligt bra med Vigneault som kommer få ta en ren defensiv center roll i 3:e. med Södergran och Ranta som vänder spelet!
Ranta ersätter Walli i 3:e eller så kommer Ranta och Aagaard byta plats
beroende på hur den nya 2:a centern är för spelare
Hinken har sagt att han vill ha in 2 nya centrar till våra 2 linor 1 & 2,
Nu när Josch sticker!
Allt för att ta nya kliv upp i serien.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
J F K: Absolut! Visst blir det Ranta som får flytta sig i PP i förmån för Jeppe? Woods tycker jag ska få ha kvar sin plats där i andraformationen. Ranta kan man lätt bara flytta till en annan position. Kanske testa honom på backplats?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Olofsson - NY - Ranta
Woods - Vigneault - Aagaard
Ny - Ny- Södergran
Ohlsson - Jacobsson - OP
LP; EJK; AP
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Silly: Jag har väldigt svårt att se Ranta i en tredje, även om vi spelar de tre första kedjorna rätt jämt.
Jag vill dessutom ha Vigneault med Woods och Aagaard.
Jag tycker att Jacobsson i det här laget är mer lämplig som center än EJK.

Jag undrar om inte Ranta kommer få spela med Olofsson ändå. Han är vår skickligaste ytterforward, även om han har en hel del brister. Olofsson behöver inte bära så mycket puck, utan är snarare än spelare som ska så snabbt som möjligt komma till avslut. Möjligen kan det fungera med Ranta om inte den senare fortsätter att vara puckkär. Skulle Ranta forechecka/bära puck och spela fram Olofsson kan det bli ett dödligt vapen tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Specter:
Det här stämmer mer med vad Hinken har sagt!
4 forwards & 2 backar

Olofsson - NY - NY
Woods - NY - Aagaard
Ranta - Vigneault - Jacobsson
Ohlsson - EJK - Södergran
OP, LP

X - X (Norlinder)
Näsen - Bernardt
Brickley - Rundblad
Berg - Noren

Lassi
OEE
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Specter: Jag tycker också att Woods och Aagaard ska spela ihop. Gärna med Vigneault.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Tarasov: håller med. Woods och Aagaard passar kanon ihop. Vigneault/ny center kommer att klicka fort med dessa två.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rödluvan: Tycker inte Aagaard och Olofsson är lika. Olofsson har en sjukt vasst skott och han gillar att stå på en kant och skjuta från lite distans. Aagaard däremot gör nästan alla sina mål från en position nära målet.
Snarare skulle Aagaard kunna peta in returer och skymma målvakten när Jeppe skjuter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Framnäs:
Oavsett prestation så kommer det vara en uppgradering i förhållande till O Regan, vilket känns bra. Tror vi minst får ut 25p och bättre spel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rödluvan:
Tycker Aagaard och Woods kan få fortsätta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Zinch :
Jag tror inte Jacobsson är redo för en andrakedja i SHL iaf inte på förhand. Däremot center i 4 och ut med EJK som reserv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Zinch : Är inte Aagaard och Olofsson lite för lika i spelartyper? Ser gärna Aagaard i någon annan kedja
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Olofsson - x - Aagaard
Woods - Vigneault - Jacobsson
Ranta - x - Niederbach/x
Ohlsson - EJK - Södergran
OP, LP

Vad tycks om det här?

Jag gillar Olofsson och Mikkel tillsammans, jag gillar Woods och Vigge tillsammans och jag gillar Ranta-show på egen line.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Koff: I Färjestad gjorde han 17 mål båda säsongerna, men det jag funderar på är vilken roll han hade där jämfört med i Schweiz. Tror inte det var någon stjärnstatus på samma sätt, så det bådar ju gott. Hos oss blir han given i första PP och att vara inne vid tekningar i anfallszon, så kunde han göra 17 mål de säsongerna i Karlstad lär han inte göra det sämre nu (som skadefri).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Silly: Står ju ganska tydligt i deras artikel vad dom menar med tyngdpunkten i ersättning de första åren.

"Uppgifter gör gällande att det rör sig om ett långtidskontrakt skrivet över fem säsonger. Det ska vara välbetalt under de första åren, och sedan minska i storlek under de sista säsongerna på avtalet."
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
SKiLMY:
Med tyngd på första åren.
Kan det betyda ett kontrakt på 4+1

Expressen uppger att det handlar om ett långt femårskontrakt med tyngdpunkten i ersättning de första åren.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
MoDoNörden:
Jättekul nyhet! Bra uppsnappat!
Nu får ni rätta mig. Men med tanke att han blomstrat ut sent och att det gått trögt i Schweiz.
Tror vi på att han kommer vara en poängspruta? Jag har följt honom dåligt så jag kan inte hans egenskaper. Bara orolig att han kanske bara mäkta med 20-25 poäng. Hur beroende är han av bra medspelare?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Specter:eller 52…. Antalet mål vi förväntar oss 😜
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
HalvHund: Nu ska hinken bara landa en riktigt vass center så har vi en stark förstakedja
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Antar att vi frångår nummerregeln för Jesper. Han lär väl vilja lira i #92. Annars hade #19 passat bra för en skarpskytt. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Specter: Tror och hoppas också att det blir bra. Klart det även kan hjälpa till att få in ytterligare bra spelare när man kontrakterar meriterat.

