1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536386 inlägg · 4131 ämnen

MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma

Sv: MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma
Costanza: George har äntrat chatten och allt är på sin plats! :)

DrCox: vi är 5 matcher in i en serie som inte är bara gå in å vinna å spela gladhockey å allt är perfekt dessutom så har vi ett i princip nytt lag som ska spelas in. Å slutligen.. det är inte nu vi ska vara som bäst

Vikingmodo : Bekvämligheten tog över och alla slutade spela. Man hade gärna sett att laget kämpade för Werners skull men det såg man inte röken av.

Framnäs: Fantastisk 2a period. Resten inte fullt så mycket.
Och hela vårt bra spel bygger på att vi är i anfallszon och vinner tillbaka den rätt omgående i egen zon. Blir vi kvar i egen zon tycker jag fortsatt vi inte ser trygg ut.

Sen är det jubä surt att släppa 3st på slutet. Hallin tyvärr lite medskyldig på de två första. Men han är fantastisk att se spela pojken.
Spelsinne och hur han rör sig på isen. Också Wenrblom stuket på visiret!

3p och Juniorerna största glädjeämnet ikväll, så satans roligt att se de lyckas på isen. Firar det med en Bayerskt folköl!

puffe2: Spisa skivor säger en del, finns där nu

Vikingmodo : En match är 60 minuter gör vi en sådan här tredje period mot ett bättre lag så kommer det vara skillnaden mellan vinst och förlust.

Vargen: Vi ska dock komma ihåg det ledarna sagt, det är from Oktober efter ca 10 matcher man kommer börja ställa krav. För de har räknat med att det blir en viss startsträcka, som det väl blev för Riley Woods också om jag inte minns fel. Sen gjorde han plötsligt en poäng per match när han väl förstått vad han ska göra.

Micke Hjälm: Om du tänker på mitt inlägg så är jag bara missnöjd med inställningen på slutet. Och referarar det till att mycket av våra mindre bra insatser hittills mer handlar om inställning än att vi inte kan spela hockey.

DrCox: hur såg det ut efter andra perioden rent spelmässigt?

Costanza: Borde vara svårt, men i MoDo-boken är det alltid enklare att gnälla. Vi borde fan i mej spiska skivor nu

DrCox: Lite tålamod bara. Många nya i klubben.

Micke Hjälm: Ska vi blunda för dom brister som vi alla ser och låsas som att allt är bra?

puffe2: Ja, svårt att gnälla när vi leder serien med ett nytt lag som inte spelat ihop länge.

Dundee: Det är det jag menar. I kontext så är Dickinson klasser bättre än Vigneault.

Dundee: Just nu ser det inte bra ut men får han göra något mål och komma in i spelet mer så kan det bli bra tillslut.

Golden boy : Just det! Hutsko, Sweat lick off och Benson i samma kedja. Det vore nåt…

Tänk att det alltid ska hittas något negativt. Gläds istället att vi tagit 3 nya poäng å stundtal kört över Troja

Vargen: Vigneault är klasser bättre en Swetlikofff.

NuMo: Åsså en vinst, där juniorerna fick glänsa. Sparkapitalet med de erfarna sparar vi ett tag. Kul säsong som stundar.

Zource: Logan Hutsko 🙈

Lätt hänt att man blir negativ efter en sådan avslutning men vi ska inte glömma det grymma spelet och showen innan det. Grabbarna visade att dom kan lira. Tre nya poäng. Gott så.

Vargen: kom igen nu, Swetlikoff har inte gjort någonting för att förtjäna att bli nämnd i samma mening som Vigneault.

Sigge: Var väldigt skeptisk till den värvningen inför säsongen känndes som var det nån som skulle floppa så var det han. Vi har ju Gästrin som levererar nu med känns som det går att släppa han om ett par matcher om det ej händer något. Sedan kommer ju Fitzgerald in med.

Vargen: Benson eller han vi tog från Oskarshamn. Glömt namnet.

Vikingmodo : en inbiten modoit behöver ingen förklaring...

Vikingmodo : Uselt försvarsspel kass inställning samt tre fågelholkar i båset som inte tar time out i tredje.

Sigge: Avger verkligen noll Dickinson-pondus. Snarare Topping som står för det. Swetlikoff är knappt lika bra som Vigneault

Dexter : Jo, men tror han är inställsam till vad Karlin trivs med. Blir lätt så när man står under någon, så att säga.

Dundee: Jag trodde Swetlikoff skulle bli bättre när han lär sig hur spelet i HA fungerar. Hittills ser det tyvärr otroligt blekt ut. Han kommer så småningom skickas ut på en kant och funkar det inte där tror jag han lämnar.

Sigge: Nu missade jag tyvärr kvällens match så jag undviker att uttala mig specifikt om spelet ikväll? Men kan nån förklara varför vi släppte in tre mål de sista tio minuterna?

Framnäs: Tog vi inte in Freddan som barnvakt för att undvika sådant här?

Dundee: håller med om timeout för att markera!

ZingoHojt:

Ganska stort bevis på vad inställning betyder, För MoDo gäller det ALLT!

modomille: Hoppas gänget är nöjda med en skottmässigt jämn period mot Troja och 1-3 på måltavlan. De måste väl känna sig nöjda antar jag, annars låter man det väl inte ske?

Kul att Juniorerna levererar idag. I övrigt finns det otroligt mycket att jobba med. Försvarsspelet är fortfarande alldeles för uselt. Sedan har i alla fall jag betydligt högre förväntningar på spelare som Larsson,Kellher,ToppingJeppe, swetlikofff säsongens flopp hitils totalt osynlig.

Sedan undrar ju man varför Karlin inte tar en timeout och markerar att det är oacceptabelt att agera som man gör, på slutet.

ZingoHojt: Nån mer som tycker skärpan på bilden är sämre än förra säsongen. Klar skillnad nör man skiftar mellan shl o modos match 🤔 resultatet är skarpt men inte skärpan på spelarna..

Kelleher ser så vilsen ut. Misslyckas med typ allt.

ZingoHojt: Visst att man kanske släpper in ett mål när det står 6-0 det kan jag förstå men det här var inte okej.

Heyerdal: Har man en tillsynes likgiltig coach i båset så är det inte förvånande att att laget knappt utvecklas.

Heyerdal: Det slår aldrig fel. Vi kan aldrig kämpa för vår målvakt utan måste alltid kollapsa i slutet

Det är så jävla typiskt MoDo att sluta åka skridskor. Varje säsong likadant...

NuMo: Vi gick från bra målskillnad till knapp +

Gavelo: synd de slutade spela sista 10

Hägglundsmaffian: Istället för 7-0 så står det nu 6-3… onödigt och dåligt. Olofsson är en sån J**la glidare. Usch vad jag irriterar mig på hans slappa spel. Visar inget alls. Låt han vara extraspelare istället.

Hade varit ett bra tillfälle att putsa till våran dåliga målskillnad men men

Nu är ju detta helt plötsligt en vanlig trepoängare mot ett skitmotstånd.

”Allt går för bra, vi måste sabba detta!”
Självdestruktivitet deluxe

Hägglundsmaffian: Det är en produkt av att vi tror att andra lag funkar som oss, att man viker sig när det känns kört. Men Troja ser inte på hockey så utan köttar alltid på. Dumt att släppa på sakerna vi gjort bra och tro att allt ska vara ett självspelande piano!

Framnäs:

Karlin måste bli galen på det här. Nu står vi bara och väntar på slutsignal. Juniormisstag.

Hägglundsmaffian: MoDo Hockey såklart hahahha

« · 2911908 · »