1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527571 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta

Sv: MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta
SPOODI: Fantastiskt spel av Brickley ;)

Bad_Brett: Nu tar väl Karlin ut Lehtinen i en match som är körd och försämrar målskillnaden.

Modo är bra! Ångrar att jag åkte till leksand för att se ett div 1 lag på besök

Zource: När kommer livstidskontraktet på Brickley? 🥰🥰

Ben Perrault: de får gärna bli vår räddning?. Några få bra tendenser i varje match men sen faller vi igenom totalt i vanlig ordning

Bad_Brett: Så enkelt det ser ut för Leksand. Vi kommer inte i närheten av sådana chanser.

Ben Perrault: Patetiskt backspel.

Greenwolper: faaaaan. Nu vill jag se laget förbannat. Sänk någon snyggt. Spyfärdig av tv4 dock

{7426}: Ett skott på mål första halvan i tredje när vi jagar reducering. Bådar gott.

{7426}: för att HV o Oskarshamn är ännu sämre än va vi är

{7426}: Jämför man med Oskarshamn och HV71 så har vi ett bättre grundspel. Jag tror vi klarar oss, men nöd och näppe. Wennerholm får gärna hjälpa lite också.

{7426}: sluta sprla bandy och låta pucken göra jobbet, upp med passningskvaliten.

SPOODI: Får panik av att titta på den här matchen. Hur i helvete ska vi klara oss kvar?

Greenwolper: hr Leksand PP eller? Känns så

SPOODI: kom igen sätt in puckuslingen nu Modo

Vi måste lära oss att vara tuffare och att det är okej att hålla fast motspelare

Bössa 68: Vi var kungar i andra perioden ifjol!

{7639}: där har du faktiskt fel,modo har gjort flera bra andra perrar de vet du..

Rip Kirby: Det sjuka är att han förmodligen skulle varit magisk i Timrå. Som alla andra som lämnar MoDo.

Bössa 68: Tack för att ni gick upp! 🫣🙏😉

Bössa 68: Å nu kommer den klassiska MOTORSÅGEN fram !!!!!

modoitmagnus: Småkronorna börjar med en femma, stabil kväll.

SPOODI: det har jag inte men konstaterar att om vi räknar bort 6 mot hv och 7 mot linköping i början på säsongen så snittar modo just nu 2,08 mål per match, detta under förutsättning att det inte blir några mål i tredje, skulle det bli ett mål går det upp till 2,12 mål/match i övriga 25 matcher

SPOODI: ja jag håller med,David Bernhard har än en gång bevisat sin oduglighet i shl.

Jag är på plats...jag vet inte vad jag ska säga/tycka:
Brickley? Ge han en enkel biljett hem... rouhoma ser ut som han ätit tio julbord..resten av laget är jävligt bleka..en bedrövlig andra period

SPOODI: någon som kan ta fram en skytteliga om man tar bort mål mot HV och Oskarshamn som läcker som Soll? Mer intressant med mål mot ?bra lag?

{9315}: Ganska många gillar att använda sin magkänsla som statistik tyvärr.
Att vi skulle vara legendariakt dåliga i 2a perioderna är en sån sak.
"Vi har inte vunnit mot lag xxx på 15år" är en annan.

{9315}: Alla supportrar till alla lag tycker att andra perioden är tuff. Man fastnar i egen zon en gång och det minnet släpper aldrig.

Gavelo: respekterar din åsikt men håller verkligen inte med dig

SPOODI: Jag håller med, men jag tittar på nuvarande form, inte hur spelarna såg ut i november för det vinner vi inga matcher på.
Brickley har varit fruktansvärt dålig senaste tiden, visserligen lite som övriga backar men det är anmärkningsvärt att en så stor back kan vara så mjuk och statisk

Confusius: statistiskt har du fel

första perioden har modo vunnit 6, 12 oavgjorda, 8 förluster
andra perioden har modo vunnit 8, 8 oavgjorda, 10 förluster
tredje perioden har modo vunnit 6, 6 oavgjorda, 14 förluster

vi har alltså vunnit andraperioden flest gånger och det är tredje perioden du ska rikta din ilska mot

HalvHund: hahahah har ni sett situationen när Oskarshamn fick straff? Medans Dickinson inte fick med sig något alls ?

