1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536425 inlägg · 4131 ämnen

MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma

Sv: MoDo Hockey - IF Troja-Ljungby 25-09-30 Hemma
Bad_Brett: Tycker att Persson gör inte bort sig heller !

Bad_Brett: det är nästan som att försäsong är just försäsong ?

Smurfen: håller inte med. Bengtsson presterar över förväntan men Persson har varit ganska svag. Dock fått spela mycket med Norén? tror Persson blir 7e back när vi tar in någon

SPOODI: Ja alla tycker vi olika !!

Smurfen: Redan trött på dessa småländska blåbärslag. Vimmerby next, vafan har vi inte mött dom redan?

Nucky: 5 lag från Småland i HA? aja tur att MoDo är stora i Småland med. Vi har hemmaplan på bortaplan

Vikingmodo : Truppen vi senast hade i SHL var en av SHLs sämsta trupper under väldigt lång tid. Nästan alla tippade oss sist. Hade inte bytt tränare till nån annan av dom som var lediga inför den här säsongen. Svårt att göra guld av silver. Är det nån som ska ha skit är det Gradin som gav Karlin dåliga spelare att jobba med.

Hur många från gamla truppen vill vi ha tillbaka om vi tar steget upp?

Gusse: Niederbach, Aagaard, Bernhardt och ett gäng till.

Det var en ganska svag trupp, men vi lyckades ändå vara fjärde bästa lag i ligan sett över en tvåmånadersperiod. Det motsäger att den skulle vara så kopiöst dålig som många vill få den till.

Gusse: absolut, det var ingen bra trupp. Men då måste spelsystemet anpassas till materialet. Man kan inte spela fröjdigt anfallsspel och ha avancerade lösningar i egen zon när spelarmaterialet är dåligt.

Hägglundsmaffian: Fast var det verkligen det frejdiga anfallsspelet som var problemet? Jag tycker snarare att det var rätt bra. Det som inte var bra försvarsspelet Mycket slarv gällande att hålla positioner, flera spelare som defensivt inte ens klarade en enkel uppgift som ytterforwards har (tänker typ Ranta och Södergran) och alldeles för passivt. Passivt både gällande att ligga på motståndarna när de inte hade 100% puckkontroll samt att boxa ut framför mål.

Willow: Det är ju exakt snarlika problem även denna säsong, fast denna säsong är materialet i topp av ligan och vem ansvarar för spelet utan puck, Karlin!
Hinken missde på några spelar ifjol, True, Jasek, Benson och kanske finnen litegrann men i övrigt var det spelare från tidigare säsong samt några som såg bra ut, Ladue bland annat.
Men Karlin fick inte ihop gruppen, spelsystemet och inställningen i laget, även om materialet var någonstans för ett nedre mittenlag 8-12 så ligger det på Karlin att vi underpresterade och åkte ur, att vi dras med ungefär exakt samma problem denna säsong kastar än mer vatten på kvarnen att Karlin fram till dagens datum inte fått ut i närheten av vad han borde.

Gavelo: Faktum är att Karlin har haft tre bra säsonger och en dålig. Klart att han har byggt upp ett förtroendekapital.

En frisk fläkt från gårdagens match var att Elton och Milton va påslagna och duktiga. Kanske rentav bäst av alla igår. Mer bekymrad är jag över Olofssons spel och det allmänna sopiga avslutet på matchen. Olofsson känns lite som True hittills. Slö och jobbar inte färdigt situationerna.

Chamez: Olofsson har varit helt okej två senaste. Jobbade tillbaka pucken i offensivzon innan sitt mål mot Almtuna och igår ledde han sin kedja och tog ansvar med kamper framför mål osv. Han har börjat åka mer skridskor även om han ibland ser lite loj ut.

Chamez: Skulle nog säga att Swetlikoff är årets True. Olofsson är årets Ranta som konstant fuskar i defensiven.

Sigge: Hoppas de bänkar Swetlikoff om Andersson är tillbaka på fredag. Typ:

91 - 24 - 19
17 - 20 - 92
26 - 25 - 22
36 - 15 - 12
90

Gavelo: det som talar emot det är ju det faktum att modo gjorde en rätt stark säsong undantaget första tredjedelen typ? Hur förklarar du det?

