1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536404 inlägg · 4131 ämnen

MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma

Sv: MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma
Costanza: George har äntrat chatten och allt är på sin plats! :)

Micke Hjälm: Så mycket sanníngar i ett enda inlägg,

Micke Hjälm:

Därmed inte sagt att vi skall låtsas som att vi inte ser bristerna tills nu,

Sigge: Jag tänker som sagt inte kommentera spelet ikväll utan konstaterar att det är jäkligt synd att vi sällan eller aldrig håller nollan. En eller två hållna nollor skulle säkert få upp självförtroendet rejält på både målvakt och backar.

Micke Hjälm: Timrå har en ny tränare, ny sportchef och ganska många nya spelare.
Dom hade en fungerande och stark defensiv från start samt en väl fungerande offensiv på en gång så att det här snacket om att det skall ta 3 månader för spelare att ”komma igång” är bara bullsh, då har man ett obegripligt spelsystem mer troligt.
Sen är det aldrig någon som menar att vi ska vara bäst nu men att vi gärna är så pass bra att vi slipper åka på stryk med 8-0 mot ett ganska lamt Oskarshamn eller spela jämt med en nykomling på hemmaplan i 2 perioder.

Karlin out

NuMo: Nu ska jag sova, men en Sverre som inte bråkar är en gigant!! Han lär vi få stor nytta av framöver, sjukt hur bra han hanterar sin 3meters-klubba. All heder till Hinken för norrbaggen

puffe2: Nja,,,Jag ville att han skulle göra mål.

Gavelo: Om man summerar, Karlin är alltså det första hotet mot eventuell SHL-plats?

puffe2: han håller undan motståndarna med en arm sen slår han en passning med den andra armen!

Gavelo: MoDo har sina 0-7 och 0-8 genom åren utan att det betyder något. Truppen behöver synka ihop sig och fatta läget och kraven för poäng i denna liga. Bra utdelning så här långt.

puffe2: I mina ögon så är det så.
Jag tycker vi har alla ingredienser utom en skillad coach.

Costanza: Exakt, att få härdsmälta efter ynka 5 omgångar är vansinne. Nu låter vi juniorer flyga,(högt och lågt). Vi är nog redo när det stundar slutspel!

puffe2: Han är kung där bak.

Gavelo: Eftersom du dissar Karlin så värst, vem ska stå där i båset då?

Tycker du allvarligt att vi ska byta tränare???

Tror faktiskt Karlin o Hinken gråter tillsammans av lycka en fin kväll i april, men vem vet...

Gavelo: Han är saknad.

Gavelo: Det går inte att jämföra med ett Timrå som har kvar stommen. Inte fasen har de 18 nya spelare i en annan division.
Ska vi jämföra med ett HV med många nya spelare, snudd på dyraste truppen och samma tränare kanske?

Gavelo: Hur många av våra spelare är vana av att vara toppspelare i sina lag? Kelleher är van att vara en ledande spelare. Men många andra är van att vara en i mängden och ha lite mindre ansvar. Nu värvas dom hit som toppspelare och man blir seriefavoriter. Jag tror många spelare inte är van vid den pressen och därför ser det lite krampaktigt ut.

Tycker mig känna när man gjort ett mål framåt så blir man genast bättre och målen rullar på. När väl spelarna lär sig slappna av lite mera på isen istället för att känna favorittrycket så kommer vi få ett bättre spel.

Gavelo: Timrå, vem bryr sig om dem förutom kronkalle?

Hazze: TIK har mindre cash än George..

puffe2:
Kom upp lite namn förra veckan
Sam Hallam
Tomas Monten
Roger Rönnberg
Jonas Rönnqvist

😀😁🤹🏻‍♀️🐈‍⬛

Tarasov: Monten passar väl Gavelos plånbok bäst, om inte han tar det själv, känns mest naturligt

Willow: Det är väl klart att det går att jämföra Timrå.
Ny tränare och sportchef i sent skede, ett lag som värvadesav en Annan sportchef, dessutom många nya spelare.

Hv71 har också kvar sin stomme, ungefär som Timrå, skillnaden är att spelar omsättningen varit enorm eftersom man hade 45 registrerade spelare under fjolåret.
HV71 har varit helt okej denna säsong, okej defensiv och okej offensivt , underliggande siffrorna talar sitt tydliga språk, det ser mycket bättre ut än vad tabellen säger.
Tex så har man över 5 mål i expekted och 4/5 uddamålsförluster så med lite bättre målskytte hade dom kunnat plockat poäng i nästan varje match ;fram till idag.

Gavelo: MoDo är större än TIK och HV71.

Gavelo: Jag menar, att vi tycker helt olika om att Karlin ska leda laget.

För mej är Karlin mannen som tar oss tillbaka.

Tarasov: Sam hade ju varit ett drömnamn rent spontant.

Dock har jag svårt att se att Hinken ska sparka Karlin, om vi ska få bort honom så måste nog styrelsen kliva in och göra det och det lär bara hända om vi ligger så dåligt till att riskerar att missa slutspel.

puffe2: Håller med. Kör med Karlin. Inga fler fejk-försök i ledarstaben. Piska honom då det går dåligt köper jag. Verkar ha tjockt skinn dock.

puffe2: Har man denna truppen, förutsättningarna och budgeten så ska man ta laget till SHL, allt annat är ett fiasko.

Gavelo: Men du vill ju ta hedern av Karlin(efter 5 omgångar), innan han fått bevisa sitt ledarskap. Det vore kanske inte ens ett fiasko om man föll på målsnöret(kan vara domslut emot) , men tror på en fin vår, bara trist att så många("modoiter" ) är emot oss redan från start.