SPOODI: Tänk om någon hade sagt inför säsongen att jag hade känt mig tryggare med Brickley och Berg, och till och med Näsén före Rundblad. Hade skrattat.

Skönt HV torskade idag... för vad i hela friden sysslar Modo med!? Leksand spelar bara nästan bra men Modo är ju fan helt lost! Jävligt tråkigt att se

Gavelo: brickley har ju sett över 27 matcher en av våra 4 bästa backar? Inte nära att vara sämst

SPOODI: Hårfint mellan Brickley, Berna och Rundblad faktiskt men jag håller nog med om att Berna får ta på sig rollen som sämsta back, men det är inte med mycket.

{10015}: skillnaden på han och tex sundströmstypen är att sistnämnda gör medspelare bättre. Det gör inte rohoma

{10015}: Förmodligen ser Karlin o Co allt vi ser också, nånstans är det deras skyldighet att få detta lag att fungera som ett lag, likt förra säsongen. Just nu känns det som att INGEN vet deras plats på isen. Har sett mer struktur försvarsmässigt av att kolla på Korpen-hockey på Vikingavallen då det begav sig….

{10015}: Bra fart på Ranta och Hutsko dock.
Men vet inte om jag tycker Rouhoma förvaltar det riktigt, han håller pucken lite lite till så det inte klaffar med deras fart...
Lutar en del åt att Rouhomas inviduella skicklighet håller hög nivå, men hans spel passar inte in i vårt spelsystem. Alls.

Sen är ju et tydligt problem att 2a kedjan är under isen just nu. 2-0 målet börjar ju med en helt orimligt drop passning till ingen alls av Aahmgard i anfallszon.
2a kedjan har ju räddat oss tydligt men när dom har en svacka också blir det rätt uppenbart tunnt.

{7426}: Med väldigt god vilja skulle man kunna säga att vi har 2 målskyttar i det här laget(Aagaard, Woods)!!

Varför då klumpa ihop dom i samma.kedja? Sprid ut dom för böfvelen, sätt Woods med Ruohomaa! Skulle det vara hela världen att åtminstone prova??

Och våra andra perioder är numera på humoristisk nivå! Sänker oss i match på match, det måste väl gå att lösa?? Det är 3:e säsongen nu!!

{7639}: eller så spelar vi:
Wahlberg-Rundblad
Brickely-Näsen
Rubins-Berg
Folin

Bernhardt är vår klart sämsta back just nu. Farlig över hela banan. Tyvärr?. Hade hoppats/trott han skulle klara SHL bättre men nej

Sämsta perioden på länge. Totalt utspelade

SPOODI: Dags att köra Bernhardt och Näsén igen, Rundblad får sinka Brickley istället.

{7426}: så länge vi håller 7p el fler ner till HV är jag nöjd

Dags att lägga i en högre växel i tredje!

{9315}: Nu går vi ut och tokchansar i tredje med resultatet att det blir kontring och mål i baken direkt. Sedan tar Karlin ut Lassi med 7 minuter kvar och Leksand fullbordar förnedringen...

Nä nu blir det JVM för min del

Gusse: vill ge Niederbach mer tid det kommer ju släppa han kan ishockey?. Bernhardt och Walli hoppas jag inte får nya kontrakt dock

{7426}: Många av passen från Ruohooma får mig att tänka: ”Vad fan tror du ska hända när du lägger den passningen? Vad?”

SPOODI: Walli och Niederbach tillför ingenting i dagsläget.

« · 2618919 · »