1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483680 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2587232 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Confusius: han kanske har en poäng men han är som mina barn, gnäller konstant. Vi (alla här) får inte glömma att vi är nykomlingar med betydligt lägre budget än alla andra. Vi kommer vinna och vi kommer förlora. Men det här satans gnällandet har straffat oss i flera år. Alla som håller på oss måste sluta upp med det, tryck på de bra sakerna och sluta klaga. Fan ni ska höra mina kollegor som håller på hv, de är helt förstörda. Känner igen mig om jag lyssnar på dem. Vi var där för 10 år sen och vill inte tillbaka. Som det sas i lågstadiet när jag var där.

”MAN SKA VARA POSITIV”
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Sigge:
Ranta 1+4 -9 på 10 matcher
Oregan 1+2 - 3 på 7 matcher
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Hakning-Henrik: Montén lär nog få kicken innan nästa match! Med ny tränare har jag svårt att se att det kommer fortsätta lika illa, men man kan ju alltid hoppas! 🤞
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Tarasov: förlåt, du försvann i mängden :)

möjligt att det släpper, hoppas väl att modo kommer lyfta sig från 1,9/match, jag har känslan idag dels att det tas en hel del dåliga beslut i anfallszon, men också att skotten kommer lite väl långt utifrån/dåliga vinklar (är väl trots allt närmare 40 skott idag?). och när det väl är bra skottläge så är det rakt i plattan på målvakten eller utanför, tycker inte kruse behöver göra en utomordentlig insats. behöver dock se skottkartan innan jag kan bekräfta min känsla

jag tycker ju att modo för det mesta spelar bra och skapar lägen, det är det sista som saknas. vad nu det kan vara.. :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Sigge:

Ingen har väl missat att hinken gick ganska hårt efter timashov, men det verkade inte vara speciellt ömsesidigt (åtminstone inte innan han hunnit pröva lyckan over there).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
sim0nster: Tycker att han har en poäng, hade vi haft några naturliga snipers, kunde den här matchen varit över redan efter första.

Och med tanke på hur mycket vi skapar i matcherna, så hade vi garanterat haft bra många fler poäng vid det här laget med några naturliga målskyttar i truppen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
KB65: Tycker vi ställer till det helt och hållet på egen hand. Lite som Karlin var inne på, trodde vi var världsmästare efter 1:a perioden.
Bjuder på fler kontringar i denna match än totalt under alla tidigare matcher tillsammans.
Där förlorar vi matchen även om vi också visar upp en väldigt trubbig offensiv.
Lite orolig blir man för 1:a.. de må vara nykomponerade men händer verkligen inte mycket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Sigge: Gillar mycket med Ranta. Precis som med Södergran.
Men om han verkligen är en 1a line spelare är frågan.
Kanske gjort sig bättre i 300kg rollen.

Råååma är ju en magiker med puck, dikterar tempo som ingen annan, men han har ju ingen riktigt killer att lämna över pucken till tyvärr.
Tycker man såg också i PP att han och Niederbach gillar varandra. Tror dom tänker hockey likt. Kanske att Niederbach ska switcha med Ranta en match? Ohlsson-EJK-Ranta Kanske vore något. Då kan Ranta hålla puck. Ohlsson trampa ytor och EJK bara vara där han passar bäst, som han brukar göra typ.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Confusius: Kanske. Men är nog en av få som dominerat HA för att sen inte alls klara SHL i såna fall? Har du några exempel?
Tror det sitter i huvudet jag. Skickligheten har han. Han spelade också väldigt rejält och bra defensivt ifjol. Så att han förlorar varenda sargduell och petar sig fram är inte likt honom.

Precis som det är inte är.likta att Näsén som.petade sig fram i HA är rejäl och vinner sargduellerna, uppochner är världen... Sköt gjorde han också, hujedamig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Trilske: Finns ju en ganska stor risk att vi blir ett blysänke nu i tabellen. Vi får fortsätta hoppas på kräftgång hos iko och HV.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Sigge: greco är väl långtidsskadad så han hade nog inte gjort stor skillnad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
KB65: Kentä var ju i Oskarshamn först, ja det var som att möta Löven tyvärr, vi får väl vara lika hemmastarka mot IKO som mot Löven och ta revanch 16/11.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
KB65: känns som modo gick i den klassiska underskattartaktiken, iko är sämst å vi är bäst! Vilja osv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG: På tok för dåligt! Vi skulle gått på Timashov och Greco istället. Det skulle kunna vara en förstakedja som producerar. Ranta och Oregano är riktiga bottennapp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
KB65: kan definitivt ligga nåt i det. det var hur som helst ingen avsaknad av a-chanser för oskars.

noterar fö att modo snittar 1,9 mål per match borträknat LHC/HV.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
S-vikaren:
Jag har inga Probkem med att se Karla jubla..
Det är ju bara hockey?
Kom igen MoDo upp på hästen igen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
gokar: Fast Lassi var riktigt bra i första perioden!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG: Kändes som att spela mot Löven de senaste åren. Märks att deras spelsystem är av lite samma DNA och att vi har samma svårigheter att tackla, speciellt på deras hemmaplan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Jag skrev att jag inte tyckte Modo var bättre, den enda som faktiskt tyckte annorlunda var Jönsson.
Resten ljuger du ihop.
Media och alla övriga tyckte att Modo var det spelförande laget överlag vilket JAG OCKSÅ SKREV UNDER PÅ.
Men dessa 2 är inte samma sak, det begriper nog även du om du tänker efter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Nucky:
I SHL blir man straffad direkt det här håller inte!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG: tycker du att vi förlorar denna match pga spets? Du sa något liknande igår ”buhu detta är mitt sista inlägg” tar ungefär fem minuter sen är du tillbaka. Buthurt af.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Törna: Skulle satsat på Timashov istället för ORegan ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Foppatofflan: På tok för naiva och slarvar för mycket, sen måste fler kedjor kugga i även på bortaplan. Men 7-2 speglar definitivt inte matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Ingen snygg backcheck på Ranta på 7-2. Åker iväg och byter..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Foppatofflan: Karlin går som vanligt i fällan att satsa allt på offensiven (som inte fungerar) och släppa till allt bakåt. Det var samma visa när vi mötte tex Löven förra året. Dom vet att vi släpper till kontringar och inte är noggranna på linjerna.