Gavelo: Tagga ner lite bara. 47 matcher kvar. Plånkan finns där i bakgrunden. PP center på ingång i nov.

NuMo: Inget mot Dej käre MoDoit, glömde bara ta bort ditt namn, när jag skrev

Tarasov: Jonas Rönnqvist tycker hade varit perfekt

Milton vann allt i omklädningsrummet ikväll !!!

Men vem står bredvid han i mössan ????

Smurfen: Jag har fortfarande inte fått MoDoiten!
Nån annan som inte fått den?

puffe2: Jag har haft ungefär 5 år på mig att se vad Karlin går för i Modo.
Absolut har han gjort bra saker, men jag hävdar att han inte är rätt man att leda oss, varken i Ha och speciellt inte i SHL (om vi tar oss dit)
Jag tycker helt enkelt att han är för svag som coach, får ut för lite av ett material, har svårt att hitta rätt konstellationer och framförallt verkar han ha extremt svårt att få ett stjärnfyllt lag att vara motiverade och köra 100%
Jag säger inte att han inte klarat det vid tillfällen men jag tror det då mer handlar om undantag.

Karlin är en fin man på många sätt och det finns många saker jag gillar med honom, framförallt att han var rätt okej som fotbollsmålvakt i yngre dagar, men jag känner att Modo behöver en ny inriktning, visst kan Karlin ta oss till SHL om stjärnorna står rätt igen, men sen då?

Nä Kontraktera Sam Hallam, riv plåstret med MK och blicka framåt.

Och nä det kommer givetvis aldrig ske så egentligen är hela diskussionen meningslös.

Smurfen: En skäggig Oliwer Svensson är det.

Smurfen: Då är vi 2, haha.

Den är ju oftast kul att få innan seriepremiären, men ..postnord kanske....

puffe2: MoDo har skrivit en artikel där de förklarat problematiken med tidningen.

Vargen: Kom ju på sen att det var han 😁

Tack !!

Gavelo: Att du ser han som en rätt okey fotbollsmålvakt i yngre dagar... Känns som att du behöver synas.

Du har ett flertal gånger skrivit att du och/eller din Far är/varit genuina hockeytränare?

Kan du inte förklara mer, varför Karlin är så medioker, om du nu har den stora insikten. Känns som att vi bör riva plåstret

Vargen: OK, kan man se den artikeln? Kan såklart leva med sen tidning, men vill bara veta att man inte blivit utesluten ur mitt livs förening

puffe2: Försökte hitta på hemsidan men står så här på IG:

”Medlemmar! 📣

Det har kört ihop sig lite för oss, vilket lett till att det dröjt för magasinet MoDoiten att nå ut till alla brevlådor och dörrinkast.

Det kommer att dyka upp, håll ut lite till bara. 🙏”

Vargen: Som MoDoit håller man alltid ut, tack för infon

puffe2: Faan va bra MoDo är! I Umeå håller de inte med..

Heyerdal: Uffe Thors punkt 2.0

Smurfen: Som ni alla vet har jag i regel rätt om det mesta, men jag måste erkänna att jag är helt tagen på sängen över hur bra Jacob Bengtsson har sett ut så här långt. Jag begriper ingenting. Jag tyckte att han såg seg och vilsen ut på försäsongen och såg honom möjligtvis som en Folin-typ. Men så här långt är han MoDos bästa back, både offensivt och defensivt.

Gavelo: tyvärr kommer Hinken hellre se säsongen gå åt skogen innan Karlin sparkas. Lite den problematiken man får när man låter två livskamrater styra skutan.

Jag menar, förlänga 3 år när man ligger dyngsist i serien, vad är det för maffiametoder? Man tycker ju att Karlin borde ha tackat nej till erbjudandet också. "nej låt mig bevisa mig under säsongen först, att förlänga nu kommer reta upp våra fans"

Det blir ju även ett mittenfinger till spelarna som kanske inte trivs.

puffe2: Haha okej, jag var på ett fotbollsläger i junsele (tror jag det var) året är lite oklart men det borde ha rört sig om 1995 eller kring där, Mattias var med och stod i mål, kommer inte ihåg så mycket mer än att han hade en crush på min skolkamrat Mia och skrev en dikt till henne , jag kommer faktiskt ihåg dikten men den drar jag inte här.

Nä medioker är han såklart inte men jag tycker inte han har dom ledaregenskaper som en chef behöver.
Viktigt att poängtera är att han givit kan vara annorlunda bakom stängda dörrar, jag hör ju inte vad som föregår i omklädningsrummet.
Sen är alla olika, människor presterar under olika ledarskap.

Men för att dra några exempel så tycker jag att han har många märkliga taktiska spelmoment, till exempel defensiva backar med klubborna utåt när vi ska försvara.

Avvaktande uppställning i boxplay
Dump and Chase i PP, Mycket utsida.
Svagt styr spel i mittzonen
Märkliga laguttagningar Och en tjurighet som inte alltid är positiv sett till hur laget presterar och verkar ha allmänt svårt att få stjärnspelare att vara motiverad och göra jobbet.

Gavelo: Många som försvarar Karlin gör det av sentimentala skäl och inte av speltekniska skäl och då blir det farligt. Jag är helt på din sida att Karlin ska absolut inte leda oss i SHL. Vi underskattade SHL senast vi var där och så länge Karlin inte sätter ett grundspel kommer vi förmodligen åka ur igen när vi väl är tillbaks igen. Än så länge har vi trots serieledning i allsvenskan inte sett röken av ett tryggt spel och motiverat lag vilket kanske räcker en bot i allsvenskan men inte mer

« · 2911908 · »