Om man ska dra någon slutsats kring Karlin så är det ju snarare svaga starter och att det tar lång tid snarare än att det är något grundläggande fel på hans coachning och spelsystem.

skavsår: Hermansson lär utgå när alla är hela och friska.
Swetlikoff lär väl iaf få samma tid som alla övriga importer alltid fått i Modo innan dom placerats i något fack, vi ska väl påminna oss om att det inte bara är Swetlikoff som underpresterat, det går nog att räkna in halva laget i det facket.
Håller med om att han sett lite vilsen ut men samtidigt jobbar han på bra och intentionerna finns
Jag tänker ge honom iaf 10-12 matcher så får man se sen.

grimiss: Jag förklarar det som att han har ett rätt svagt system, ett system som är svårt att spela, ett system som många inte kan spela och ett system som hämmar spelares potential.
Visst håller jag med att 2/3 delar av förra säsongen ändå är godkänd och till och med bra, men vi åkte ändå ut och när jag ändå ska summera en tränare så måste jag se till en hel säsong och utfallet när jag värderar det jag tycker.

Som sagt, det finns många bra saker med Karlin men jag ser inte honom som någon framtid i Modo, jag ser inte hans storhet och tyvärr är det för många djupa dippar varje säsong pga till synes nonchalans för att jag ska vara nöjd.

Gavelo: nej att man gör delvis en bra säsong spelar ju ingen roll när slutresultatet är att man åker ur. Men ska man analysera varför man åkte ur är det ju jätteviktigt.

Starten förra året var ju katastrofal. Är det något man behöver syna Karlin för så är det ju försäsongsupplägg och hur han tränar in spelsystemet.

grimiss: Håller med om det.
Jag vill ju poängtera att jag hoppas och önskar att Karlin lyckas i Modo för det är otroligt klädsamt att kunna ha både tränare och sportchef som är från klubben så att säga.
Men jag vet inte…..
Jag trodde ju att Freddan skulle kunna bidra med lite mer ”krav” och hårdare attityd men han har man inte ser röken av, han är väl inte ens med i båset på matcherna ?!

Gavelo: Tycker man förtjänar en match till om man spelar som han gjorde. Behöver inte vara gjuten för hela säsongen naturligtvis. Men han bör få spela nästa.

3300 biljetter sålda till på fredag. Någon som vet vad man budgeterat för publiksnitt över säsongen?

skavsår: Om Karlin hade haft bollar av stål kör man:
Kelleher - Topping - Andersson
Hermansson - Gästrin - Olofsson
Carlsson - Mattsson - Larsson
OP/Ohlsson - Swett - Falkenhäll
Ohlsson/OP/Bjerselius extra.

Vår fjärdekedja har varit väldigt svag hittils

Gavelo: Ser ingen framtid med Karlin, men tycker att Monten kunde vara en bra ersättare .. Jojo

Jag vet vem jag valt alla dagar

Gusse: kung Karlin fixar biffen! Tre sköna poäng till in på kontot med en helt ny trupp! 4/5 fullpoängare. Bara bygga vidare och utvecklas med resan! Gooo Modo!

Sigge: Nu till det positiva; det ser ut som att vår centersida kommer att kunna bära oss i år. Topping, Gästrin, Fitzgerald. Wow, det luktar succé!

Gavelo: Intressant att Söderström verkar hålla Karlin väldigt högt. Hyllar hans taktiska förmåga bland annat. Det hände att vi fick beröm från andra tränare i SHL med. Minns en bortamatch mot Frölunda förra säsongen där Rönnberg talade gott om oss inför matchen, sa något i stil med "när dom börjar snurra runt så är dom svåra att försvara sig emot" "dom är ju skickliga" Man märkte att lag runt om i ligan hade en viss respekt för oss trots att vi var ett bottenlag för dom visste att om dom har sin kväll MoDo så kommer det bli åka av.

Greenwolper: Precis, Karlin ska ha högsta betyget för sina tre första säsonger.
Vi var ett dåligt HA lag innan han tog över.
Hade vi inte fått en så bedrövlig start på vårat andra år i shl så hade vi inte åkt ur.
12 av 15 möjliga poäng redan.
Svårt att se någon göra det bättre än Karlin.
Inget snack om att byta ut Karlin.

modomille: Fast det var ju mest första året när dom inte var beredda på ett så offensivt spel. Andra året hölls vi bekvämt på utsidan och blev nollade otaliga gånger.