Jag har däremot inte en självklar bild om att värva hem bygdspojkar som en garant för succe. Fallen är många när man på förhand jublar och sedan får äta upp sina ord.

I detta fallet ser jag ändå värvningen som självklar och hoppas att det blir fin utdelning.

Jag kommer jubla först när Olof börjar leverara och skjuta in poäng till laget👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Specter: Något jag gillar ändå är att han utvecklats relativt sent. Det var väl främst för tre år sedan han verkligen blev en stjärna. Ska man ha en lång karriär är det i regel ett bra tecken att man är noggrann och tränar väldigt bra.
Ät mer orolig för återvändare vars karriär gått som en raket och sakta dalat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
HalvHund: han blev utlånad till HC Davos under spengler cup och var en av lagets bästa spelare med 5 poäng på 4 matcher.

I ligan har det blivit knapert med speltid I vissa stunder pga de hade många utländska spelare.

Grym värvning! Säger en hel del när många andra shl-klubbar jagat honom. Blir nog lättare att få in en stjärncenter också när vi har Olofsson.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Det här med återvändare är lite lotteri. Hoppas Jesper har ett jäkla sug och att han presterar/tangerar mål/poäng -bästa (shl-siffror) de 2 första säsongerna på 5års-avtalet. Annars undrar jag om det är värt pengen.

Men helt klart en positiv nyhet!...

på förhand...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
MoDoNörden: Det är den där typen av värvningar Modo ska göra. Öviskillar på långa kontrakt som bygger stommen. Grattis!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
MoDoNörden: Fan vad roligt. Precis det man behövde efter Dickinson-nyheten.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
MoDoNörden: jävlar vad kul! Vilken start på veckan!

Om det är 5 år hinner nog Victor Olofsson hem innan kontraktet går ut med. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
MoDoNörden: Hoppas det stämmer! Riktigt kul, målskytt är precis det vi behöver.
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
puffe: helt rätt i tiden att Småland tappar ett lag från SHL och att ett lag norr om Småland tar deras plats. Som Gert Fylking så vackert sa...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rip Kirby: Hela Småland drivs av 'Gnosjö-andan'. Finns säkert hundratusentals företag, som alla vill låta företaget betala för mat,dryck o hockey, för en smålänning vill ju inte betala själv. . Därav att nästan alla män bär slips i den ladan och att man har hög fyllnadsgrad(på flera sätt). HV-sekten får alltså sitt tionde från de troende, bara de är på plats.

OBS, detta är bara ren o skär spekulation från en som undersökt saken på plats otaliga gånger
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
TickledDonkey:

Vi hoppas Dick öser på mot rögle och sedan dominerar i play in och ett slutspel så han lirar till sig nhl/ahl intresse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
TickledDonkey: Perfekt tillfälle att visa upp sig. Publiken kommer nog på sätt och vis gilla om Dicken gör mål.

Kommer nog behöva tolk för deras skånska engelska.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Nu hoppas jag att man får äta upp detta, men är nog rätt låga odds på att Dicken kommer vara poänglös i matchen mot Rögle.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Bad_Brett: Hade varit perfekt att ha en utomhusmatch i Ö-Vik mot typ… Rögle?

Små skånska flickor som fryser och vill åka hem. Det vinner vi lätt! :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
KB65: Skulle vilja se en inomhusrink där. Jag vet att det snackats om att göra två isytor av NHL-mått för att det inte ska bli en för stor ishall av ekonomiska skäl. Det skulle duga på ungdomsnivå, men givetvis inte för matcher i högre ålder. Fast givetvis handlar det mest om att få mycket mer träningstider.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
DrCox: Ja, det är väl mest en rolig tanke. Är kanske Frölunda och Färjestad som skulle kunna genomföra något sådant på ett ekonomiskt försvarbart sätt i nuläget. Sett till hur säker position man har i ligan också.

Skulle dock se att det görs någonting av gamla Kempis-ytan. Det borde finns en riktig uterink där. Winter Classic eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Bad_Brett: Finns väl en anledning till att vi inte ser så många av dessa utomhusmatcher i Svensk hockey längre kostar förmodligen mer än det smakar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
J F K: Är lite tveksam till de här utomhusmatcherna. Förknippar dem mest med snöskottning eller att isen går sönder stup i kvarten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
erjo: ja vid konserter. Men då är publiken även på planen.
Söderlagen har ju större fotbollsarenor i byn. Så dom kan ju locka en del publik.
Förstå inte att djurgården klaga på intäkter. Dom har ju verktygen ;) (skämtsamt)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
erjo: Skotta upp gamla Kempis uterinken. Var väl över 9000 på plats vid något tillfälle när Alfredshem spelade. Med en teoretisk maxkapacitet på typ 14-15000.
Uppladdat:

450x300-img1825.jpegimg1825.jpeg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Koff: Den kan väll ta över 20000 vid evenemang och liknande?
Kommentera

« · 2669806 · »