Mot Färjestad måste vi parkera bussen, ser inte hur vi ska ta poäng på något annat sätt.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Foppatofflan: nej, modo var långt ifrån värdelösa. relativt jämn match sett över hela matchen, modo gjorde en bra första men tappade sen, oskars satte sina lägen och modo gjorde det inte. sen rann det iväg på slutet med en öppen kasse och fem min BP
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Monno: Han kanske inte håller i SHL?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Trilske: ni som såg matchen, var Modo värdelösa? Hörde att vi var bra i första!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
modomille: har ingen aning, men jag hoppas jag har fel. Ser INGET positivt i hur fan förstafemman prestera nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Rytter:

Det får Karlin ta på sig i så fall, att han inte lyckades förbereda spelarna så de inte kommer ut och tror att man är världsmästare.

Kvitteringen är ju väldigt flyt, till råga på allt offside.

Sådana små marginaler som kan fälla avgörande, utan det (förlösande) målet kan matchen ta en helt annan riktning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Nucky: självklart, och hade det varit mer än en period hade det nog inte verkat som en avvikelse heller, men nu är det ju det. men som jag skrev, dom målen räknas dom också, jag försöker inte ta ifrån modo något, men går man in på djupet så ser man att det finns ett problem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Bad_Brett: Patte har många goda vänner i djurgården!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Tarasov: Karla borde förstå när han är avlönad som en poängspelare, att det kan hända att han sätter en balja eller två mot MoDo. Hur ska han fira det? Fistpumpa grabbarna. Fira inte som om du vann VM-guld, även om det känns så pga andra orsaker än MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Törna: Sparkas? Eller menar du splittras? Vi kan i alla fall inte sparka tre spelare..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Vi ligger åtminstone inte sist, än. Hoppas jag har fel men känner inget hopp för förstafemman. Den måste sparkas, helst alla 3.

Råma, ranta, Oregan.

Modos bästa matcher var utan ranta. Modo spelade bättre utan Råma. Nej, usch, vi skulle värva spets, hade varit mer nöjd med orört lag från ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Gavelo: Vidhåller man konsekvent en negativ linje år efter år så kommer du såklart ha rätt då och då.

Du fick mycket mothugg gällande Växjö-matchen. Men Karlin, Holmström, Jönsson, spelarna, TV4-kommentatorn, lokalmedia, riksmedia hade alla säkert fel och du rätt.

Kul att du får mysa ikväll iaf. Tumme upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
sim0nster: ja, det är det som avgör vem som har rätt och fel i en diskussion, jag lägger mig platt. modo har inget spetsproblem, du får trots allt mer likes än mig. för övrigt, diskussion och diskussion, jag noterar att du inte bemöter något av det jag säger även idag, så detta blir sista inlägget från min sida till dig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG: 😆 om man räknar bort de positiva perioderna så får nog många lag problem.
Hade noll känslor för Internationella Olympiska Kommittén men tycker såhär i efterhand att det är ett förbannat äckligt lag med pundarn i spetsen.
Tycker vår förstalina är alldeles för mjuk och omständig och faktiskt rätt slö i hemjobbet.

Vill inte vara den men hade en dålig känsla inför matchen:
-Karla hade inte gjort poäng de 5 senaste
-OINK hade inte tagit 3p hemma
=upplagt för torsk tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Pinaceae: Nej, förvisso sant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Bad_Brett: som sagt jag kanske såg fel. Läs hela Donald.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Tarasov: Han hade 5 matcher utan poäng. En kille som snittat över 1ppg i två säsonger. Inte så konstigt om man känner sig lättad då.

Fick kolla, jo offside på 2-1...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG:
Kolla vilka som gillar dina respektive mina kommentarer så kan du fundera sen på om våra fans tycker som dig eller mig. Puss! 🥰
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Tarasov: Han satt ju i publiken och hejade när vi möte DIF...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
S-vikaren:
Man får tycka vad man vill, i intervjuer efteråt har han hyllat oss och höll även på oss tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
BobbyG: Hockey är känslosport. Karla har känslor. Det var säkert massor som lättade för honom. Han menade kanske inte illa.
Supportrar lever också in i matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
S-vikaren: Hade han haft så mycket kärlek för MoDo hade han väl skrivit in en klausul i sitt feta kontrakt att han kan bryta det för MoDo om de går upp.

Men jag är förbannad och känner att jag överreagerar lite.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Dexter :
"Tycker vi kan släppa tanken på att Karlkvist och Tambellini ska komma tillbaka."

Tambellini gjorde en säsong. Klart han inte kommer tillbaka för att han skulle vara hemvändare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Bössa 68: Hånade MoDo-bänken? Måste jag ha missat. Låter väldigt märkligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
KB65: Ännu otroligare när jag blir hånad för att jag har rätt, men det faller inte forumet i smaken så jag kommer numera att anta den ”positiva” sidan som alltid hittar en bra ursäkt varför vi egentligen borde vinna.

Bra match av Modo idag, vi har 4 kedjor som levererar
Kommentera

« · 2587232 · »