Sigge: Vi sprutade ju in mål princip hela vintern förra säsongen.

Röda dagar : Ja vi tjänar ingenting på att byta Karlin just nu men det är klart att han är ifrågasatt och det med all rätt. Samma som med Hinken deras kapital de har byggt upp har försvunnit och nya misstag kan bli extremt kostsamma

SPOODI: Jag hade gärna sett OP i en annan kedja högre upp. Han har kapacitet att göra poäng om han har bra folk omkring sig.

SPOODI: Jag tror Hinken och framförallt Karlin har väldigt högt förtroende hos ledningen. Nu pratar du om fansen och det är såklart en annan sak, men jag tror inte alls de sitter så löst som det kan tyckas i på forumet.

modomille: Kollade på intervjun med Milton & Elton efter matchen. Gillar psykopatblicken galler-Elton har och klokheten hos Milton. Sudden & Foppa.

Willow: Absolut men MEDLEMMARNA är klubben. Vill fansen verkligen få bort Karlin eller Hinken så får de bort de. Men just nu finns det ingen anledning att bryta med någon av de, borde man ha gjort lååååångt tidigare isåfall.

SPOODI: Förr eller senare kommer båda att lämna. Får se vad som händer efter denna säsongen, även om vi går upp så vill kanske Karlin & Gradin röra på sej. Sliter nog extra mycket att vara ledare i sin hemstad där hockeyn är religion.
Karlin lär fortsätta i shl och Gradin väljer nog att gå tillbaka som scout.
Går vi upp måste det satsas ordentligt, pengar finns så vi kan köpa spelare från den översta hyllan.

Willow: Så länge vi inte börjar cirkulera runt ingenmansland så ryker nog ingen av dom under säsongen. Skulle vi dock inte gå upp så är ju frågan om dom blir kvar.

Sen än om jag tycker vi har vissa helt obegripliga saker för oss, som BP. Så tycker jag fjolåret framförallt ligger på Hinken. Ja det värvas i någon sorts samförstånd. Men det var framförallt totalt värdelösa värvningar som sänkte oss ifjol. Tror inte Karlin önskade en så svag centersida på pappret t.ex.

Sen är det ju kul att många verkar hålla Dahlin så högt när han knapapst kan ha påverkat jota än eller för den delen ens bevisat något någonstans. Hans främsta merit är ju tyvärr att han började hos oss och fick hjälpa till att sätta ihop SHLs sämsta centeruppställning. (Nu kom han nog in för sent för att påverka så mycket men)

SPOODI: Nja, så enkelt är det inte. Det är en representativ demokrati. Fansen måste på ett årsmöte då välja bort styrelsen för att kunna påverka.

Willow: går att få till ett extra stämma om man verkligen vill. Sen finns det även oetiska sätt att få bort någon som vi inte behöver gå in på då jag hoppas att inga supportrar går så långt.

SPOODI: Frågan är vilka som skulle vilja ta över när medlemmar snackar om att sparka ledare och spelare trots att klubben leder ligan. Det vore klädsamt att ge spelare och ledare tid så länge de ändå vinner matcher. Vi vet alla att framgång inte kommer genom att desperat sparka folk.

Varför allt detta snack om att byta bort Karlin och Hinken?? Tog den duon inte upp oss för något år sedan?? Ni sitter o skriver som om vi har 10 raka förluster just nu.

Spelet kanske inte sitter 110% just nu men luta er tillbaka o ta det lite lugnt. Vi har faktiskt vunnit 4 av 5 matcher med ett inte helt fungerande spel, det visar ju bara vilken kvalitet det finns i laget!

Nu laddar vi upp för en Oktoberfest på Arenan på Fredag!

JoJo2613: Det enda laget vi mött med nån sorts kvalitet var Oskarshamn och då blev vi förnedrade. Klart att folk blir oroliga när vi hittills bara mött blåbärsgäng och kommit undan med blotta förskräckelsen.

Gusse: Vem tycker att Monten kunde varit en ersättare ?

Smurfen: Plötsligt händer det......fick napp i brevlådan idag
Uppladdat:

500x0-skanning20251001.jpg

« · 2912088