Bad_Brett: Jag tror också att styrelsen kände att han inte hade samma driv. Precis som förväntat med hans bagage. Däremot tror jag inte att det finns någon scism.
{5647}: Vilken slutsats? Att MoDos styrelse inte ville ha kvar honom? Tycker det är rätt uppenbart.
Givetvis är det mycket vanligare att styrelseordförande för en dialog med VD:n om framtiden, motivation etc. och att ett gemensamt beslut fattas än att styrelsen sparkar VD:n. Utan att sitta på någon statistik gissar jag att det säkert blir så i 90% av fallen.
Att MoDo skulle börja bli ett självspelande piano är ju dock bara bullshit. Han kunde inte ens hålla sig från att börja prata affärsmöjligheter trots att han slutar om några dagar. Tycker även att det är väldigt märkligt att ha en veckas överlämning. Även om man inte förmedlar dessa saker offentligt brukar det ofta handla om betydligt längre perioder.
8 år är en lång tid för en VD. Widebro tappade säkert motivation med tiden. Magkänslan är att styrelsen ville få in nytt blod, men drog sig från att fatta ett jobbigt beslut. Lite som när ena parten vill dra sig ur ett förhållande och lägger minimal energi på det i hopp om att den andre parten ska få nog och lämna.
{5647}: Precis då är det också ypperligt tillfälle att ta in en ny på Widebros position. Widebro hade slutat i MoDo nån gång. Så nu lämnar han osjälviskt sin post till en ersättare då ekonomin i klubben är i bästa tänkbara skick.
Gavelo: "De diskussioner vi har haft, mellan mig och styrelsen, de har handlat om att jag har inte riktigt varit nöjd med situationen, hur det ser ut... och styrelsen har inte heller varit riktigt nöjd med situationen. Och det blev nästan som hand i handske, vi möttes och ja men... Vi _måste_ förändra någonting liksom".
Klart det inte är någon schism, men uppenbart att det har funnits delade meningar kring hur saker å ting bör skötas. Lyssnar man bara på första halvan av avsnittet kan man få man intrycket av att det var en "mission accomplished!"-exit och mest handlade om att MoDo är en sådan välskött förening nu att det inte finns några utmaningar kvar ungefär.
Gavelo: Nej, det bekräftade bara det jag trodde redan när han anställdes. Han vill inte verka i förvaltning, utan både trivs bäst och presterar bäst när det krävs förändring. Jag tror ingen som känner till hans historia tycker är det minsta märkligt.
{10015}: Det är ju bättre med ömsesidigt missnöje än ömsesidig tillfredställelse. Tänker att det kan bli så uppblossat i media efter att bubbelbadet blir använt på fel sätt.
biff1: Jag tror Malmö fastnar i tullen på Höga kusten AirPort och tvingas lämna Wo! Niederbach får pris som isen bästa spelare, jag vet att Rödluvan håller med!
Nucky: Förlorar vi imorgon ser jag det som större sannolikhet att vi åker ur än att vi stannar kvar. Laget ser inte bra ut. Dickinson bar oss förra säsongen, även om man inte vill erkänna det.
Magkänslan säger att Hinken är sparkad efter omgång 22.
henkeiskogen: Låter klokt. Kanske kika på en omstrukturering av ledningen när vi väl håller på. Har ärligt talat svårt att se nån sitta kvar efter Rundblad-gate.
Allt för att få en riktigt fräsch start i HA 25/26.
henkeiskogen: Tycker vi nog inte bör begränsa oss till kvalmatcherna. Tänk längre, tänk större, vi testar ut ett spelsystem till HA nästa säsong redan nu.
Nucky: Så är det. Vi ska vara bäst kvalmatcherna i mars. Lika bra att preppa inför det. Vi kanske ska lämna WO och köra lite mer träning runt jul? Bara spela hemmamatcher och strunta i resorna?
Tarasov: Ja vid förlust hoppas jag man slutar kika uppåt i tabellen och förbereder sig för kval. Tror det kan vara bra att ställa om mentalt redan i September.
Kan man ändra ? Denna skall mer ligga under " Apropå ingenting" , missade det